BBL opleiding pedagogisch medewerker

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Solstice, 6 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Is er iemand hier die een bbl opleiding tot pedagogisch medewerker heeft afgerond? Waarbij je dus 1 dag naar school gaat en 3 a 4 dagen werkt en salaris krijgt? Ik ben me aan het oriënteren maar zie zoveel aanbod. Iemand tips, bijvoorbeeld waar op te letten? Hoe vond je het traject enz.?
     
  2. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    788
    113
    Ik volg even
     
  3. Cuddy

    Cuddy Lid

    25 jul 2017
    44
    26
    18
    Vrouw
    Ik ben in juni begonnen! Doe deze opleiding intern bij een grote organisatie, wat betekent dat je opleiding grotendeels wordt betaald en je meteen salaris krijgt. Het salaris is niet heel denderend, maar wanneer je diploma haalt en een jaar in dienst bent ga je wel een stuk omhoog.

    Ik vind het tot nu toe erg leuk. De opleiding is prima te doen, het tempo ligt hoog maar de stof is niet heel zwaar. Ik werk 3 dagen, ga 1 dag naar school en heb thuis nog een dochter van bijna 1,5 rondlopen. Oh en ik ben dus weer zwanger, als het goed is ben ik precies klaar met de opleiding als ik met verlof ga. De opleiding is versneld en duurt dus 1 jaar i.p.v. 3.

    Ben heel blij dat ik deze stap heb gezet. Combinatie van werken, school en een gezin is zeker pittig, maar wetende dat dit maar een jaartje zo druk gaat zijn helpt me er goed doorheen.

    Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust!
     
    Solstice vindt dit leuk.
  4. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Dankjewel voor dit fijne antwoord! Goed om te lezen dat de opleiding bevalt voor je. Ik heb deze week een gesprek bij een BSO om o.a. naar bbl mogelijkheden te kijken. Ik ben wel benieuwd naar de lesstof en wat er allemaal bij komt kijken. Mocht je tijd/zin hebben mag je me een privé berichtje sturen.
     

Deel Deze Pagina