Beenweeën

Discussie in 'De bevalling' gestart door Alieke, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

    Alieke Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    De titel zegt het al..

    Ik heb bij beiden bevallingen erge beenweeën gehad. Als ik het met anderen erover heb, lijkt het wel of ik chinees praat. Ik vrees dat het bij de 3de ook zo zal gaan. Ik heb gehoord dat dat de ergste weeën zijn die je kan hebben? :)
    Ik wist ook niet hoe ik dat voor mezelf kon verlichten. Vriendlief heeft er toen hard met zijn vuisten op geduwt en dat verlichte wel wat. Toen ik mocht persen en mijn benen dus naar me toe mocht trekken, werkte dat heel erg tegen. Ik had zo'n pijn dat ik mijn benen niet aan kon raken. Bah!
    Wie heeft dit wel eens (of vaker) gehad?
     
  2. Sanne85

    Sanne85 Bekend lid

    17 feb 2008
    669
    0
    0
    Ik heb bij mijn zoon ook last gehad van beenweeën inclusief een paar weeënstormen in mijn benen. Vreselijk vond ik het omdat niets hielp. Toen ik eenmaal naar het ziekenhuis mocht voor pijnstillers was de ontsluiting al te ver gevorderd. tegen de tijd dat ik mocht persen was ik zo uitgeput van de beenweeën dat ik extra stimulatie nodig had met als gevolg nog meer weeënstormen in de benen.
    Ik zou graag voor de bevalling die er aan zit te komen tekenen voor buik of rugweeën en eerlijk gezegd ben ik ook wel bang dat ik weer beenweeën krijg..... Mensen tegen wie ik vertel reageren steevast met: ik wist niet dat je daar ook weeën kon krijgen? Dus inderdaad net als of je chinees aan het praten bent....
     
  3. Alieke

    Alieke Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Sanne; Klinkt heeel bekend wat jij verteld! Oh vreselijk! Het persen maakt het er inderdaad niet makkelijker op. Als ik een perswee kreeg en dus me benen naar me toe haalde, wilde ik het liefste ze van me af gooien/strekken. Bij de eerste heb ik 1,5uur en bij de 2de een halfuur geperst.
    INDERDAAD, tekenen voor een rug of buikwee doe ik graag!
    Haha grappig dat jij dezelfde reacties erop krijgt, hier zeggen ze hetzelfde.
    Zal dat dan gewoon een zwakke plek van je lichaam zijn?
     
  4. Sanne85

    Sanne85 Bekend lid

    17 feb 2008
    669
    0
    0
    Ik heb ooit eens horen zeggen dat je het alleen krijgt als het erfelijk is bepaald, maar mijn moeder heeft nog nooit gehad zei ze. Mijn zusje heeft ook wel wat beenweeën gehad maar die gingen over in buikweeën.

    Heb het al wel aangegeven dat ik door de vorige bevalling nu opzie tegen deze. De vk neemt me gelukkig heel serieus. Ik moet nu in het ziekenhuis bevallen dus ik hoop dat ik eerder pijnstilling kan krijgen als ik weer beenweeën krijg.
     
  5. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Herkenbaar hoor, hier ook fikse beenweeen. Ik heb er een paar nachten niet van kunnen slapen, liep alleen maar te ijsberen of stond onder de douche te wiebelen met de benen. Na een nachtje pijnstilling en slaapmiddel in het ziekenhuis (net 3,5 uur kunnen slapen daardoor) zette de bevalling door met een weeenstorm.

    Ik heb afgezien van de persweeen ook alleen maar beenweeen gehad, bij m'n buik konden ze zelfs niks registreren.
    Op de verlostafel stond bij elk been iemand zodat ik me kon afzetten, ik wist gewoon niet waar ik ze moest laten! We zullen zien of het bij de volgende ook zo zal zijn.
    Voor zover ik weet had niemand in m'n familie ze, m'n moeder had rug en buikweeen.
     
  6. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik had ook beenweeen en een weeenstorm van drie uur, maar ik heb het denk ik niet zo heftig als jullie ervaren. Mijn bevallen duurde totaal ook maar vier uur en tegen de tijd dat ik een ruggenprik eiste was ik er al bijna. Bij mij hielp het om ze liggend in de foetushouding op mijn rechterzij op te vangen. Elke ander houding was onmogelijk. Het deed uiteraard wel verrekte pijn, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal en kijk wel positief op mijn bevalling terug.

    Wat ik trouwens ontzettend irritant vond is dat de monitor geen weeen geristreerde, terwijl ik ze wel had. Je hebt namelijk een band om de buik en deze registreerd de weeen in je buik en niet je benen. Ik had heel veel pijn en toen durfde er een verpeegkundige te beweren dat ik nog geen weeen had volgen de monitor. Ik werd toen behoorlijk pislink, want ik wist 1000% zeker dat ik weeen had. De gynaecoloog was vervolgens zo slim om de weeenmonitor uit te zetten, omdat hij zo ook wel zag dat ik weeen had. Spreek nooit een bevallende vrouw tegen ;).
     
  7. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    Hier ook hele flinke been wee-en gehad, wat enigsinds nog een beetje hielp voor wat het kan verlichten op zo`n moment waren warme kruiken er tegen aan . Ik had al een ruggeprik maar de kwamen er dwars door heen ondanks dat er bij gebolust was.
    Ik had ook geen idee dat deze konden bestaan maar weet wel hoe pijn en pijnlijk en haast niet te dragen zijn.
    Sterkte.
     
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook hier voornamelijk beenweëen gehad bij de eerste, ik kon ze alleen maar "opvangen" door de massage van mn vriend. Die had ook behoorlijke spierpijn na de tijd :D Maar ja wat wil je ook wanneer je van 9 uur smorgens tot zes uur savonds been zit te "wrijven".
    Gelukkig werkte bij mij de pethidine uitstekend en heb hierdoor een uurtje of drie gesoezebold en "mis" die tijd dus ook.
    Later ging het wel deels over in rugweëen, persen gaf geen problemen mbt mn benen.

    Ben benieuwd hoe het me over een weekje of 7 zal vergaan. Ik hoop dat ik gebruik mag/kan maken van het bevallingsbad in het ziekenhuis.
     
  9. Hier ook beenweeën gehad maar had ook weeën in mijn bekken, dat is voor de meesten echt chinees :) en die vond ik nog veel erger dan toen ik alleen beenweeën had.. het was ook nog eens een constante weeënstorm van 3 uur 's middags tot de volgende ochtend om half 8 toen hij er eindelijk was..

    Mijn man masseerde ook wel maar heeft behoorlijke pijn in zijn handen gekregen toen :D
     
  10. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook beenweeën. De eniste manier zoals ik ze kon opvangen was liggens op mijn linkerzij, helemaal in elkaar gedoken (inderdaad zoals Trees zegt: Foetus houding). Op een gegeven moment mocht het niet meer, omdat mijn dochter het hierdoor zwaar kreeg.

    Tijdens het persen heb ik er overigens geen last van gehad.
     
  11. butterfly23

    butterfly23 Actief lid

    28 jun 2008
    146
    0
    0
    Ik hoop hier ook dus niet op straks bij me bevalling.

    Hier ook de helse beenweeen gehad van de 1e, trok van me bekken door naar me benen pff wat waren die erg zeg!!
    Ik kon ze ook het beste opvangen in de foetushouding, niemand mocht aan me zitten, ik was totaal in mezelf gekeerd..
    Vanaf me eerste wee had ik een weeenstorm van half 3 tot half 9, ik was helemaal op.
    Toen ik pijnstilling wilde zat ik al op 9 cm, was dus helaas pindakaas met de pijnstilling.
    Persen vond ik daarin tegen echt een verlichting zo voelde ik die nare beenweeen niet..
    Ik ben wel binnen 7 uurtjes bevallen van de eerste, hoop dat dat nu nog iets sneller gaat..
    En ik hoop dat die beenweeen dit keer ver uit mijn buurt blijven!!

    Ps. Trouwen bij mij zei de vk dat ik waarschijnlijk bekken en beenweeen had door me bekkeninstabiliteit, hebben jullie hier ook last van gehad?

    Liefs..
     
  12. Alieke

    Alieke Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Oohh wat fijn om te lezen dat er meerdere zijn!
    Ik hoop dat ik het deze keer niet mee ga maken maar wie weet helpt die foetus houding wel..

    Butterfly; Ik heb zelf geen bekkeninstabiliteit gehad of ik ben te eigenwijs geweest en niet doorgehad? Geen idee hoe dat voelt ;)
     
  13. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.181
    592
    113
    Ik heb bij beide kids rug bil/bekken? en beenweeen gehad (mijn jongste is nu een maand dus het is nog redelijk vers hihi ;))

    Je weet je totaal geen houding te geven en elke wee probeerde ik een nieuwe, maar als je er in zat en het was de verkeerde houding was ik zo verstijfd dat ik me ook geen andere houding kon geven en moest dan echt afwachten ;)

    Ow en ik kneep mijn billen bij elkaar tijdens een wee, mennnn ik dacht dat de boel daar elk moment kon exploderen, hahaha. Kan er nu om lachen :D

    Dit zijn hele vervelende weeen die niet weg te puffen zijn en met die beenweeen is niks goed volgens mij, behalve uitzitten. Want staan doet verrekte zeer doordat er kracht op komt, idem het steunen erop enz.
     
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.983
    5.815
    113
    Ik heb geluk gehad als ik het zo lees, want ik had bij mn eerste bevalling beenweeen, maar niet heel heftig. Maar op bed kon ik me geen houding geven. Ik ben toen in bad gegaan en daar 'verdwenen' ze, of in ieder geval, mn buikweeen kwamen er bovenuit qua pijn.
    Maar tijdens mn tweede bevalling geen last gehad van beenweeen gelukkig. Ook niet van rugweeen trouwens, want die schijnen ook hell te zijn.
    Dus het kan wel verschillen per bevalling.
     
  15. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.181
    592
    113
    Nou ik moet wel eerlijk zeggen dat ik rete snel beval hoor ;)

    Bij mijn eerste heb ik ongemerkt volledige ontsluiting gekregen met alleen maar lichte rugweeen (dacht dat het begon omdat rugweeen heel erg schenen te zijn, maar ik deed gewoon het huishouden :)) de pijn kwam pas doorzetten na het breken van de vliezen, toen had ik een uur lang die hele vervelende pijn van rug tot en met bovenbenen.

    En de tweede bevalling duurde maar een dikke drie uur waarvan maar ongeveer anderhalf uur die hele heeeeeele pijnlijke weeen.
     
  16. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik bedoelde linkerzij. Rechterzij lukte juist niet en daar was wel een reden voor (maar deze ben ik eventjes vergeten :)).
     
  17. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier een combi van buik rug en been.

    het enige wat hier hielp was heel hard wrijven over mijn benen. alstans dat deed vriendlief.en knijpen hielp ook.

    verder heb ik niet echt tips been weeën zijn echt hell
     
  18. Jup hier ook BI gehad (in rolstoel gezeten) maar dat zegt verder niks.
     
  19. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    hier ook bekkeninstabiliteit
     
  20. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Oohhh pfff ik had ook beenweeen, wat een hel zeg. Ik riep ook echt de hele tijd 'wrijven, wrijven, WRIJVEN' tegen mijn man en de vpk. De ene links, de ander rechts. Mijn man voelde op een gegeven moment zijn duimen en handen niet meer maar hij is wel doorgegaan tot het bittere einde, supergozer :-D
     

Deel Deze Pagina