paniek aanval

Discussion in 'Zwangerschap' started by ancie, Sep 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    goeie morgen meiden

ik had gisteren echt een paniek aanval
    en nog steeds ben ik wat bang
    ik heb na 2 jaar werk zoekken eindelijk een baan aangeboden gekregen en kan er morgen heen voor het contrackt te tekenen
    eerst zat niks mee zo leek het en nu lijkt alles mee te zitten
    zwanger een baan
    zo eng want zal ik wel goed genoeg zijn voor die baan
    zal ik een goeie moeder worden
    ik moet op die nieuwe baan gaan lieggen tegen mn baas van als ie vraagt morgen of we met kinderen bezig zijn enz enz anders kan ik denk ik direckt die baan wel op mn buik schrijven
    als ik zwaar moet tillen moet ik een smoesje bedenken
    ohhh wat eng ..

herkennen jullie dit? je weet dat je je vast wel goed zal zijn maar toch raak je in paniek..

ik heb sinds eergisteren ook ontiegelijke darm kramp vooral savonds mn buik is ook behoorlijk opgezet. herkennen jullie dat ook?
    en als je te druk bezig bent en je een beetje gestressd voelt dan krijg ik lichte steekjes in mn baarmoeder.

alvast bedankt voor jullie reacties

liefs ancie

2. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    is er niemand die dit weet of het gewoon normaal is of niet? :(

3. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Het is heel normaal dat je erg moet wennen aan 2 grote nieuwe dingen in je leven. In je banner zie ik dat je ook maar net weet dat je zwanger bent. Ik heb 2 weken moeten bijkomen van het feit dat ik zwanger was. Ik voelde me blij maar ook heel onwerkelijk.
    Jij heb nu twee dingen; zwanger en een nieuwe baan voor de boeg.
    Geen wonder dat je dan even paniek voelt.
    Als je zwanger bent ben je ook wat gevoeliger voor alles.
    Geef het even de tijd en denk niet teveel na over alle pijntjes, darmen enz.
    Succes morgen ;)

4. marijke25

marijke25 Actief lid

Mar 27, 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    hoi,

tot 12 weken ben je niet verplicht te vertellen dat je zwanger bent.
    stel je voor dat je het verteld en het kindje later verliest... dan zou dat ok betekenen dat je evt geen werk meer hebt.
    ik zou nog even mijn mond houden tot je wat verder bent aangezien het nog zo ontzettend pril is..

liefs marijke

5. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Inderdaad, maar ik zou niet liegen als de baas vraagt of je snel kinderen wilt. Als jij nee zegt en je zegt over 8 weken dat je zwanger bent, denkt hij dat hij niet op je kan bouwen omdat je liegt.

En die angst heeft iedereen in het begin hoor, later in de zwangerschap ook wel. Bij mij ging er ook alles door me heen toen ik positief testte, lijkt me niet meer dan normaal want als alles goed mag gaan wordt over ongeveer 8 maanden je hele leven overhoop gegooit door een roze frummeltje :). Maar het is nog meer de moeite waard dan je ooit voor mogelijk had kunnen houden.

6. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties
    dat stelt me al iets gerust dat he normaal is pfff

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ook ik zou niet liegen, maar als je baas iets zegt in de trant van: Zijn jullie met kinderen krijgen bezig, (wat hij overigens niet MAG vragen in je arbeidsvoorwaardengesprek), iets zeggen als: Nou, het lijkt me wel erg leuk...
    Aangezien je nu nog zo pril bent, kun je later, mocht hij erover gaan vallen, altijd roepen dat je idd wel een vermoeden had dat het zo zou KUNNEN zijn, maar het nog niet zeker wist... Maar lijkt mij dat de meeste bazen het toch ook wel zouden begrijpen als je er op dit moment bij een nieuwe baas notabene, nog even niets over zegt....

8. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Je bent nunog maar 4 weken, je weet het pas net. Het zou dus ook heel goed hebben gekunt dat je tijdens het gesprek nog van niks wist. Hij zal er warschijnlijk ook niet naar vragen want dat is nou niet echt een vraag voor in zo'n gesprek. Ik zou hem wel zo spoedig mogelijk na een goede echo vertellen datje zwanger bent, mezelf de zwangerschap goed bewijzen en hopen dat je geen lichamelijke klachten krijgt zodat je moet stoppen met werken. Als je al die tijd goed gefunctioneerd hebt zullen ze misschien je contract na je verlof wel verlengen.

9. Marscha

Marscha Niet meer actief

ik zou juist niet je mond houden!

Je zit nog in een proeftijd de eerste 12 weken als het goed is, als jij bij je intake niets zegt en alles verzwijgt en daarna ineens komt met: ojaa ik ben zwanger...

denk niet dat ze je dan nog vertrouwen.

Ik heb bij mn werk meteen gezegt dat ik zwanger was. ben bij mn oude werk door mn zwangerschap onder dwang weggemoeten vanwege beeindiging van mn contract, echt heel lullig dus stond ineens zwanger en wel zonder werk.

Toen ik zei dat ik zwanger was maar verder nergens last van had en heel graag dit werk doe, boden ze 3 maanden proeftijd aan en kijken hoe het ging.

werk er nu alweer bijna 6 maanden en ze betalen mn zwangerschapsverlof door. 14 oktober krijg ik een onbeperkt contract!

Gewoon kwestie van eerlijkheid en tegelijkertijd laten zien dat je echt heel erg gemotiveerd bent!

Succes!

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0

11. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    nou dames '

de paniek is sinds gisteren weer helemaal terug
    zal ff bij het begin beginnen

ik kwam op het werk eerste dagje spannend natuurlijk
    blijkt er zo een meiden clubje te werken die bij elkaar op de bassis school hebben gezeten ohh wat waren ze kattig ik moest dingen omroeppen door de zaak en dan kwam er een collega langs lopen en zij piep piep piep ohnee we verkopen geen kanaries zo gemeen ik ben vroeger zo erg gepest met mn stem (is een behoorlijk hoog stemmetje)
    nou bij elke fout die ik maakte werd de baas er bij geroeppen was het pauze ging het hele clubje naar de wc om zich op te maken
    grrrr zie je maar is aan te passen

de volgende dag presies het zelfde het werk zelf ging beter maar de collegialiteid was 100 x niks zo erg heb ik nog nooit mee gemaakt ik moest alle rot klusjes opruimen (oke dat heb je vaak als je ergens voor het eerst begint maar zo erg)

toen werd ik de volgende dag gebeld of ik wou komen werken want het was te druk (afgelope zaterdag) en ze wouden nog met me praten
    nou prima ben flexible in dat soort dingen dus waarom niet ik kom daar rond een uur of 3 moest ik mee komen naar kantoor voor een gesprek

ze hadden het idee dat ik wat achter hield en dat ze me niet konden vertrouwen dus ik toch maar verteld van joh ik ben zwanger en ik heb het niet verteld omdat het nog pril is en het vaak fout is gegaan
    nou ze vonden het fijn dat ik eerlijk was enz

werd ik gisteren gebeld met het volgende :
    moet je is goed luisteren he we voorzien in de toekomst veel opstakels met je dus willen wij niet verder met jou ohhh ik was zo boos en zij nou aan mn eerlijkheid zal het niet liggen dan
    maar of ik woensdag nog wel even wou komen werken
    wat dacht die kootzak zelf (sorry )

volgens mij hebben ze gewoon gezocht naar een exuus
    nou beld vanmorgen die kerel weer of ik per direckt de schirts wil komen brengen
    ik had zoiets van ik ben verdrietig echt niet
    dus heb ik gelogen en gezegd sorry ik kan niet ik ga om 11 uur beginnen bij een andere baan ik breng die t schirts wanneer het mij uit komt

ohh meiden sorry maar het zit me zo hoog ben 2 jaar werkloos geweest en dan denk je dat alles mee zit gebeurt er dit
    ik zie me al weer zo lang werkloos

ik moest gewoon het verhaal even van me af tikken want voel me echt hopeloos nu sorry maar weet gewoon ff niet meer wat ik moet doen
    ik vraag me gewoon af ben ik wel goed genoeg licht het aan mij

liefs en bedankt voor het lezen ancie

12. Karien

Karien Actief lid

Sep 16, 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Hallo,

Ik zit in dezelfde situatie wist een dag voor mijn eerste werkdag dat ik zwanger was.

Ik heb nog niks verteld op mijn werk en ga dat ook nog niet doen...

Ik heb met mijn man afgesproken dat ik het mijn bazin vertel na de eerste echo:) Kan het haar nu ook wel gaan vertellen maar er kan nog zoveel misgaan. Wil eerst meer zekerheid hebben dat het allemaal goed gaat met die kleine in mijn buik.

