been weeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door LindeAlexander, 24 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindeAlexander

    LindeAlexander Actief lid

    14 feb 2020
    138
    133
    43
    Vrouw
    Ik ben benieuwd wie van jullie beenweeen heeft gehad tijdens de bevalling.

    En dan vooral: Wat hielp voor jullie goed?

    Was er achteraf een reden voor?

    Ik had bij mijn eerste bijv. heel veel rugweeen en achteraf zij de verloskundige dat dit waarschijnlijk kwam doordat de baby zijn armpje over zijn hoofd had bij de geboorte. Dus ik ben benieuwd of er ook redenen zijn voor been weeen :)
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.401
    113
    Vrouw
    Ik heb het gehad. Maar als ik ongesteld moet worden heb ik ook altijd last van boven benen(en rug en buik haha..)
    Wat tegendruk en massage hielp wel een klein beetje...
    Ik had dus bij de bevalling ook alle 3 :confused:
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik had bij de beide meiden been en rugweeen.
    Wat bij mij goed hielp was op en neer bounce op een skippybal.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had beenweeën bij allebei, bij de oudste kon ik in bad en daardoor ontspanden mijn benen heel goed. Bij de jongste werd ik ingeleid en was in bad geen optie, heel heftige beenweeën weer en ik kon er eigenlijk niks mee. De weeën straalden vanaf mijn buik naar rug en benen, bij menstruatiekrampen hetzelfde (alleen veel minder intens).
    Oudste was een sterrenkijkertje, jongste lag helemaal volgens het boekje - ligging lijkt hier dus geen factor te zijn geweest.
     
  5. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Bij mijn oudste last van been en rug weeen. Hij was wel een sterrenkijker, weet niet of dat invloed heeft?
    Ik kon in elk geval helemaal niets met de beenweeen, vreselijk! Bij de rugweeen hielp wat tegendruk onder op de rug wel aardig, bij de jongste heb ik op een gegeven moment mijn moeder aan “het werk” gezet. Bij elke wee zei ik: duwen:p
     
  6. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Bij alle 3 mijn bevallingen been weeën. Zelf wist ik niet meer waar ik het moest zoeken. Eerste was inleiding. Dus kon niet. Mijn man en verloskundige die toevallig langs kwam duwde tijdens de weeën tegen mijn benen. Dit hielp tot aan de ruggenprik. Die was hemels ;)

    2e was vroeggeboorte. Toch ook been weeën maar minder intens.

    3e vroeggeboorte ik voelde alle weeën ik mijn benen. Besloten is gezien lange traject op ruggenprik te geven vanaf 6 cm. Dit hielp goed. Tot ik volledige ontsluiting had en de benen weeën terug kwamen omdat ik zonder verdoving moest bevallen. Toen hielp ook druk tegen mijn benen.

    Ben wel benieuwd hoe je op been ween uit komt. Ik wist het nl van te voren niet ;)
     
  7. Kaaat

    Kaaat Fanatiek lid

    5 nov 2010
    4.034
    924
    113
    Vrouw
    Hier is als de ontsluiting eenmaal op gang is het ook snel gaat en de weeën dus overal waren. Hier was het enige wat een beetje hielp, in de foetushouding liggen en wachten tot het overging. Tijdens menstruatie ook altijd erg veel laat van mijn benen en liezen. Kids lagen alledrie volgens het boekje.
     
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de oudste vanaf bijna het eerste moment beenweeën gehad, vreselijk.... mijn vriend heeft nog dagen last van zijn handen gehad van het masseren van mijn benen. Dat was zo'n beetje het enige wat verlichting bracht. Op een bepaald moment een pethidine-injectie gehad waardoor ik een beetje van de wereld raakte, ik maakte althans een deel niet bewust mee. Achteraf hoorde ik dus van mijn vriend dat ik wel om de zoveel minuten om een been massage had "gevraagd". Maar ik "mis" dus ongeveer 3 uur van de ontsluitingsfase.

    Bij de tweede weet ik het eigenlijk niet meer, toen ook een deel in bad doorgebracht.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij beide bevallingen het hele pakket aan weeën. Vooral bij de 1ste veel last van beenweeën gehad.
    Man deed dan heel hard mijn benen masseren/knijpen. Dat hielp enorm.
     
  10. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb dat gehad en ik zou het nooit iemand wensen.. ik heb gelijk best wel sterke weeen gehad om de minuut + weeneopwekkers omdat geen ontsluiting was. Op moment toen ze al 3e ruggenprik deden en die werkte niet zo goed + extra opwekkers etc kreeg ik beenween het leek net een steeds terugkomende kram echt heel heftig zo pijnlijk dat ik misselijk ervan was en duizelig en moest overgeven zelfs.. ruggenprik werkte niet eens.. tja ja reden? Geen idee ik zou nooit natuurlijk willen bevallen of dat ervaren
     
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier bij de eerste 2 bevallingen rug, been, buik +weenstorm. Zonder ontsluiting bleef bij allebei steken op 2cm. Beide spontaan gestart op 41+1 en 40+5.
    Geen reden voor denk ik gewoon pech. Eerste duurde 16 uur , na 11 uur hel naar het ziekenhuis gegaan en ruggenprik laten zetten.

    Tweede ging zo snel die was er na 1.5 uur geen pijnstillers mogelijk.

    Derde was een inleiding met ruggen prik. Geen weeën gehad bij hem. Ineens kwam z'n hoofd eruit.
     

Deel Deze Pagina