Beestjes!

Discussie in 'De lounge' gestart door Joppie1, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Sinds twee weken hebben mijn man, oudste zoon en ik beten. De baby heeft nergens last van. We zien geen beestjes, maar ze zijn er duidelijk wel.

    We reizen graag en dus is de bedbug altijd mijn grote angst geweest. Onze laatste reis was in januari en we hadden nergens last van. De koffers zetten we altijd in een kast. Nooit op bed en nooit op de grond. Ik was altijd alles als we terug komen.

    Ik heb onze matrassen omgekeerd, de naden langsgegaan, de stopcontacten, plinten, achter lijsten aan de muur, plooien in de gordijnen. Behalve wat stof, heb ik niets gevonden. Kunnen het toch bedbugs zijn? We hebben geen huisdieren, maar wel vaak katten in de tuin. Kunnen vlooien ook zo'n last geven? De beten komen soms alleen, soms in een groepje van 2 tot 8 beten. Soms een beet met een rood puntje, soms een klein blaartje en soms een muggenbult qua hoe het eruit ziet.

    Willen jullie meedenken? En ervaringsverhalen, ook van horen zeggen, hoor ik ook graag. We verwachten deze maand ons nieuwe bed. Lijkt me slim om voor die tijd te weten waar we mee te maken hebben!

    O, ik baaaaaaaal!!!!!
     
  2. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    O ja, de jeuk begint op elk moment van de dag. Soms word één van ons er mee wakker, maar het is ook vaak midden op de dag als er plots klachten ontstaan. Gisteren voelde ik een steek in mijn been en er ontstond een jeukende bult. Ik heb meteen mijn kleren binnenste buiten gekeerd, maar niets gevonden.
    Ik was vaak. En we douchen vaak. Dus mensen- of linnenluis kan het echt niet zijn!
     
  3. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Snap dat je gelijk aan bedbugs denkt, want dat schoot ook door mijn hoofd heen.
    Twee jaar terug hadden wij ook elke keer beten. Net als jij hele huis omgekeerd, gezocht in alle naden van de matrassen en plinten en alles, niets gevonden. Toen even met rust gelaten en uiteindelijk geen beten meer. Geen idee wat het geweest is.
     
  4. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    O wat stelt dit al gerust! Ook weleens een groepje bultjes bij elkaar?
     
  5. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ja! Echt alles klopte met die bedwantsen. Alleen ik kon ze echt niet terugvinden in ons huis.
     
  6. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Wij hadden ook overal dubbelzijdige tape geplakt rond ons bed op de vloer en op de poten ed. Daar zouden ze dan aan blijven plakken als ze op weg naar ons zouden zijn. Daar zagen we ook niets op. En bepaalde gaten in het bedframe afgeplakt voor het geval ze daaruit zouden komen en dan iedere ochtend checken of er wat aan hing, maar niets.
    Gelukkig maar...
     
  7. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Erg hè! Ik heb nu de hele dag fantoomjeuk :roflmao:
     
  8. Taartjes

    Taartjes Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.139
    413
    83
    Ik denk meteen aan de eikenprocessierups. Die geven vervelende jeukende bultjes.
     
    sprits, citroenrasp, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Wat een slimme tip!! Ga ik ook doen!
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  10. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    Ik denk ook meteen aan de eikenprocessierups. Hier zijn de eerste bultjes ook alweer gesignaleerd ;)
     
  11. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Dat kan ook nog ja. Maar het zit vooral op onze romp en benen. En die zijn meestal bedekt. Bij mij is afgezien van 1 bultje , alles onder mijn kleding.
     
  12. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Ik zal eens een foto googlen of het er op lijkt. We hebben een eikje vol rupsen in de voortuin staan :confused:
     
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.586
    3.969
    113
    dit! Wij hadden vorig jaar ook het idee dat het bed wantsen waren, was de processie rups.
     
    Joppie1 vindt dit leuk.
  14. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    heb je een hond of kat welke evt vlooien zou kunnen hebben?
     
  15. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wij hadden dit vorig jaar en het jaar ervoor ook. Dit jaar nog geen last gelukkig. We weten nog steeds niet wat het was, we hebben juist nooit beestjes in huis en reizen doen we zelden. Het ging wel elke keer na ongeveer een maand over. Oh en het jeukte zo erg! Gek werden we ervan.
     
  16. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Nee, maar wel kattenkruid in de voortuin en een overkapping. Beide plekken worden druk bezocht door een stel buurtkatten.
     
  17. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Ja de jeuk is niet te doen. Vooral mijn zoon krabt zich tot bloedens toe. Hij was op zn scrotum gebeten. Echt zo zielig. Ik heb nu afgesproken dat hij iedere keer als hij jeuk heeft, meteen naar me toe komt en dan smeer ik met Azaron. Hij heeft zelfs een tube mee naar school. Azaron helpt, maar na een paar uur is de jeuk weer even heftig!
     
  18. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Yep! Zo ziet het er bij ons ook uit:
    20200603_083811.jpg
     
  19. TantePerenboom

    TantePerenboom Bekend lid

    13 sep 2017
    953
    774
    93
    Vrouw
    Dan is het vast vast de eikenprocessierups inderdaad, zeker als je er 1 in de voortuin hebt.
    Hier vooral in nek, en op armen en benen...maar volgens mij kan het makkelijk onder kleding komen.
     
  20. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.586
    3.969
    113
    Joppie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina