Base voor maxi cosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door emmen88, 16 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Wij hebben altijd een maxi cosi cabriofix gehad voor de andere kinderen maar die was na 3 keer intensief gebruik zo lelijk en zo'n sta in de weg dat ik hem toen heb weggedaan. Nu hebben we voor nummer 4 een Pebble gekregen, kan die ook op de easybase? Dat is de base die je gewoon met gordel monteert, niet met isofix.
    Normaal zou ik zelf gewoon even passen voor een antwoord hoor:pMaar omdat we midden in een verhuizing zitten, staat dat ding in de opslag. Ik vrees tot januari/februario_O
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Er waren 2 soorten easy bases. De gewone/1e en easybase 2.
    Volgens mij kon op het eerste model alleen de cabriofix en op easybase 2 zowel cabriofix als de pebble.
     
  3. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Oke dank je wel! Wij hebben hem gekregen van m'n schoonzus destijds, denk dat het ding uit 2009 stamt dus iets zegt me dat we even moeten kijken voor een andere maxi cosi óf andere base:roflmao:
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Bel even de klantenservice. Ik weet wel dat als je met die family fix de verkeerde cosi er opzette dat ie er wel op kwam, maar nooit meer vanaf, dat kan best lastig uitpakken op de verkeerde locatie.

    Volgens mij hebben wij de pebble met die familyfix (wel isofix).

    Een cosi van 11 / 12 jaar zou ik overigens zelf niet heel prettig vinden. Kunststof en tand des tijds plus evt weersinvloeden (vochtigheidsgraad, temperaturen, UV licht). Hier zit er nét 5 jaar tussen en vrij weinig variaties in omstandigheden of UV licht dat durven we dan nog net aan, maar had t langer geweest hadden we toch maar een nieuwe gekocht.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  5. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Oh dat is wel een idee! Nee de maxi cosi hebben we om die reden idd weggedaan, het gaat om een nieuwe maxi cosi en een oude easyfix, of zou je dat ook niet aandurven?
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    meeeeeeh dat is een twijfelgeval en ik zou t navragen bij maxicosi. Van de familyfix zie ik bijv geen max leeftijd, google levert ook weinig op.

    Family fix is bedoeld om van 0-4 jaar mee te gaan met dan wel verschillende type stoeltjes dus dát kan hij in elk geval aan (plus bijbeborende temperaturen) lees alleen wel ook reviews dat er bij kind nr2 dingen afgebroken raakten met een variatie aan gevolgen (niet meer loskrijgen van de cosi, niet meer in isofix kunnen krijgen van de base) maar daar staat niet bij HOE de melder geprobeerd heeft een en ander vast/los te maken.

    Bedoel heb ook wel eens staan te schelden op een wandelwagen met cosi adapters en dat ik de cosi er niet vanaf kreeg. Na verloop van tijd kookt je bloed vanzelf dan wel.

    Je hebt met die base in elk geval niet t probleem dat de schokdempende isolatie verhard of verbrokkeld raakt, dat speelt wel bij die cosi's een rol (ook bij motorhelmen overigens, zelfde reden dat je die moet vervangen na 5 jaar ookal gebruik je ze amper en nooit mee gevallen).
     
    emmen88 vindt dit leuk.
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dat zal de 1e easybase zijn. Die heb ik ook gehad.
    Ik weet niet hoe oud je maxicosi stoeltje is die je nu hebt?
    Zou kijken naar wat anders. Zo duur zijn ze tegenwoordig niet op marktplaats. Zag van de week bij ons op Facebook nog een easybase staan voor 40 euro en diverse mensen die rond de 35 euro vroegen voor het autostoeltje die voor 1 kind gebruikt was en als nieuw was.
     
  8. Lotteke1980

    Lotteke1980 Bekend lid

    23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Nee de Pebble kan niet op de EasyFix base! Alleen de Maxi Cosi CabrioFix. Voor de Pebble heb je de Maxi Cosi FamilyFix nodig. Deze is wel met Isofix. Even goed kijken of je de Pebble Plus hebt of de normale Pebble. De plus pas namelijk niet op de FamilyFix maar wel op de Family Fix 2. Zie hier meer info.
     
    emmen88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina