Beeb voelen met 12 weken!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaMirella, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kan je je kindje voelen met 12 weken?

  1. Ja, ik heb dat ook !!!

  2. Nee, absoluut niet, dat kan pas later...

  3. Geen idee, geen ervaring mee!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik ben rond de 12 weken, maar ik weet BIJNA wel ZEKER dat ik het af en toe voel !
    Iedereen zegt dat het niet kan, maar ik weet zeker dat dit NIET m'n darmen zijn!
    Het voelt idd. als soort van tikjes tegen m'n huid maar dan van binnen!
    En soms als een soort "trillende spier" en bijna elke keer op de zelfde plek, rechts in m'n onderbuik en soms beetje rechts onder m'n navel...
    Jeetje, dat ik dat mag voelen zeg.. PFff :D:D:D
    (en dat terwijl ze bij de laatste echo dachten dat de placenta aan de voorkant licht !)

    Wie heeft het nog meer..? ;)
     
  2. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Als de placenta idd aan de voorkant ligt, kun je de beeb nu nog niet voelen ....
     
  3. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort

    Ik wil niet lullig doen maar de placenta lag bij mijn tweede ook aan de voorkant (bij mijn eerste aan de achterkant) en ik voelde mijn kereltje ook al met 12 weken. En ik kan/kon weten wat ik moet/moest voelen.

    Dus Lellebel: het kan inderdaad, geniet er maar lekker van!
     
  4. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

    Als het je tweede of derde oid is dan wel, die voel je idd eerder. Is het je eerste Lellebel?
     
  5. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    ik voelde onze frummel al met 11 weken. (tis wel mn 4e al)
    En mijn VK zegt dat dat idd kan, t zijn weliswaar niet heel veel vrouwen die dit mee maken, maar t kan dus wel.
    Kheb alleen geen idee of dat ook kan bij de 1e.
     
  6. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    ik heb m gisteren voor het eerst echt gevoelt en zoals je ziet ben ik bijna 15 weken
     
  7. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hier onze uk gevoeld met 12 weken en 6 dagen... (placenta aan de achterzijde en 1ste ukkie) en afgelopen week met 14 weken en 3 dagen heeft mn beste vriendin het ook gevoeld ia mn buik... Heb hier ook veel antwoorden op gehad zoals jij dat het niet kan, maar ik heb zoiets van ieder mens is anders en iedere zwangerschap is anders...
    Ik zal dus niet zeggen dat het niet kan...
     
  8. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ik ben 18 weken en heb mijn placenta ook voor liggen. En voel nog helemaal niks. Heb wel een paar keer gedacht van zal dit mijn kleintje zijn.
    Maar vrees toch echt dat het mijn darmen waren.


    Hopelijk als de bewegingen wat duidelijker en vaker komen dat je dan kan zeggen of het echt je beeb was.
     
  9. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ik denk ook dat ik mijn kleintje voel :)

    t voelt idd aan als n soort van zenuwspier (net als zenuw op je oog maar dan in je buik)

    dus ik denk dat t zeker wel kan, mijn vk zegt t ook
     
  10. Loltsje82

    Loltsje82 Fanatiek lid

    20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Volgens mij is het echt onmogelijk hoor.... Met 12 weken is je minimensje 6,5 cm. en 23 gram. Ik kan me niet voorstellen dat je dan een beentje van +/- 1 gram voelt trappen. Je baby zit ook nog eens helemaal in het vruchtwater verpakt.... Dan moet ie wel heel sterk zijn om zo te bewegen dat je dat kunt voelen....

    (Maar ja, wie ben ik, dit is mijn mening he.)

    Groetjes Miep
     
  11. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    in mijn ogen ook onmogelijk....

    ik voelde de kleine meid, bij mij rond week 17/18...Heb de placenta ook aan de voorkant liggen...

    Daarvoor meende ik ook al wat te voelen, maar mij vk gooide dat toch echt op de darmen die een nieuw plekkie ana het zoeken waren... :(
     
  12. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    ik kan me het ook niet goed voorstellen maar ja er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.

    Ik voelde beide beebs met 15 weken en dan moest ik er wel heel goed op letten, bij de eerste lag de placenta ook voor en bij deze achter.
     
  13. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    ja kan zeker,ik heb het ook het is bij mij wel men tweee(sorry maar mijn letter ie naar e c komt oet het niet meer hahah)
    Ik heb het aan te gyneacoloog gevragen en zei zij ja hoor kan makkelijk wel het is je tweee zwangerschap us an weet je wat je moet voelen.
    Maar ik enk wel at je het zeker kan voelen.
    Geniet ervan
    groetjes jeslin

    (wel vervelen ie letter )
     
  14. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Precies dit heb ik ook 1 keer gevoeld vd week. Iedereen zegt je voelt spoken, maar ik ben overtuigd dat dit het kleintje was..hoe klein die ook is.
    Mijn baarmoeder zit hoog en het ukkie zit hoog in de baarmoeder..misschien daarom. Ik hoorde de hartslag met angelsound ook al met ruim 10 weken.
     
  15. kimmetje55

    kimmetje55 Actief lid

    7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi!'
    goh wat leuk om te lezen!
    ik heb afgelopen week ook zo'n soort trilling gevoeld in mn buik en lees het hier weer terug!

    was dus toch de beeb, iedereen zei dat ik veels t evroeg was!
     
  16. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Kijk, Zo denk ik dus ook :D
    Ik voel het niet heel vaak ! Maar ik vind het wel bijzonder...
    Ben benieuwd, ik ga volg. keer met die Angelsound van mijn collega kijken of het idd. aan die kant ligt!
    En vraag 't volg. keer aan de VK !

    :D -xxx-
     
  17. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik voelde de eerste met 14 weken, en de placenta lag aan de voorkant. Ik heb een poos gedacht dat het wel niet de beeb zou zijn, maar iets anders, maar het was toch echt ons meisje!
    Ik ben weer zwanger en nu ligt de placenta aan de achterkant. Ben nu 9.4 weken en de echoscopiste zei dat ik de kleine wel snel zal voelen! :D
     
  18. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo Kiz..

    Dus niets is onmogelijk toch ;) hihi
    Maare.. Voelde jij het ook elke keer ongeveer op dezelfde plek?

    -x-
     
  19. liesje1981

    liesje1981 Actief lid

    25 sep 2006
    176
    0
    0
    ik wil niet lullig klinken
    maar met een placenta aan de voorkant kan je de baby echt niet voelen zo vroeg!
    en een kindje is net 6 cm en 20a25 gram nou die voel je niet hoor!
    met 12 wekn komt je baarmoeder net misschien 1 vinger boven je schaambeen vandaan dus onder je navel?

    het lijkt me sterk!
    maar zo denk ik!
     
  20. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Mijn 2e heb ik ook zo vroeg gevoeld, maar vlak onder je navel met 12 weken kan inderdaad echt niet, de baby zit echt nog megalaag, alles wat je verder voelt zal toch echt niet de baby zijn.
    Ik heb het toendertijd met de angelsound inderdaad nageluisterd en als ik een beweging hoorde voelde ik het ook, dus het kan wel echt, maar ja mijn placenta ligt achter en het is dus de tweede..
     

Deel Deze Pagina