Bed verhogen zonder klossen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door xxYasmina, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

    We hebben geen boxspring maar wel een groot frame rond ons bed, en de poten daarvan zijn veelste breed voor de klossen. Nu hebben we ook nog een logeerbed (1-persoons) en de kraamzorg gaf bij de intake de tip om die op klossen te zetten. Maar mij lijkt het 2-persoonsbed wat lekkerder voor de bevalling, ook voor de verloskundige qua dingen die ze bijvoorbeeld naast me kan leggen, dat ze gewoon makkelijk naast me kan zitten en partner ook. Hebben jullie ervaring met het verhogen van het bed zonder klossen? Ik heb wel eens gehoord van kratjes eronder zetten? Of een extra matras erop? Wat is wijsheid?
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ons bed gaat ook niet op klossen. Dat gaat namelijk gegarandeerd de boxspring vernielen en daar is dat bed me iets te duur voor.

    Wij mogen overleggen met de kraamzorg als ze komt, en als het echt dringend noodzakelijk is dan heb ik een 1-persoonsmatras dat we erop kunnen leggen, of mijn man gaat het bed verschonen ... De andere optie was op zonder op het logeerbed liggen, maar dat ga ik echt niet doen, buiten dat is het de bedoeling dat ik in het ziekenhuis beval dus ja ...
     
  3. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké. Ja ik hoop juist heel erg op een thuisbevalling, en na een gelukkig positieve extra groeiecho vandaag zijn er medisch eigenlijk (nog) geen bezwaren. Verloskundige komt komende week thuis de situatie bekijken (portiekwoning en 1 trap in de woning, wel badkamer en slaapkamer op zelfde verdieping) dus wil wel een beetje voorbereid zijn om eventueel tegengas te kunnen geven. Op de praktijk zijn de meningen m.b.t. thuisbevallingen (verloskundigepraktijk werkt samen met geboortekliniek in het ziekenhuis..) namelijk behoorlijk verdeeld, en ik weet niet wie er gaat komen..
     
  4. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Als je je bed moet verhogen zou ik gewoon een eenpersoonsmatras op jou kant neerleggen. Het kan best zijn dat dit de kraamweek zo moet blijven. Bij mij heeft de kraamverzorgster best vaak hechtingen e.d. moeten controleren. Als je dat niet prettig vind i.v.m. hoogteverschil met je partner zou je nog kunnen kijken of je ergens nog een eenpersoonsmatras kunt lenen voor hem.
     
  5. DarkAngel25

    DarkAngel25 VIP lid

    6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Wij hebben ook een boxspring met hele brede poten, ik had extra matrassen erop gelegd, ook bij mijn man, lagen we tenminste nog op dezelfde hoogte haha..
     
  6. megacarls

    megacarls Niet meer actief

    Wij hadden bij de eerste een extra matras er op, bij de tweede kreeg mijn man ook een extra matras want ik vond het inderdaad minder gezellig om in mijn eentje hoger te liggen. Ook had ik het een fijn idee gevonden om de baby ( bij wakkere momenten, 's morgens of zo) tussen ons in te leggen. Dat ging bij de eerste ook niet.

    De derde hadden we geen extra matrassen meer en wilden we voor bierkratten gaan, maar het was niet meer nodig gezien we het moeten gaan hebben van 12 uurtjes couveuse-nazorg. Na 5 weken heb ik geen zorg meer nodig.
     
  7. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Als je thuis wil gaan bevallen, zou ik geen extra matras gebruiken. De ondergrond wordt dan heel zacht en mochten er calamiteiten zijn, dan is dat niet veilig.
     
  8. EYA

    EYA Actief lid

    19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er bierkratjes onder staan. Werkt heel goed.
     
  9. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe bedoel je dit precies?
     
  10. MamavanM1

    MamavanM1 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Bierkratjes idd of houtklossen hoor je ook wel eens. Ik weet niet of je bed al redelijk hoog is.. dan kun je gewoon even meten hoe hoog die houten klossen moeten en dan leg je ze eronder. :)
     
  11. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Soms kan het voorkomen dat tijdens het laatste stukje van de bevalling, de kv mee moet "duwen"op je buik om de baby snel geboren te laten worden. Als je 2 matrassen op elkaar stapelt, wordt de ondergrond zo zacht, dat de kv jouw in het matras zal drukken ipv de baby eruit.;)
    De verlosbedden in het ziekenhuis zijn niet voor niets keihard.
     
  12. ladygaga

    ladygaga Niet meer actief

    Wij hebben ook een boxspring maar er staan gewoon klossen onder we hebben de klossen naast de poten geplaatst en dat werkt prima
     
  13. Poemi

    Poemi Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    hier ook wat bierkratjes bij de supermarkt gehaald :D
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb inderdaad zo'n 'fundus expressie' gehad die Lies beschrijft. Dat gaat niet lukken op een dubbel matras. De verloskundige hangt dan echt met haar volledige gewicht op je buik terwijl ze zo hard mogelijk duwt. Manlief was er nogal van onder de indruk, ze leek me door midden te duwen. Ik heb er trouwens geen last van gehad hoor, ik was veel te druk ;). Maar ik weet wel dat dit op een te zacht matras niet zinvol is.
    En je weet echt niet van te voren of dit nodig is. Ik heb een perfecte zwangerschap gehad en ook de bevalling verliep tot en met de eerste paar persweeën prima.

    Een extra matras zou ik dus, zeker als je thuis wilt bevallen, echt afraden. Maar ook als je denkt aan een poliklinische bevalling vind ik het onverstandig. Dat je vooraf (poliklinisch) in het ziekenhuis wil bevallen, betekent niet dat het ook gebeurt. Vrouw van een collega besloot toen ze eenmaal flinke weeën had dat ze ECHT de auto niet meer in wilde, dus is alsnog thuis bevallen. Vriendin van me kon niet meer naar het ziekenhuis, omdat ze al te ver was. Dus ook al plan je het één, het kan anders lopen. Ik zou er dus toch voor zorgen dat je sowieso ook een beetje voorbereid bent op een thuisbevalling, voor het geval dat.
     
  15. Blub69

    Blub69 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Moet je bed wel omhoog? Hier ook geen boxspring, maar een enorme ombouw die echt niet op poten, klossen of kratten past. Omdat wij een extra hoog matras hebben hoeft ons bed niet omhoog en de kraamhulp heeft ons bed gewoon verschoont. Was bij beide kindjes zo. Ons bed is 48 cm hoog incl matras...
     
  16. megacarls

    megacarls Niet meer actief

    Ik heb toen een grote plank (oude kastdeur) tussen de matrassen gelegd, mar dat moet je idd ook maar voor handen hebben. Zou het dan nog geen effect hebben?
    Nu had ik wel 3 keer en ziekenhuisbevalling met medische indicatie.
     
  17. Femmes82

    Femmes82 Fanatiek lid

    26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook een boxspring en hebben lege bierkratten gehaald bij de super en die er ondergezet. Werkt prima.
     
  18. Humava

    Humava Niet meer actief

    Ons bed hoefde maar een cm of 5 omhoog dus wij hebben stoeptegels gebruikt:p (die had een vriend van ons toevallig nog in zijn schuur liggen).
     
  19. DarkAngel25

    DarkAngel25 VIP lid

    6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja dit is zo, als ik ging zitten op t bed (had ook een extra matras) zakte je erg ver door nog..
     
  20. Minki

    Minki Actief lid

    29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Ik had ook een "bierbed". Op kratjes, ideaal en erg stevig. Heb geen boxspring, maar zelfgemaakte ombouw. Kon niet op klossen.
     

Deel Deze Pagina