Barbie-rel op Rotterdamse school

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 4 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    https://nos.nl/artikel/2253320-barbie-rel-op-rotterdamse-school-ouders-houden-kinderen-thuis.html

    Barbie-rel op Rotterdamse school: ouders houden kinderen thuis
    VANDAAG, 11:37
    BINNENLAND
    [​IMG]
    Poppen uit de overzichtstentoonstelling 50 jaar Barbie uit 2014 ANP


    Enkele Rotterdamse ouders houden hun basisschoolkinderen thuis, omdat ze de hobby van een juf aanstootgevend vinden. In haar vrije tijd maakt ze als kunstenares collages van barbiepoppen, die volgens de ouders in uitdagende poses staan afgebeeld. Het conflict speelt op een locatie van de Rotterdamse Schoolvereniging.

    Sommige ouders hebben een anonieme e-mail gestuurd, waarin ze hun ongenoegen uiten over de leerkracht van groep 5. Ze noemen het niet normaal dat een docent beelden maakt van 'onthoofde' of schaars geklede poppen. Ze eisen dat de directie ingrijpt en willen hun kinderen tot die tijd niet naar school sturen.

    Tien kinderen per dag
    Directeur Per Severin bevestigt het bericht van het AD en zegt dat het gaat om zo'n tien kinderen per dag die thuisblijven. Het probleem speelt sinds een week. De schooldirecteur verwacht dat de kwestie snel wordt opgelost. "We gaan met de ouders in gesprek om het vertrouwen te herstellen."

    Severin blijft wel achter de juf staan: "Het is een uitstekende leerkracht met een lange staat van dienst. Wat zij in haar privéleven doet, is aan haar, tenzij dat strafbaar is of botst met onze principes. Wat mij betreft zijn deze kunstwerken oké."

    ____________________________________________________________________________

    Oké, ik weet niet eens wat de hobby's van de juffen van mijn kinderen zijn. Ik heb de juffen van mijn kinderen ook niet op Facebook.

    Ik vind het nogal wat om je kind van school te houden vanwege de hobby van een juf. Heeft zij dergelijke poppen ook in de klas dan ofzo? Worden de kinderen ermee geconfronteerd?
     
  2. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Och heden, toen ik op de kunstacademie zat was dit aan de orde van de dag.
    Ik had verschillende klasgenoten die creepy dingen deden met (barbie)poppen. En die zijn nu docent inderdaad, geen seconde bij stil gestaan dat dat aanstootgevend zou zijn.

    Ik vind het prima kunnen, zolang de docent goed functioneert en privé werk privé houdt. En zo lang jonge kinderen niet met 18+ werk geconfronteerd worden.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.923
    113
    Wat ik begrijp is dat deze juf de kunstwerken in haar privétijd maakt en dat het voorbij komt op haar fb. Ik vind die ouders echt bezopen en eigenlijk ook respectloos, dat ze zich hier druk om maken dat ze hun kind thuis houden. Een juf heeft ook gewoon recht op een privéleven en ze valt de kinderen hier dus niet mee lastig. Te zot voor woorden om daarvoor je kind thuis te houden...
     
    Daydreamy, Aries, Athina en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als de kunstwerken nu op school staan (is me in het artikel niet helemaal duidelijk), dan snap ik wel dat je je daar druk om maakt. Al vind ik 10 dagen (!) thuishouden dan nog wel erg ver gaan.

    Als de kunstwerken niet op school zijn, maar de ouders zich druk maken om de hobby van de juf in haar privé. Dan vind ik het echt getrut van de bovenste plank. En eigenlijk een grof schandaal. Wat denken die ouders wel niet dat ze zijn dat zij gaan uitmaken wat de juf wel en niet in haar privé tijd mag doen?? Waar bemoei je je mee? En dan je kind thuis houden, als wat? Pressie middel om de juf ontslagen te krijgen of haar tot censuur te dwingen? We leven hier toch niet in Noord Korea of zo??

    Ik denk trouwens dat dit soort mensen van heel veel mensen wel niet willen weten wat ze in hun privé tijd doen. :D
     
    dreumesje, fafa, DastyQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Sommige mensen slaan compleet door. Je kunt tegenwoordig niks meer. Stelletje gekken
     
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.923
    113
    Als je klikt op het linkje in bovenstaand artikel, dan staat in de tweede alinea dat de barbies op haar fb pagina staan. En verderop nog dat ook fb ze niet als aanstootgevend ziet en goedkeurt.
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Doe normaal :| wat een gezeik.
    Mijn beste vriendin is juf, van onze jongste, en als ik zie hoe die heel soms met mij op een zaterdagavond in een kroeg staat :rolleyes: Lekker belangrijk, die mensen hebben ook gewoon een privé leven.
     
    Daydreamy vindt dit leuk.
  8. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Haha.. Ik ken die school. Kan me levendig voorstellen dat ze daar een heisa overmaken.
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit soort mensen hebben niks anders te doen dan zich druk te maken over dit soort onbenulligheden.
    De elite trutjes en hufters ;)
     
  10. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Belachelijk. Zolang ze haar kunst niet aan de kinderen laat zien moet ze lekker zelf weten wat ze doet in haar vrije tijd.
     
  11. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Is het een reformatorische school?
     
  12. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik snap eigenlijk sowieso niet dat je de juf van je kinderen op Facebook gaat opzoeken, laat staan bevrienden. Die mensen hebben toch ook allemaal recht op een privé?
    En als juf zijnde zou ik mijn Facebook om die reden overigens afschermen en geen ouders als vrienden accepteren. Maar goed, ik heb dan ook geen Facebook meer.
     
    DastyQueen, famofthree en Adje vinden dit leuk.
  13. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Nee dat niet.
    Het is een soort 'privé school'. Veel ouders met een uitgesproken mening over van alles en nog wat.
    Ik heb in die wijk gewerkt.
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  14. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Wat een getrut weer zeg... Leuk gevalletje voor de leerplichtambtenaar... Mafketels
     
  15. Manque

    Manque Niet meer actief

    Volgens mij heb ik me ook wel eens schuldig aan gemaakt aan het mutileren van poppen :rolleyes: Is een integraal onderdeel van de kunstopleiding :roflmao:
    Absurd dat ouders iets te zeggen denken te hebben over de hobby's van een juf, in haar eigen tijd.
     
    Adje vindt dit leuk.
  16. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Wat een heerlijk leven als iemand zich om zoiets onzinnigs druk kan maken! Blijkbaar geen belangrijker dingen te doen!
    Vind het enorme aanstellerij en zou als ik bij leerplicht werkte de ouders op het matje roepen.
     
    Daydreamy en Fantykoekie vinden dit leuk.
  17. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Belachelijk.
     
  18. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Spelen met Barbies is gewoon leuk en de ouders zijn stiekem jaloers dat zij het niet doen en de juf wel :)
     
    Daydreamy, Athina en DastyQueen vinden dit leuk.
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mooi dat de school duidelijk stelt dat de juf niks verkeerds doet. Belachelijke reactie van de ouders.
     

Deel Deze Pagina