Bedankjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Olifantje1991, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Goedemiddag,

    Sommigen van jullie kennen ons verhaal wel een beetje.
    Sinds september is ons dochtertje ziek. Nu wordt er sinds die tijd al voor ons gekookt door een grote groep dames. Van maandag - vrijdag hoeven wij ons nooit druk te maken om een warme maaltijd, een goede vriendin van mij heeft de leiding en maakt voor elke week weer een nieuwe planning.
    Nu komt (hopelijk) het eind van de behandelingen een beetje in zicht en ben ik alvast aan het nadenken hoe ik deze dames kan bedanken.
    Ik dacht aan een klein cadeautje met bijpassende spreuk, maar kon zelf nog niet echt iets vinden.
    Hebben jullie misschien leuke ideeën? Misschien iets wat weer gerelateerd is aan het koken dat ze voor ons gedaan hebben.
    Een doosje merci vind ik zo afgezaagd, ik wil iets leuks, maar het moet niet te ingewikkeld zijn. Het gaat om ongeveer 30 dames.
    Wie heeft er inspiratie? :)
     
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja ik kwam jullie verhaal tegen op het forum. Wat verschrikkelijk! Hoe gaat het met jullie dochter nu? Hoe doorstaat ze de stamceltransplantatie? Veel beterschap! Hopelijk snel naar huis!
    Misschien een fles lekkere olijfolie (van oil and vinegar oid) met briefje erbij, ‘omdat het zo gesmeerd verliep’ ofzo. Succes!
     
  3. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    858
    113
    Ik zou alle dames in de zomer of warm voorjaar uitnodigen voor een bbq,of een high tea thuis.En dan uitnodigen met een mooie kaart waarin je ze persoonlijk bedankt.
    Ik zou mbt cadeautje gevoelsmatig alles te "karig" vinden.

    Vind je dit te groots dan zou ik een symbolisch cadeautje geven, bijv kanjer stroopwafels, en dan een kaartje eraan dat het voor een kanjer van een vrouw is. Of iets in die richting..
     
    dreumesje, lies276, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het eind van de behandelingen in zicht is! Ik duim voor een spoedig herstel.
    Ik moest bij het lezen als eerste denken aan een zakje (moestuin)zaadjes in het kader van eten, nieuw leven, groeien, verzorgen. Maar misschien zijn ze wel helemaal niet zo into tuinieren :) Het idee hierboven van flesje olie vind ik erg leuk!

    Of anders een mooie theedoek / een schort / ovenwanten met een tekst erop?
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Een keukenpakket? Schort en pannelappen en dan iets van olijf olie en een zout en peper stel erbij??

    Wat fijn dat ze dat gedaan hebben! Heel lief! En wat fijn dat het einde in zicht is. Heerlijk!
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Hier moest ik ook meteen aan denken. Een high tea voor 30 dames is naar mijn idee goed te doen.

    Daarnaast wens ik jullie alle geluk toe!
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Meer ideeën zijn nog welkom!
    Met ons dochtertje gaat het nu naar omstandigheden best goed.

    Een high tea of bbq vind ik een leuk idee, een bbq gaat er van de zomer ook komen, i.c.m. de verjaardag van onze kinderen (1 groot feest) om de mensen te bedanken die dichtbij ons staan.

    Wat de 'kookclub' betreft zitten hier allerlei dames in. Moeders van vriendinnen, tantes van mij, vrouwen uit de kerk of moeders van school. Soms zelfs mensen die ik zelf niet eens ken, maar via een vriendin dan toch mee willen doen. Ik denk dat de drempel om naar een high tea te komen voor velen wat te hoog zal zijn, ben bang dat dan maar de helft komt. :oops:

    Goede vriendinnen van mij, onze moeders, zussen e.d worden ook uitgenodigd voor het grote feest in de zomer.

    Het idee van de kanjers stroopwafels vind ik erg leuk en de flesjes olie ook! Ik hoop op nog wat meer reacties en dan ga ik eens even kijken wat mogelijk is.
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.923
    113
    Wauw, wat onwijs mooi dat ze dit zo voor jullie doen. Heel praktische hulp waar je wat aan hebt, maar ook als gebaar vind ik het heel mooi.
    Ik hoop dat het einde van de behandelingen ook betekent dat het de goede kant op gaat met jullie vechtertje. Ik moet er nog regelmatig aan denken, hoe een dikke wang zo’n vreselijk kant op kan gaan.

    Wat betreft het cadeautje. Als ik zelf zo slim was geweest om dit voor iemand te doen had ik helemaal geen bedankje hoeven hebben. Het feit dat dit heeft geholpen om iig een klein stukje zorg over de dagelijkse gang van zaken weg te nemen, had ik al heel fijn gevonden.
    Maar ik kan me wel voorstellen dat je iets wil geven. Ik vind dan het idee van de high tea of bbq of andersoortig etentje wel heel leuk. Maar ook leuk misschien een klein kookboekje, iets van lekkere bonbons, of een cadeautje van oil & vinegar lijkt mij een mooi gebaar, koektrommel met lekkers. Ik zou sowieso iets kiezen wat met eten te maken heeft, denk ik.
     
