bedzeiltjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sassie1980, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb net een intakegesprek gehad van de kraamzorg en zijn we ook even op de babykamer gaan kijken. Nu zag ze een set bedzeiltjes liggen en ze vertelde dat dit niet meer gebruikt wordt.
    Op hun uitzetlijst staat dit inderdaad niet vermeld, maar op de uitzetlijsten van o.a. Prenatal nog wel! Gelukkig heb ik nog geen tijd gehad om ze uit de verpakking te halen en heb ik de bon nog bewaard, dus ga ik ze gewoon inleveren.
    Groetjes Saskia
     
  2. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Dat zijn die echte rubberen zeker?
    Ik heb van die molton-dingen.
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm maar beschermt een molton je matras ook tegen nattigheid?

    in de vorm van lekkende luiers of eventueel overgeven?

    heb zelf ook enkel moltons overigens
    maar vind het een lastig verhaal met die bedzeiltjes.

    was zowieso niet van plan die onder het hoofdje te leggen.. maar op luierhoogte lijken ze me nou niet echt onpractisch :)
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb nog nooit lekkage gehad in de ruim 2 jaar dat ik nu kids heb...

    net voor ze naar bed gaan geef je ze een schone luier en dan pas sochtends weer (alleen de eerste paar weken ook snachts omdat ze dan vaak ook snachts poepen). Zoveel piesen ze snachts ook niet vind ik. Hier dus gen zeiltjes, alleen een molton en dan een hoeslakentje, onder het hoofdje een hydrofiele luier, matrasjes hier zijn echt nog als nieuw al kan bij mij de koes om het matras ook in de was in geval van wel serieus spugen bijv.
     
  5. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier een moltonhoeslaken voor om het matras. En een andere doek (van de Hema, daar zit nog extra bescherming in voor doorlekken) nog extra ter bescherming. Het is dus geen echt plastic zeiltje, maar wel extra bescherming.
     
  6. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Ik bedoel echt een molton bedzeiltje. Zodra er een laagje tussen zit om doorlekken te voorkomen, wordt dit tegenwoordig afgeraden, in ieder geval door mijn kraamzorgcentrum. Een gewone molton hoeslaken om het matras is geen probleem, maar een molton zeiltje kan juist broeierig zijn en dus onhygienisch.
    Groetjes Saskia
     
  7. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Moltonbedzeiltje mocht ik wel gebruiken van de kv. Ik moest er alleen voor zorgen dat het niet onder het hoofdje kwam en dat de dop van de kruik niet op het moltonbedzeiltje kwam.
     
  8. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    zo'n moltonbedzeiltje kan je wel gebruiken voor als de luier doorlekt.
    Maar dat ze vroeger zeiltjes hadden, had een andere reden: de baby lag op het zeiltje en de kruikendop lag er niet op (snappen jullie het?), dus als de kruik lekte, werd t matras nat, maar de baby was beschermd tegen het warme water.
    In het begin had ik dat zeiltje wel, maar het was zo warm voor de baby, ik ben ermee gestopt. Inderdaad heb ik wel eens een keer het matrasje buiten moeten drogen omdat hij 1 of 2 x nat was :oops: , maar dat gebeurt nu eigenlijk niet meer.
     
  9. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb geen zeiltjes, ook niet van molton gebruikt, heb zoiets van; als ze zeggen dat het niet mag, doe ik het ook niet.
    Heb hydrofiele luier onder hoofd en onderkant gelegd, heb matrasje nog nooit nat gehad.
     
  10. emmie

    emmie Niet meer actief

    hoi ik dacht ook dat die molton zeiltjes niet meer gebruikt mochten worden, dus had ze ook niet aangeschaft, maar toen we de kraamhulp hadden vertelde zei me juist dat ik ze wel nodig had voor in bed én in de kinderwagen...dus heb het gelijk maar gehaald, bevald prima en heb ook nog een molton hoeslaken eronder..dus eerst moltonhoeslaken, dan zeiltje en daarover de gewone hoeslaken.
     
  11. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    heb ook op mijn lijstje staan:

    3 molton onderleggers
    bedzeiltje (indien wasbaar 2 stuks)
    3 flanellen luiers
    etc.

    weet iemand trouwens waar de flanellen luiers voor zijn?

    moet straks in het bedje hebben: onderlegger, zeiltje, flanellen luier, hoeslaken, bovenlaken en deken. pffff.... wat een lading textiel ;)
     
  12. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier ook geen zeiltje gebruikt alleen een molton hoeslaken en gewoon hoeslaken
    mijn eerste heeft nooit gelekt en mijn tweede tot nu toe ook niet
     
  13. Nannaf

    Nannaf Fanatiek lid

    6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    Af en toe snap ik er niks meer van hoor. :rolleyes:
    Op het lijstje van de kraamverzorgster staat geen zeiltje maar op een bijgevoegd papier over het opmaken van het bedje weer wel.
    Op zich zie ik er wel de logica van in ivm doorlekken...

    nou ja als er in de 7e maand iemand langskomt of belt van de kraamzorg zal ik het wel even vragen. Hema is dichtbij dus zo gehaald als het wel nodig is. :)
     

Deel Deze Pagina