Bedje opmaken tot kin?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Canina, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Canina

    Canina Actief lid

    21 feb 2013
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 12 dagen oud en we hebben van de kraamzorg geleerd het wiegje op te maken; het dekentje komt dan tot de borst van de baby en haar armpjes liggen boven de dekens.
    Nu is ze erg beweeglijk met haar armpjes en maakt ze zichzelf soms wakker.
    Nu hoorde ik dat je het bedje ook op kunt maken met het dekentje tot de kin en de armpjes onder de dekens. Is dit veilig voor het kindje? Het lijkt me wel lekker warm voor haar? Nu word het zomer, maar het lijkt me zielig als ze dadelijk als het winter word zo'n stuk boven de dekens ligt.
     
  2. madelief80

    madelief80 Actief lid

    25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Wij hebben de puckababy aangeschaft voor de armpjes
    Vind dat opmaken tot z'n kin een beetje eng
     
  3. maartje25

    maartje25 Niet meer actief

    Ik zou zelf de armpjes onder de deken doen (als je inbakeren niks vind) en de deken optrekken tot aan de oksels (schouders vrij) en dan strak instoppen.
    Zo doen wij dat op het kinderdagverblijf, nu weet ik niet hoe dit met de allerkleinste is... ik weet iniedergeval dat ik dit een hele fijne manier vind en de kinderen daar ook heel rustig van worden.
    Tot de kin optrekken zou ik zelf ook niet durven
     
  4. Mimime

    Mimime Niet meer actief

    Hier de puckababy piep gebruikt voor het wakker maaien, ideaal!
     
  5. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Canina,

    Het veiligst is het om het bedje kort op te maken, je baby ligt dan met haar voetjes vrij dicht bij het voeteneinde en het beddengoed reikt tot haar schouders. Zo kan jouw dochtertje nooit helemaal onder het beddengoed komen en blijft haar hoofdje vrij.

    groeten,
    Digna
    VeiligheidNL
     
  6. Samba2013

    Samba2013 Bekend lid

    27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    puckababy newborn bag was hier de oplossing, zo hoog opmaken zou ik niet aandurven als ze zo jong zijn
     
  7. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Bijzonder, hier juist van kraamhulp "geleerd" op de armpjes onder het lakentje te doen en strak in te stoppen. Hielp wel iets, uiteindelijk toch ook voor inbakeren gegaan met succes.
     
  8. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook juist geleerd met de armpjes onder de deken te laten slapen, maar dochter wurmde haar armpjes er altijd uit. Slaapzak was hier ideaal, daar lag ze met een week of 3 al in. Zonder kreeg ze het toch voor elkaar de (strak ingestopte!) dekens af te trappelen of overdwars in bed te komen. Of ze trappelde zich helemaal naar boven en lag dan zonder deken. Met een slaapzak allemaal geen probleem.
     
  9. Lentekriebel

    Lentekriebel Fanatiek lid

    11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Inbakeren was hier de oplossing..
     
  10. Michelle123

    Michelle123 Actief lid

    31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de puckababy in het begin gebruikt, was ideaal. Geen koude armpjes en kon niet onder de dekentjes komen. Sliep er ook een stuk beter mee.

    Nu een slaapzakje en soms een lakentje of dekentje, maar die doe ik dan maar tot halverwege zijn buik met armen eroverheen. Ik heb hem namelijk tot 2 keer toe helemaal onder de dekentjes vandaan moeten vissen en zo gaat het goed.
     
  11. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou niet nu al inbakeren maar eerst de armpjes onder de deken doen. En kijken hoe dat gaat. Maar dan wel laag opmaken, dus de voetjes helemaal onderaan in bed.
    Buikslapen was hier voor beiden echt super. Maar ik weet dat velen dat ook eng vinden jammer genoeg....! ;)
     

Deel Deze Pagina