    Jessi79 en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    wat hartverwarmend dat er bekende en onbekende voor jullie koken. Ik zou denk ik toch voor die bbq gaan, er zijn 30 vrouwen waarvan jullie er een gedeelte niet kennen, maar er is toch een bepaalde saamhorigheid en ik zou dat samen willen brengen en als bedankje samen “koken”, bbqen lijkt mij daar mooi symbolisch voor.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  10. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Bedankt voor jullie goede zorgen!

    Onwijs gewaardeerd, bedankt voor de goede zorgen!

    Mag ik jou bedanken?
    Gewoon
    Omdat ik dat graag wil
    Omdat ik het zo voel
    Niet een beetje
    Maar heel veel.

    Bedankt allemaal voor de liefde, zorg, attentie en hulp!

    Zoiets?
     
    suus1983, NiVa0230, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Melief

    Melief Niet meer actief

    Misschien een leuk kookboekje waar je zelf je recepten in kan schrijven en dat jij er dan al 1 in schrijft?
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  12. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    * Misschien een rozenkwarts in de vorm van een hart met een kaartje dat deze mensen stuk voor stuk in jullie hart zit? Of iets anders in hart-vorm.

    * Zakjes met gemengd bloemzaad in het kader ; wie zaait zal oogsten.. wie goed doet.. bloei, groei.. etc.



    Wat fantastisch dat er zo'n grote groep voor jullie klaar staat
     
    lies276 en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  13. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik zou niet zo'n flauw woordgrapcadeautje doen (merci, kanjer stroopwafel), maar een handgeschreven kaart met hoe zeer je hun hulp waardeert en dat het heel veel voor jullie betekent heeft.
     
    Nellie4, Olifantje1991 en Sado vinden dit leuk.
  14. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Dit vind ik een heel mooi gedichtje, ga ik onthouden!
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Wauw, wat lief dat zoveel mensen daar voor jullie doen!
    Ik vind een BBQ een erg leuk idee. Je hebt dan iedereen bij elkaar om te bedanken. Wellicht kun je dan nog een aardigheidje geven als bedankje vanuit jullie gezin. Ik zag al wat leuke ideeën voorbijkomen.

    Wat fijn hè dat het einde van de behandelingen in zicht komt :):thumup:
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  16. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wat fantastisch dat deze groep vrouwen dit doet, geweldig! Is het makkelijk voor je om de presentjes bij alle dames die hebben gekookt terecht te laten komen? Dan vind ik zo'n flesje olijfolie ook erg goed bedacht. Of een pollepel met tekst en een mooie grote strik eromheen. Bij de Flying Tiger zijn nu (ivm Valentijn) ook waxinelichtjes in de vorm van hartjes in allerlei kleuren te koop - zoiets in cellofaan met een lief kaartje erbij?

    & ook veel sterkte - ik las je verhaal net even terug!
     
  17. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Even voor mijn idee/ beeldvorming. Misschien denk ik te moeilijk of te ingewikkeld.
    Maar als we een bbq zouden geven, dan loopt dit voor mijn idee flink in de kosten, naast het feest dat ook al gepland staat. Ik wil de mensen heus graag bedanken, maar onze financiële situatie is er door dit alles niet op vooruit gegaan. Ik reken voor een bbq al snel zo'n 20 euro p.p. als je salades, stokbrood, vlees, drankjes e.d allemaal erbij telt. En daarbij kan ik geen 30 mensen in onze tuin kwijt, dus moeten we wellicht ook nog een locatie zoeken.
    Ik vind het best wat eigenlijk.

    Begrijp mij niet verkeerd, ik wil ze heel graag bedanken, waardeer het enorm wat er de afgelopen maanden allemaal voor ons is gedaan, maar mensen hebben denk hooguit 3-4x voor ons moeten koken, waarbij heel veel ook zo verstandig waren om gewoon een portie te geven van wat ze die avond zelf aten.

    Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar ik denk dat wij toch gaan voor een persoonlijk cadeautje voor iedereen, die ik ook persoonlijk bij iedereen langs zal brengen als alles achter de rug is. Ik denk namelijk dat zo'n bezoekje (al is het maar 5-10 minuten) waardevoller is dan een bbq regelen waarbij ik die avond zo druk ben dat ik mensen nog niet echt kan spreken. :)

    Maar er staan heel veel andere leuke ideeën tussen, daar ga ik zeker wat mee doen!
     
    KleineLai, Ysabella en pippa26 vinden dit leuk.
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Oh zulke waxinelichtjes zijn ook erg leuk!

    En dank je wel! :)
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  19. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Heel leuk! En ook wat budget-vriendelijk :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Tiger.JPG
      Tiger.JPG
      Bestandsgrootte:
      34,9 KB
      Weergaven:
      123
  20. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ja ik had ze online gevonden. Zag dat er bij ons ook 1 in de buurt zit dus even kijken of ik woensdag tijd heb om langs te gaan. Als ik ze dan toch niet gebruik kan ik ze altijd zelf opbranden. :D
     
    pippa26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina