Bedrijf stopt voor verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door PrincessP, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrincessP

    PrincessP Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Beste UWV,

    Ik heb een vraag tav mijn werk. Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn baas stopt het haar bedrijf en deze wordt niet overgenomen. Dit zal ingaan per eind april/begin mei. 19 augustus ben ik uitgerekend van een tweeling. Het bedrijf stopt dus voordat ik met verlof ga. Kan ik zwangerschapsverlof krijgen nadat ik in de ww ben gekomen of zal deze komen te vervallen? Hoe lang is dit verlof wanneer ik wel verlof kan krijgen? Wat zijn voor mij nu belangrijke dingen om rekening mee te houden?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste PrincessP,

    Goed dat je bezig bent je voor te bereiden op de komende periode. Graag informeer ik je over wat belangrijke dingen zijn om rekening mee te houden.

    Vanuit de WW kan je zwangerschapsverlof(WAZO) krijgen, nadat je dit hebt aangevraagd. Jouw verlof komt dus niet te vervallen. Het is belangrijk dat je op tijd WW en WAZO aanvraagt.

    Je kunt het beste WW aanvragen tussen een week voor tot een week na jouw eerste werkloosheidsdag. Als je jouw aanvraag later bij ons indient, heeft dit gevolgen voor jouw uitkering. Hier kan je WW aanvragen.

    WAZO kan je tussen 2 tot 4 weken voorafgaand aan jouw eerste verlofdag aanvragen. Ervan uitgaande dat je 10 weken met zwangerschapsverlof gaat voorafgaand aan jouw uitgerekende datum, vraag je WAZO aan tussen 4 en 18 mei en zal jouw verlof op 1 juni beginnen. Het totale verlof zal minimaal 20 weken zijn omdat jij zwanger bent van een tweeling: 10 weken zwangerschapsverlof en 10 weken bevallingsverlof.

    Hier kan je WAZO aanvragen als je een WW-uitkering ontvangt.

    Ik ga ervan uit dat dit de informatie is, die jij nodig hebt en wens jou een mooie dag toe PrincessP!

    Met vriendelijke groet,

    Wieger
    UWV Webcareteam
     
    PrincessP vindt dit leuk.
  3. PrincessP

    PrincessP Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord. Fijn te lezen dat ik wel gewoon recht heb op zwangerschapsverlof.

    Nogmaals bedankt!
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi PrincessP,

    Namens mijn collega, Wieger, graag gedaan!

    Ik wens je alvast een mooi verlof toe!

    Met vriendelijke groet,

    Lisanne
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina