Even een vraag. Toen onze vrienden een baby kregen en toen onze nicht een baby kreeg hebben we een kraammand gegeven met allerlei cadeautjes erin voor alle gezinsleden. Nu gaan we weer op kraamvisite bij de vrienden en heb ik weer een kraampakket gemaakt met cadeautjes voor iedereen, dit keer in een plastic opbergkrat. Ben eigenlijk vergeten wat ik de vorige keer heb uitgegeven en was erg benieuwd wat jullie normaal vinden om te geven.
Ligt denk ik heel erg aan hoe goed je ze kent en met ze omgaat. Bij oppervlakkige vrienden geef ik toch minder uit dan bij goede vrienden. Ik zou zo ook geen bedrag weten, meestal koop ik gewoon wat ik leuk vind en zie ik wel wat het totaalbedrag is
Rosao, bedankt voor je antwoord. Vind het zelf ook zo lastig. Misschien maakt het inderdaad ook niet uit hoeveel.
Ligt er bij ons inderdaad ook aan hoe goed we met die mensen omgaan. Maar meestal tussen de 50 en 75 euro. Bij écht goede vrienden wat meer, en bij vage kennissen wat minder. Dit bedrag hebben wij ook wel van de meeste mensen ongeveer gekregen (veel cadeaubonnen, dus dan weet je 't precies).
Oh dat is een heel ander bedrag dan wat ik in mijn hoofd heb. Ik zat zelf te denken rond de 20,- / 30,-. Bij een verjaardag doen we 10,- voor vrienden, dan hè.
20 à 30 euro is toch ook prima! Het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk. Wij geven met verjaardagen meestal ook rond de 50 euro, gewoon omdat "iedereen" in onze omgeving dat doet. Maar als jullie normaal 10 euro doen, vind ik 20 euro een goed bedrag voor een kraamcadeau hoor!!
wij hebben eigenlijk ook buget voor de personen onze beste vrienden 20 euro pp ong soms meer familie en de rest 10 euro pp voor en kraamkado het ligt het er waar de mensen staan voor ons
ik vind voor kennissen waar je normaal ook niet mee om gaat rond de 15 euro en echt vrienden van ons kregen bij dochtertje gouden armbandje en zoon nike schoentjes mijn beste vriendin hebben we tijdens zwangerschap een kinderstoel gegeven en bij geboorte het armbandje. ik heb afgelopen donderdag van hun een 3d echo pakket gehad vond ik echt helemaal geweldig hoor!
Bij mn zus heb ik véél uitgegeven, ongeveer 200 euro. Bij mn collega toch ook 60 euro. Ik zou zeggen rond de 50 euro voor vrienden en collega's waar je het goed mee kunt vinden. Voor hele goede vrienden/familie meer.
Poeh wat geven jullie veel zeg! Ik zou voor wat minder goed bekenden 10 euro doen en voor goede vrienden max 30 euro denk ik. Maar mijn zusje zou ik weer veel meer geven en mijn beste vriendin misschien ook wel... Ik kreeg van mijn vrienden voor de bruiloft ook relatief weinig, maar het zijn ook allemaal nog studenten. Dus misschien ligt het daaraan. Al denk ik niet dat ik meer dan 10 a 20 euro krijg van mijn familie (ooms en tantes).
Dat vind ik ook, als het maar uit een goed hart komt. Ik was bang dat ik misschien teveel geld had gedaan. Maar ik denk dat ik wel goed zit. (Ben af en toe een beetje een zenuwpees...) We hebben het net gegeven en ze vonden het een mooi pakket! Bedankt voor de reacties allemaal!
Vrienden: zo'n 20 - 25 euro. Hele goede vrienden en familie: zo'n 50 euro. Bekenden: zo'n 10 - 15 euro.
Het is heel moeilijk te zeggen hoeveel je geeft ik vind zelf 30 euro een mooi bedr maar als ik ga optellen dan schrik ikwant ik zit tegen de 50 euro aan elke keer iets gehaald en dan valt het niet zo op maar wij doen een tien dagen pakket samen met nog een stel vrienden en ik 5 dagen zei 5 dagen dus het is heel moeilijk te zeggen hoeveel je moet uitgeven maar het komt uit een hart met liefde en dan maakt het niet uit hoeveel het is liefs miriam tip hanstextiel heeft hele mooie kleertjes niet duur
ik koop vaak iets dat ik leuk vind en echt bij de persoon vind passen. dat kan dan bij wijze van van tot 500 euro zijn. het hangt ook een beetje af van de dikte van mijn knip