En daar komt nog bij dat je niet verplicht bent om het meteen te vertellen dus niet te druk om maken zou ik zeggen!

Liefs,

13. Karien

Karien Actief lid

Sep 16, 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Wat een kl*te collega's waar was dat als ik vragen mag?

Ze mogen je helemaal niet ontslagen omdat je zwanger bent! Dat is nog altijd discriminatie!

Je hebt gelijk dat je gelogen hebt en hebt gezegd dat je al wat anders had laat ze er even fijn in stikken!

Maaruh kop op en niet te veel stressen er groeit een kleine in je buik en t eveel stress is niet goed ( weet dat het niet altijd makkelijk is)!

Hoop dat je snel weer een nieuwe baan hebt!

Liefs,

14. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    nou ik durf het niet echt te zeggen waar straks herkend iemand het :oops: hint: het begint met een x en eindigd op os prulle winkel

ja het probleem is ik heb gelogen :( en waar ik een hekel aan heb is het dat wel dan voel ik mij behoorlijk schuldig maar ik wou de eer bij me zelf houden en laten weten dat ik beter kon krijgen en dat het me niks intreseerd

bedankt voor je reactie

15. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ach jeetje zeg, dat is ook niet fijn :(. Groot gelijk dat je niet heen bent gegaan, zijn ze helemaal van hun *** gesodemieterd!

Maar het ligt echt niet aan jou hoor! Het is spannend om voor het eerst ergens ergens te gaan werken, en dan heb je ook nog van die fijne zwangerschapshormoontjes wat er ook niet echt bij helpt ;)

Lekker rustig aan doen en probeer ook te genieten van je zwangerschap! Het wordt steeds leuker, de eerste 12 weken zijn gewoon pittig, de nieuwigheid, de kwaaltjes enz. maar straks ga je je kindje voor het eerst voelen en later krijg je reactie als je op je buik drukt en zo heb je elke keer een stapje waar je naar toe leeft!

Ik weet niet of je dat al doet, maar er is ook een topic waarin alle dames met elkaar over de zwangerschap praten die in dezelfde maand uitgerekend zijn, kun je daar lekker meepraten en zul je ook zien dat je niet de enige bent die onzeker is!

16. Liz01

Liz01 Actief lid

Sep 26, 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Hoi Ancie,

Ik vind helemaal niet dat je hebt gelogen! Een zwangerschap is een persoonlijk iets, niemand, ook je nieuwe werkgever niet,heeft het recht om je op grond daarvan niet aan te nemen of om je te ontslaan. Dat mag wettelijk niet eens. Hij had je toch al aangenomen? Maar als ik het zo hoor is het maar goed dat je daar weg bent. Jij bent belachelijk behandeld, trek het je maar niet aan. Jij krijgt zometeen iets prachtigs om van te genieten en je zult zien dat je straks ook best weer een leuke en mooie baan zult krijgen als je je weer wat beter voelt. Zo'n idiote werkgever snapt er gewoon niets van. Die denkt dat als je zwanger bent, je meteen tot niets meer in staat bent. Ik schrik ervan, want ik had gehoopt dat in Nederland er toch meer tolerantie zou zijn ten opzichte van zwangerschap en werken!

Probeer lekker te ontspannen meid, het komt allemaal wel weer goed.

Liz01

17. meinouw

meinouw Actief lid

Sep 16, 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Volgens mij hoef je officieel pas 4 maand voor de uitgerekende datum echt iets te zeggen, dus je kan het behoorlijk rekken hoor. En je kan ook nog altijd zeggen dat het een ongelukje was, al kan ik me voorstellen dat je dat niet wilt.

Maar ik zou proberen me niet al je druk te maken als ik jou was. Het belangrijkste is nu toch dat je zwanger bent!
    Ow ja en ik vind helemaal niet dat je hebt gelogen.

Ik werkte al een jaar op de afdeling waar ik nu werk en al bijna 4 jaar bij hetzelfde bedrijf via het uitzendbureau. Ik heb zowat tot 16 weken gewacht tot ik iets gezegd heb omdat ik toen pas mijn contract kreeg. Maar mijn baas begreep goed dat doordat ik al zo lang onzeker was in het bedrijf dat ik zo lang had gewacht.

Share This Page