Beeb lijkt te trillen/rillen in de buik; stuiptrekkingen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djaminah, 7 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Heb hier eerder een topic van gezien maar kon het niet meer vinden, vandaar maar een nieuwe.

    Zoals de titel al zegt: het voelt regelmatig of mijn beebje trilt/rilt in de baarmoeder. Het duurt maar een paar seconden en het is meestal plaatselijk (dus niet over haar hele lijfje ofzo). Het is zeker niet de hik! Want dat voelt gewoon als de hik bij mezelf, zeg maar. De laatste week lijkt het steeds vaker voor te komen.

    In het andere topic werd gezegd dat het reflexen zouden zijn, en dat het ook te maken heeft met het niet af-zijn van het zenuwstelsel. Maar ik mag toch hopen dat mijn beeb inmiddels wel af is! Mijn vk heeft er geen verklaring voor in elk geval.

    Ik maak me best wel zorgen... wat als het stuiptrekkingen zijn ofzo? Straks heeft ze epilepsie of weetikveel wat! Ja je haalt je de gekste dingen in je hoofd hoor...

    Iemand ervaring?
     
    Nyane vindt dit leuk.
  2. momhairy

    momhairy Fanatiek lid

    13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    hoi hoi.

    ik heb het ook wel eens gehad hoor maar nu niet echt meer.
    misschien zijn het we trillingen van het vruchtwater.

    ach niet te druk om maken meid. zolang het maar niet de hele dag achter elkaar trilt...
     
  3. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Toen ik zwanger was, voelde ik dat ook weleens. Ik weet ook niet wat het kan zijn. Maar mijn dochter is kerngezond :)

    Anders even vragen aan de vk.
     
  4. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hee meid,

    wat gek dat jij dat ook hebt. Ik ben ook 37 weken zwanger en heb precies hetzelfde! Het gebeurt niet vaak hoor maar heb nu denk ik zo'n 5 keer in totaal gehad. Heb het maandag ook aan de gynaecoloog gevraagd en ze vertelde dat het ook te maken kan hebben met de trillingen van het vruchtwater. Of dat de baby snel trappelt ofzo. Maar het is inderdaad een vreemde snelle trilling.
    Als blijkbaar meer mensen het hebben zal het dus wel niet zo heel veel voorstellen. Hoop ik dan maar.
     
  5. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ik heb dat ook. Heb ook weleens gelezen dat het iets met de aanleg van het zenuwstelsel van de kleine te maken heeft. Maar precies weet ik het niet hoor.
     
  6. Sellie13

    Sellie13 Actief lid

    9 jul 2007
    210
    0
    0
    Hoi hoi, ik heb het trillen ook een flink aantal keer gevoeld, vaak wel door mijn hele buik heen. Het lijkt inderdaad net alsof hij dan stuipjes heeft ofzo. Ik was ook bang dat ie misschien epilepsie ofzo zou hebben (wat zijn we toch een zorgelijke typjes he!)
    Toevallig heb ik het gisteren nog aan de vk gevraagd: zij wist ook niet wat het was, maar ze had het van meer mensen gehoord en al die kindjes waren kerngezond.
    Kennelijk hoort het er gewoon bij :)
     
  7. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hallo meiden,

    vraagje; lijken die trillingen een beetje alsof je een vrij grote spier in je buik hebt die gaat trillen? Dat heb ik nl. wel eens. Lijkt op zo'n zenuwtic die je wel eens bij je oog kunt hebben maar dan in je buik en feller. Ik heb tot nu toe gedacht dat het misschien mn banden zijn die zo'n zenuwtic hebben, misschien door het groeien en het gewicht dat je erbij krijgt. Maar weet dus niet of jullie dit bedoelen.
     
  8. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik heb t ook wel eens.
    iedere dag wel een keer.
    onderin me buik.en dan soms net op mn bot van me heup.echt met n ritme erin lijkt t wel.
    heel vaag.idd net een zenuwetik....
    ben ik gelukkig niet de enige hihi
     
  9. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hey,
    dat had ik van de week dus ook. Zo een trilling. Heel raar. Maar nu ik lees dat meer dat hebben zal het wel goed zitten.
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    volgens mijn vk zijn het "ongecontroleerde bewegingen" die ze kunnen hebben in de baarmoeder ondanks dat het zenuwstelsel zich volledig heeft ontwikkeld kunnen ze dit in de baarmoeder nog wel eens hebben maar is over als ze straks geboren zullen zijn...

    ik lag vanmiddag aan de ctg en heel toevallig kreeg ik ze terwijl verloskundige even om te kijken hoe het ging. en die het ook zag, en ook zei vertelde zij het in andere woorden hetzelfde als de vk...

    dus niets om je zorgen over te maken... :D
     
  11. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Fijn om te weten dat ik niet de enige ben en dat het normaal is. Ik kan het mij niet herinneren van mijn 1e zwangerschap, maar heb het nu paar keer per week!
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik kan het me van de andere 2 ook niet herinneren hoor, misschien omdat ik (we) er toen niet op lette? ik let nu op veel meer dingen en ben ook veel ongeruster en let overal op...ik vindt het maar een raar gevoel als ze die "stuipies" heeft maar ja gewoon er maar van uit gaan dat ze wel degelijk weten wat ze zeggen en dat het iets is waar je je geen zorgen over hoeft te maken.. ;)
     
  13. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Grappig, ik was juist ook dit onderwerp aan het zoeken, omdat ik het een paar weken geleden ook gelezen had.
    Gisteren heb ik het namelijk ook gevoeld, dat soort trillen.
    Met de vorige twee nog nooit gehad, dan had ik het zeker herkend.
    Mooi dat het niets bijzonders lijkt te zijn. Is weer een zorg minder. :)
     
  14. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Ja, ik had het ook aan het eind van mijn zwangerschap en de eerste keer schrok ik wel een beetje. Het voelde inderdaad als heftig getrappel! (en ik heb stiekem ook gedacht: het zullen toch geen stuipjes zijn?). Maar niets aan de hand! Hoort er dus gewoon bij!

    Amber
     
  15. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Meiden super bedankt allemaal. Heb het nogmaals aan de vk gevraagd, zij zei het weer niet te herkennen maar dat is natuurlijk ook weer positief (het is dus geen alarmerend iets)! En als ik dit zo lees ben ik weer helemaal gerustgesteld!
     
  16. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo ook ik ben blij met dit topic want die van mij doet het best vaak en soms ook vaker op een dag maar zo te zien komt het nogal eens voor dus een zorg minder !
    het gaat super snel dat trillen maar is ook niet zo super lang en erna beweegt hij weer normaal ...
     
  17. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had het gisteren voor het eerst. Een erg snel en hard getrappel. Had het gevoel dat ik zelfs vruchtwater kon voelen klotsen.
     

Deel Deze Pagina