Bedankje juffen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sabagirl, 7 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.053
    113
    Door omstandigheden hebben we dit jaar veel te maken gehad met de juffen en iber van beide kinderen. (5 personen in totaal)
    We willen ze daarom graag bedanken, sowieso met een bedank kaartje maar wat nog meer?
    Douchegel, chocola, thee voelt enorm afgezaagd.
    Is een bruna cadeau bon leuk? En zou 10 euro per bon genoeg waardering zijn? (Totaal 5 personen) of iemand nog een leuk idee? Ik ben hier zo niet goed in.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ik zit te denken aan een boekenbon voor de juf van dochter.
    Maar ik vind het ook lastig. Geen idee hoe ik kan omschrijven hoe fijn ik het vond wat ze voor ons heeft gedaan dit schooljaar. Ze zal me wel helemaal zat zijn. Hahaha
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Nou 10 euro bon zou ik heel blij mee zijn.
    Maar zou ook genoegen nemen met minder. :)

    Ik weet nog niet wat we doen. Het kan zijn dat hij zijn juf weer heeft. Kleine school met combi klassen.

    Vaak maken we ook iets omdat zoon en ik beide graag knutselen. Dan zoeken we nog wat kleins uit voor erbij.

    2 juffen en een onderwijsassistent.
     
  4. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    De kinderen een mooie tekening laten maken en zelf een kaartje schrijven waarop je ze oprecht bedankt.
    Waarom altijd die kado’s op het einde van het schooljaar? Vind dat zo raar. Dat er gezamenlijk met de klas een afscheidskado gekocht wordt snap ik nog maar het overladen met kado’s van de leerkracht door iedere leerling begrijp ik niet. Dat krijgt een ander toch ook niet op haar werk. Ze doen tenslotte gewoon hetgeen waarvoor ze betaald worden.
     
    Felice vindt dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Dat vind ik normaal ook.
    Maar dit jaar heeft m’n dochter een juf die echt een boel stappen meer heeft gezet dan normaal.
    M’n dochter die bijna dagelijks met tegenzin naar school gaat er doorheen gesleept, ze heeft naar m’n dochter geluisterd, naar ons geluisterd als we voor de 100e keer in gesprek waren. Alle out of the box ideeen uitgeprobeerd. En daar ben ik behoorlijk dankbaar voor.

    De andere juffen krijgen net als elk jaar 1 bloem.
     
    owly, Madeliefje06, Zxcvb en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Omdat sommige ouders het enorm waarderen dat zij hun werk goed doen.
    Ik snap dan weer niet, waarom elk jaar als hier naar gevraagd wordt die discussie moet komen. Vind jij het onzin, dan doe je het toch niet?

    Ts, cadeaubonnen zijn denk ik altijd leuk. Ik heb vorig jaar ijsjesbonnen gedaan, zodat ze in de vakantie met hun gezin lekker een ijsje konden gaan eten, werd enorm gewaardeerd.
    Leuk in gepakt met ijshoorntje, van die ijblokjes in leuke vormen en zo'n papieren parasolletje.
     
    owly, nizzie86 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Maar je waardering kun je veel beter laten blijken in woorden dan in kadootjes.
    Ik vind het vooral heel sneu voor de kinderen waarvan de ouders geen geld hebben voor kado’s voor de juffen en meesters. Die staan er vaak heel beteuterd bij als de één na de ander met een nog groter kado of bos bloemen komt aanzetten. Scholen zouden er goed in doen om dit af te schaffen. Het is toch van de zotte dat er maaltijden via school verstrekt moeten worden maar dat men het wel normaal vindt dat er ( steeds grotere) kado’s aan leerkrachten gegeven worden.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb ook nergens gezegd dat het een groot cadeau is wat ik geef, of wat ik normaal vind. Bovendien doe ik dat zeker ook in woorden, het 1 sluit het ander niet uit.
    Dat verschil in kinderen is altijd triest, niet enkel op de laatste schooldag.
    Overigens ben ik 8 jaar klassenmoeder bij de oudste geweest en nu 6 jaar bij de jongste en ik zorg er altijd voor (met een paar andere moeders) dat we een gezamelijk cadeau van alle kinderen hebben. Dus iedereen heeft iets om aan de juf te geven. We zamelen daarvoor geld in met een open tikkie. De 1 stort een tientje, een ander niets of een euro. Het cadeau is van alle kinderen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Leuk idee van die ijsbon! Ga morgen gelijk bij onze ijssalon kijken of ze die hier ook hebben. Bedankt voor de tip :thumup::D
     
    owly, sabagirl, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik bedacht hetzelfde:roflmao:
     
    tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.345
    12.034
    113
    Vrouw
    Leuk idee, maar voor een juf die verder weg woont niet handig...
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dochter haar juffen wonen beide hier in de buurt dus dat is hier geen probleem.
     
    owly en Zxcvb vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.114
    15.623
    113
    Vrouw
    Ik koop een bon van een koffiehuis in onze buurt.
    Ik heb de jongste zijn juf daar al een aantal keer gezien, dus ze zal hem zeker gebruiken.

    Bijleggen in gezamenlijke pakjes doe ik meestal niet.
    Je geeft geld en uw kind kan niets persoonlijk afgeven want dat gebeurd door de kinderen van degene die het ging halen en ik heb nog meegemaakt dat er zelfs niet eens gewacht werd op alle kinderen.
     
    owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina