Bedtijd

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Taby, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Even een vraag.
    Hoe laat gaan jullie kinderen naar bed, door de week en in het weekend?
    En hoe oud zijn ze?
    Ik zit mezelf af te vragen of we niet te streng zijn wat betreft bedtijd.
    We proberen door de week onze dochter van bijna 5,5 jaar om 19.00 uur op bed te leggen en in het weekend gaat zenom 19.30 of 20.00uur.
    We lopen er tegen aan dat hier gerust nog kinderen uit de buurt om 20.30 uur aan de deur komen om te vragen of onze dochter buiten komt spelen.
    Ben ik nou zo streng?
     
  2. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    5,5 jaar en dan om 20.30u nog buiten spelen? Uhm nou nee....

    Hier liggen ze door de weeks rond 19.30 in bed en in het weekend meestal 20.30 maar dat kan soms als er visite of zo is iets later worden. De mijne zijn 5 en 6
     
  3. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier gaan ze allebei (nog) tegelijk naar bed. Doordeweeks om 19:15 naar boven en alleen nog tandenpoetsen/boekje lezen. Ze zijn voor die tijd al in bad geweest. In het weekend meestal rond 19:30 naar boven ligt er ook een beetje aan hoe laat ze 's ochtends wakker zijn. Ze zijn overigens bijna 2,5 en bijna 5,5 jaar.
     
  4. Zebraatje1990

    Zebraatje1990 Actief lid

    26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier om 19:00 uur op bed (aanstalte maken rond half 7/ kwart voor 7 . douchen etc), in het weekend om 19:00 uur naar boven, dus dan rond half 8 in bed.
    Hij is 5.
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Vergeleken met je buren wel..
    Vergeleken met ons valt het wel mee..

    Doordeweeks tissen 19.00 en 19.30 gepoetst en al boven.
    In het weekend meestal ook :)
    Al loopt dat wel vaker ietsje uit :)
     
  6. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    hier liggen ze meestal rond half 8 in bed, altijd. vandaag wel later ivm kermis maar dan merk je meteen dat het eigenlijk te laat is.
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    19:00-19:15 naar boven. Wassen, plassen,, poetsen en verhaaltje. Ook in het weekend als weniets bijzonders hebben...anders iets later. In de vakantie trouwens ook.

    Zoon is bijna 6 en dochter net 4

    en de biuren? ach ze doen maar maar die vsn mij zitten niet te gapen op school en "doen"het uitstekend.
     
  8. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Oke. Dus tot nu toe doen wij het dus nog niet zo verkeerd.
    Ik ga door dit soort dingen soms enorm twijfelen.

    Zo hebben we vandaag ook de voordeurbel uitgezet tijdens het avondeten.
    Ik weet niet hoe laat buurkindjes eten, maar tussen de middag en vanavond toen we zaten te eten stond eerst de ene aan de deur, dus die vertel je dat ze eerst moet eten en zo stonden ze dus tot 3x toe onder het eten aan de deur.
    En dit is al vaker gebeurt de afgelopen weken.

    Fijn dat ze onze dochter graag erbij willen hebben, maar ze wordt op het moment wel heel vervelend van dit soort dingetjes.
     
  9. biseco

    biseco Actief lid

    5 apr 2006
    301
    30
    28
    omgeving rotterdam
    Hier normaal gesproken door de weeks om 19.00 uur naar boven. Is dan dan al in bad geweest en uitgekleed. Na nog samen even gelezen te hebben en voorlezen zijn we meestal rond half 8 weer beneden en is dochter al snel naar dromenland vertroken
     
  10. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Eigenlijk altijd 19.00.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook beiden meiden om 7 uur in bed. Weekend soms wat later. Maar als ze gewoon vroeg wakker zijn en lekker bezig geweest overdag, hebben ze die uren slaap hard nodig.

    Vorige week op vakantie, op de camping was het ook gewoon om 19.00 -19.30 ergens tandenpoetsen en tussen19.30 en 20.00 uur lagen ze er uiterlijk in. Door het licht worden ze gewoon vroeg wakker. De dagen zijn behoorlijk intensief, dus zelfs daar gingen ze er op tijd in. Anders zitten wij met 2 sacherijnige kinderen.
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mja hier dus een gupje dat maar weinig slaap nodig heeft.
    Maar mama heeft ook af en toe me-time nodig.
    En als ze later naar bed gaat blijft ze net zo lang wakker in bed.
    En dan slaapt ze dus NOG later en dan heeft ze ineens wel slaaptekort.

    Dus gewoon op tijd naar bed en er niet meer uit.
    Die halve bibliotheek en 300 knuffels in bed.. Die negeren we maar.
    Meestal gaat ze lezen tot half 9/9 uur en is dan de volgende dag om 6 uur weer helemaal fris en fruitig.
     
  13. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Onze kinderen (bijna 3 en 5,5) gaan tegelijk om 19 - 19.15 naar bed. Meestal liggen ze er rond half acht in.

    Ik merk alleen de laatste tijd dat de jongste juist eerder moe is (slaat nu steeds vaker zijn middagslaapje over) en de oudste is juist later moe. De oudste komt dan steeds zijn bed uit ("ik kan niet slapen"). We gaan ze dus toch wat gespreider naar bed brengen, denk ik.

    Vanavond sliep de jongste al om 19 uur en de oudste mocht opblijven. Ik heb hem lekker lang voorgelezen. Om half negen lag hij erin en hij is er niet meer uitgekomen :).

    Overigens, na het eten wordt hier niet meer buitengespeeld.
     
  14. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Jullie reacties zijn precies zoals wij er ook over denken.
    Kunnen jullie niet bij mij in de straat komen wonen.:D
    Dan is het rond 20 uur echt stil op straat.
     
  15. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier is het tot voor kort geweest dat ze allebei (5 en 7) tussen 19.00 en 19.15 naar boven gingen, verhaaltje en slapen.(tandenpoetsen, wassen en plassen is dan beneden dal gedaan)

    De laatste tijd merkte ik dat Jelle het niet meer zo nodig heeft dat hij zo vroeg naar bed gaat, dus hij mocht dan na het verhaaltje nog een kwartiertje lezen. Dat werd dan meestal tot 19.45. Nu is hij 7 en mag hij tot 20.00 lezen, maar hij gaat nu ook een kwartiertje later naar bed.

    Op zaterdag liggen ze er vaak pas rond 20.30 in allebei. En dat gaat ook goed, dan slapen ze 's ochtends wat langer, zo tot 7.45. Doordeweeks moeten ze om 7.30 op om naar school te gaan en Jitte moet ik dan toch nog wel vaak wakker maken.

    Jitte speelt nog wel eens met haar knuffels, dat kijk ik dan een kwartiertje aan en dan ga ik naar boven. Als ik dat niet doe, houd ze zichzelf wakker met als gevolg dat ze de volgende dag niet te genieten is.
     
  16. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    18:45 klaar maken en dan om 19 uur in bed. Hier zijn ze 7 5 en 3
    Op maandag of dinsdagavond doen we boodschappen en dan is het vaak half 10 voor ze in bed liggen, maar zijn iedere dag op dezelfde tijd wakker.
     
  17. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    298
    83
    Doordeweeks ligt mijn dochter (5 jaar) rond 7 uur in bed. In het weekend of tijdens vakanties kan het later worden. Soms zelfs 9 uur. Maar in principe wordt hier niet buiten gespeeld na het avondeten; hooguit een rondje steppen met één van ons.

    Hier in de straat woont ook een gezin waarvan de vier kinderen (in de leeftijd van 2 tot 10 jaar) tot heel laat buiten op straat en in hun tuin spelen en schreeuwen. Tot nu toe kan ik het nog af met de opmerking dat iedere papa en mama eigen regels heeft voor hun kinderen.
     
  18. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon slaapt 10,5 uur per nacht en ligt er tussen 20.00 uur en 20.30 uur in. Wordt uitgerust en vrolijk wakker en doet het uitstekend op school.

    Kijk naar je kind en niet naar je buren of anderen.;)
     
  19. toetie

    toetie Fanatiek lid

    14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik vraag me af hoe ze dat doen als de kinderen dan tieners zijn want ze willen natuurlijk steeds later naar bed ;)
     
  20. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    #20 Aszz, 17 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2014
    Onze kinderen hebben tussen de 10 en 12 uur slaap nodig. Ze gaan dus doordeweeks rond 19 uur naar bed, en zijn rond 7 uur weer wakker. In het weekend is dit soms een uurtje later.
    In de vakantie kan het zo half 9 zijn. Maar ze slapen dan minimaal tot 8 uur.
     

Deel Deze Pagina