Basale temperatuur na bevalling

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Beay, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    761
    581
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben afgelopen Dec bevallen en wij gebruiken geen hormonale conceptie. Nou doen condooms mij zeer en heeft dit nogal invloed op ons seksleven (want ik heb er echt wel weer zin in). Ik heb pcos en ovulatietesten hebben helaas bewezen bij mij niet te werken. Dus is de enige manier temperaturen. Na ei is het tenslotte veilig om het zonder condoom te doen.
    Nou ben ik begonnen met temperaturen en mijn temp is redelijk constant boven de 36,9. Dit was voor mijn zwangerschap de temp die ik had na ei. Is het mogelijk dat ik dan nu al een eisprong heb gehad? Of kan het ook zijn dat dit mijn nieuwe basale temperatuur is?

    Bedankt voor jullie reactie!
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je eerst 1 of 2 cyclussen moet tempen voor je weet waar je zit met welke temperatuur. Het kan best zijn dat je nu na je eisprong zit, maar je temp kan ook nog steeds verhoogd zijn door de nog aanwezige zwangerschapshormonen.
     
  3. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    761
    581
    93
    Vrouw
    Het mooiste zou zijn als ik even 1 menstruatie afwacht, dan weet ik wat mijn temperatuur is. Maar ik word normaliter maar eens in de 3a4 maanden ongesteld, soms zelfs een jaar niet. Dat geduld heb ik niet helemaal haha..
    Maar kan een basale temperatuur veranderen?
     
  4. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Onder invloed van hormonen wel. Zeker tijdens en vlak na je zwangerschap.

    Daarom zou ik persoonlijk, al snap ik jouw situatie wel, er nu niet vanuit gaan dat je na je eisprong zit en je eerste ongi afwachten.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dit dus.

    Ik vermoed dat je temp nu hoog is vanwege de nog aanwezige hormonen van je zwangerschap.

    Als je vermoed dat je nu al na je ei zit, zou je dus binnen nu en 2 weken ongesteld moeten worden.

    Persoonlijk zou ik de gok niet nemen om nu al uit te gaan van een eisprong en dus onveilige sex te hebben (tenzij je graag nog een kindje wilt kort op de vorige).
     
  6. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    761
    581
    93
    Vrouw
    Nee eigenlijk vermoed ik dat mijn pcos in volle glorie terug is, maar daar kan ik niet klakkeloos vanuit gaan inderdaad. Het is vooral een gek idee, zolang niet zwanger en geen eisprong, om dan ineens voorzichtig te moeten zijn.
    Maar eens kijken hoe we het oplossen, want met condoom is vanwege de pijn geen optie.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dit staat los van je pcos hoor, duurt maaaanden vaak eer je een cyclus krijgt/deze regelmatig is, na een bevalling. Als je bv geeft kan het nog veel langer duren.
    Ik mocht trouwens 6 weken na bevalling überhaupt nog niet eens sex hebben ivm nog wat bloed verlies.
    Wel lastig he dat condoom niet gaat en je geen hormonen kunt nemen, denk dat dan alleen voor zingen de kerk uit overblijft maar dan moet je wel accepteren dat je een risico loopt op nog een zwangerschap.
     
    Beay vindt dit leuk.
  8. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    761
    581
    93
    Vrouw
    Ik mocht seks hebben zodra ik een aantal dagen niet meer bloedde. Maar ik heb ook niet gezegd dat ik voor de 6 weken seks heb gehad?
    Dat heb ik overigens wel hoor, haha! Mijn bloeding was minder erg dan mijn gemiddelde menstruatie en na 14 dagen bloedde ik niet echt meer. Netjes 3 dagen gewacht en dus 3 weken na de bevalling weer seks gehad, zonder uitstekende buik! Dat het condoom toen zeer deed vond ik logisch. Maar met 6 weken deed het nog steeds zeer. Vandaar mijn post..

    Ik geef overigens sinds kerst geen borstvoeding meer en heb nog geen menstruatie gehad.

    Ik temperatuur nu wel elke dag.. De FF app vind dat ik nu een eisprong heb gehad.. Screenshot_20210126_194720.jpg
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh zo bedoelde ik het niet hoor, alleen maar fijn dat je zo snel alweer "kon" en wilde (na 6mnd is dat hier nog steeds niet zo haha). Maar het is echt niet raar dat het nu nog pijn doet, je bent begin december pas bevallen, is echy nog heeel kort geleden, dat gaat echt beter worden met een paar maanden verwacht ik (bij mij nu met 6mnd nog steeds pijnlijk maar mede doordat ik nog bv geef denk ik).
    Deze "eisprong" zou ik zeker niet als een vast gegeven beschouwen, daar zijn echt te weinig gegevens voor ingevuld, plus het zou alsnog erg snel zijn na een bevalling, zeker met pcos.
     
  10. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    761
    581
    93
    Vrouw
    Hahaha sorry, interpretatie..
    Fijn om te horen dat het uiteindelijk beter wordt.. Al doet seks zonder condoom dus geen pijn.
    Ik ga er ook niet vanuit dat ik een eisprong heb gehad hoor! Die heb ik nog nooit uit mezelf gehad (met uitzondering van medicamenten of kruiden gebruik). Maar het zou wel mooi zijn, want dan heb ik weer een nulpunt!
     
  11. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    761
    581
    93
    Vrouw
    Als afsluiter van het topic: ik ben ongesteld geworden! Het was dus een verhoging in temp vanwege m'n ei!
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wauw wat enorm snel en dat voor iemand met pcos :) fijn dat je nu weer 0 punt hebt.
     
  13. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    761
    581
    93
    Vrouw
    Nou echt wel! Had van de gyn al een kuur duphaston gekregen.. Ben benieuwd wat m'n cyclus nu gaat doen!
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn!

    Nu duimen dat het zo mooi blijft :)
     
  15. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Wat fijn!
     

Deel Deze Pagina