Basisschool buiten de wijk

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mama van 2 meiden, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Na lang nadenken hebben wij besloten onze dochter in te schrijven voor een basisschool die buiten onze wijk ligt (ong 6 km; ik gok 15 min met de auto en 25 min met de fiets).
    We zien absoluut het belang van een school in de wijk; lekker dichtbij, vriendjes in de buurt, enz. Maar aangezien er in onze wijk geen goede scholen zijn en we de school die we gekozen hebben echt bij haar vinden passen, hebben we toch besloten haar daar in te schrijven.

    Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met een school verder weg en wat dat voor je kind betekent mbt contacten in de buurt en het spelen met kindjes die ook automatisch verder weg wonen. Wij willen haar natuurlijk brengen en halen, maar zijn ook wel wat bang dat ouders daar andersom niet zoveel zin hebben en eerder een speelkameraadje kiezen dat dichtbij woont.
    Dus....ervaringen graag!!
     
  2. snoemf

    snoemf Actief lid

    4 nov 2007
    191
    0
    16
    hier ook de school op 7 km
    kevin heeft het goed naar de zin en heeft ook al vriendjes gemaakt.
    wat betreft spelen ligt het aan de ouders of ze hier komen spelen inderdaad ivm halen en brengen.

    een vriendje heeft hier al 2 keer gespeeld en zelf is hij al vaker bij andere geweest.

    is het op een halve dag school brengt en haalt de ouder zijn vriendje zelf en is het na school dan neem ik het vriendje mee en komen ze hem ophalen.

    in de buurt heeft hij ook nog een vriendje maar daar speelt hij niet zo veel mee.

    het ligt er dus aan hoe wat de andere willen en of ze vervoer hebben.
     
  3. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M zit op een speelzaal hier zo'n 15 min fietsen vandaan. Veel kindjes wonen door de hele stad verspreid, maar genoeg speelafspraakjes hoor!

    Ik zou persoonlijk wel bezwaar hebben tegen een afstand waar je met de auto zou moeten, maar dat is vooral omdat ik al die auto's bij school 's ochtend vreselijk én gevaarlijk vind (op een of andere manier lijken ouders die hun kind net hebben afgezet direct in de opzijopzijopzij-modus te schieten!) :D. Maar 25 minuten met de fiets is wel te doen (en gezond)...
     
  4. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Onze dochters van 11 en 12 zitten (zaten) ook op een basisschool, eerst 6 km verderop, later zijn we verhuisd, was 't nog 3 km, dus nog steeds buiten de wijk. Achteraf gezien vinden we het toch wel een nadeel, dat ze nu geen kinderen in de buurt kennen. Over de school zelf zijn we, zeker voor onze oudste dochter wel heel tevreden, je kunt 't niet overdoen en nog eens in de wijk proberen helaas... De meiden zijn allebei sowieso niet zo heel sociaal aangelegd, dus dat kan ook meespelen. Als kleuter maakte het nog niet zoveel uit, alle kinderen worden dan toch gebracht, maar later was 't toch wel lastiger. Er kwamen wel meer kinderen van ver, omdat het een Vrije School is, dat scheelt dn weer wel. Ik denk dat het wel lastig is voor een kind al hij/zij als enige van verder weg komt.
     
  5. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Tja, ik kan niet anders. Het is 5 kilometer de ene kant op of 5 kilometer de andere kant op... ;) Het heeft zeker ook zijn nadelen, elke keer met de auto op en neer, speelafspraakjes die verder weg zijn en weinig kinderen van dezelfde leeftijd in de buurt. (toevallig zijn de buurmeisjes allebei 5, 1 zit nog bij Jelle in de klas)

    Aan de andere kant wonen we heerlijk vrij, 500 meter van een natuurgebied en is hier later heel goed buiten te spelen, hutten bouwen, door het bos struinen enz... :D

    Ik maak me ook druk om speelafspraakjes enzo, maar zoals iemand in een ander topic al zei, dat wijst zichzelf als het zover is. ;)
     
  6. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn oudste zit ook niet in de buurt op school, maar heeft speelafspraakjes zat. Scheelt wel, dat er veel kindjes van ver komen. Ze speelt ook veel met haar overbuurmeisje, die zit hier om de hoek op school. Tot nu toe maakt het voor onze dochter niet uit of ze nu dichtbij zit of ver weg.
     

Deel Deze Pagina