beetje hopeloos af en toe

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door , 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik moet even wat van me afschrijven... Misschien herkennen meer meiden dit!

    Iedereen om me heen wordt maar zwanger, echt de vreemste mensen van wie je het HELEMAAL niet verwacht, en bij sommigen is het ook nog "een ongelukje"! En dan zijn er ook nog vrouwen die zeggen dat ze net pas zijn begonnen en gelijk al na de eerste keer zwanger zijn!

    Voor de mensen die heel graag een kindje willen ben ik dan heel erg blij, maar als ik alleen ben voel ik me een beetje verdrietig...
    We vrijen zoals het moet, ik lig met mn benen omhoog na de daad (doe je ook niet voor je lol...), ik slik al 6 maanden foliumzuur en we zijn allebei gestopt met roken! ik ben nog jong en bovendien gezond...
    Waarom lukt het niet?! :rolleyes:

    Mijn vriend zegt dat we er misschien teveel mee bezig zijn. Maar ik probeer zo reëel mogelijk te denken, het komt wanneer het komt! en elke maand na de :evil: :evil: ga ik weer hoopvol en vol friise moed in! [-o<

    Soms denk ik wel eens, moet ik dan mijn cyclusbanner de deur uit doen en niet meer op dit forum komen? Maar aan de andere kant vind ik het weer veelste leuk en interessant om alle verhalen van anderen te lezen...


    Ik moest het even kwijt...
    Ik weet heus wel dat ik nog superkort bezig ben, als ik kijk naar andere vrouwen die veel langer bezig zijn. Eigenlijk mag ik niet zeuren, maar soms heb je er wel even behoefte aan....

    Liefs Malina
     
  2. senne en zano

    senne en zano Actief lid

    24 dec 2006
    120
    0
    0
    kinderverzorgster
    roeselare
    hey meid,

    ik herken je wel in je verhaal! je hebt gelijk mensen die rap zwanger worden noemen het dan bv een ongelukske terwijl het van anderen die heel graag een kindje willen lang duurd

    ikzelf was 19 toen ik voor kindjes wilde gaan na een goed 1.5 jaar klussen ben ik toen zwanger geraakt van senne heb dan geen doktersbezoek gemaakt maar toch werd ik na die lange tijd zwanger! toen ik alles uitlegde aan mijn gyn zei hij dat ik verzekers meedere malen geen eisprong had! had toen wel altijd problemen met mn cyclus

    toen we voor ons 2 de kindje wilden gaan , zei mn ging dat ik had moest proberen met clomid en daarmee wekte ik zelf een eisprong op en werd ik zwanger na 3 maand! :):):)

    hoelang zijn jullie al bezig?

    liefs en veel sterkte
     
  3. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik denk dat heeeeeel veel meiden op dit forum zich in je verhaal herkennen. Ik ben er ook al eens een topic over begonnen en meer meiden met mij.

    Jouw verhaal zou mijn verhaal kunnen zijn (behalve dat van het roken ;) en wij zijn zelfs al een jaar bezig. En toch blijven we lekker doorklussen en na het huilen om al die zwangeren om ons heen gaan we weer op naar de volgende maand. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Soms vind ik dat ook moeilijk hoor, maar op het moment voel ik me aardig positief ;).
     
  4. voelt inderdaad zo bekend! denk dat iedereen dit wel heeft!
    liefs rensie
     
  5. Niet meer actief

    Wij zijn nu 5 maanden bezig, dus opzich nog helemaal niet zo heel lang!
    Ik ben een paar jaar aan de prikpil geweest en toen heeft het heel lang geduurd voordat mijn cyclus weer op gang kwam en dus ook weer ongesteld werd! Dat is zo'n 5 maanden geleden.
    Nu ben ik redelijk regelmatig (vind ik zelf) en volgens mij weet ik ook wel zo ongeveer wanneer mijn eisprong is. Dus daar passen we ons op aan.

    Het is alleen zo'n teleurstelling als je 4 dagen overtijd bent, 2x een negatieve test en denkt allemaal zwangerschapssymptonen voelen en vervolgens heel hard ongesteld wordt...

    Maar voor jou ook respect, anderhalf jaar wachten! ik had al lang bij de HA gezeten! Werd je er niet super onzeker van?
    Maar de 2e al na 3 maanden is super! Dat hebben jullie ook zeker verdiend!

    Liefs
     
  6. senne en zano

    senne en zano Actief lid

    24 dec 2006
    120
    0
    0
    kinderverzorgster
    roeselare
    hey meid,

    werd er idd super onzeker van! maar mijn man zei me ook dat ik er tevee"l mee bezig was! ik focuste me alleen nog op een zwangerschap!
    en door den duur zei ik foert en vrijde alleen nog met plezier en dat werd me na heel doie lange tijd beloond :):):)
     
  7. hope26

    hope26 Lid

    23 aug 2007
    39
    0
    0
    Ik snap het wel.

    Als je wist dat je over een jaar zwanger zou zijn, dan kon je het geduld wel opbrengen.
    Alleen je weet niet wanneer het komt. En de grote angst komt het ooit wel en die angst maakt je verdrietig.
     
  8. jeldou

    jeldou Bekend lid

    8 jan 2007
    729
    0
    0
    Ja idd,
    Ik heb precies hetzelfde dames. Ik dacht ook altijd; goh dat is zo gepiept. Mijn moeder was ook binnen 1 maand zwanger en zegt altijd tegen ons, als je op mij lijkt dan is het zo maar klaar...
    Ik was er van overtuigd dat ik zo jong, zo gezond (rook en drink niet) zomaar zwanger zou zijn. En zie hier ook bezig met derde ronde en misschien nog wel voor lange tijd...

    Het is waar, je weet gewoon nooit wanneer het "jou"tijd is! groetjes! en sterkte
     
  9. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Malina,

    Ik herken je verhaal helemaal!
    Ook mensen in mijn omgeving worden zwanger, zelfs iemand die bij mij in de flat woont, en dat is echt frustrerend.
    Mijn vriend zegt ook van: het komt vanzelf wel... maar toch.
    Ik ben zelf nu in de 6e maand beland en vind het ook best lang duren nu, maar goed ik hoop dat mijn geduld toch ooit word beloont.
    Ik ben zo bang dat wanneer we 1 jaar bezig en ik nog niet zwanger ben dat we dan naar de arts gaan en dat we dan iets heel naars te horen krijgen.
    Mijn moeder is in totaal 5 x zwanger geweest en elke keer in de 2e of 3e maand, maar daarbij heeft ze wel 3 miskramen gehad. Dus ja dat is dan ook weer niet leuk. Dan ben je steeds snel zwanger maar dan verlies je steeds je kindje.
    Dus ik denk maar, misschien moet ik er wel lang over doen, maar dan is mijn kindje wel gezond. En mijn moeder zei laatst heel lief: hoe langer het duurt hoe mooier het kindje! :D


    In ieder geval veel succes en weet dat je niet de enige bent die af en toe in de dip zit...

    Liefs farfan
     
  10. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    He Malina,

    Dit verhaal komt bekent voor wijzelf zitten nu pas in de 2de ronde en wachten gewoon geduldig af... Soms moet je ook niet teveel er mee bezig zijn en het je dagelijkse ritme laten beinvloeden.
    Er zijn ook genoeg mensen die gelijk zwanger worden en de verantwoording niet aan kunnen(heb ik meegemaakt in mijn omgeving)
    Zij was 18 en had 1 maand verkering en boem zwanger... Kan voor mijn mening nooit goed zijn,maar goed
    Ik wens je veel sterkte en succes en het zal vast snel wel een keer raak zijn!

    Groetjes Maris
     
  11. Niet meer actief

    Dank jullie wel voor jullie reacties!
    Het is goed te weten dat er meer meiden zijn die zich zo voelen zoals ik me af en toe voel! :D

    Een uur geleden nog, een collega hier op mn afdeling verteld dat ze zwanger is van haar derde . Een ongelukje... :c: :x

    Dus ik dacht; laat ik een kijken of er al wat reacties zijn op mijn verhaal!
    Ik voel me nu alweer een stuk beter :D

    Ik wens jullie allemaal heel veel succes en dat we maar snel mama's mogen worden...

    xx Malina
     
  12. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hee,
    Ja kan me voorstellen dat dat dan nog ffies rouw op je dak komt...
    Zie in je banner dat je vandaag je eisprong heb
    Succes!

    Groetjes Mariska
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap jullie gevoelens wel een beetje, maar vergeet niet dat van alle mensen om je heen, er misschien ook wel een paar bij zitten die al jaren bezig zijn. Want daar hoor je niets over, alleen over de mensen die al wel zwanger zijn.

    Het is inderdaad altijd de vraag of het zwanger worden lukt, maar probeer het positief te bekijken, zeker als je nog geen jaar bezig bent. Wij hebben het ook erg moeilijk gehad soms, maar ik heb altijd de hoop en de verwachting gehad dat het goed zou komen.

    Iedereen wil tegenwoordig te snel en verwacht teveel vind ik. Ik hoor wel vaker dat mensen een kindje plannen, wat erg tegenvalt als het niet lukt, want bv., de vorige keer was het in 1x raak. Je kan wel proberen te plannen, maar er niet vanuit gaan dat het lukt. Als ik had kunnen kiezen was ik ook niet rond kerst uitgerekend, maar nu ben ik alleen maar blij dat het wel zo is!

    groetjes,
    Snoopy
     
  14. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Is ook zo... Er zijn ook mensen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen om welke reden dan ook...
     
  15. eveline47

    eveline47 Lid

    28 mrt 2007
    30
    0
    0
    hoi allemaal,
    ik herken dit ook.
    mijn man en ik zijn ook aan het klussen maar het lukt niet.
    iedereen om me heen word zwanger tv reclames en babygehuil op plaatsen waar je het normaal niet hoort of ziet.
    lijkt wel of het tekens zijn die je er steeds weer aan moeten herineren.
    ik probeer het gewoon weer maar de teleurstelling blijft.
    groetjes eveline
     
  16. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik hoorde laatst op de tv dat als je heel graag een kindje wil, er vast een kinderzieltje op je schouder tikt om te zeggen dat hij /zij bij jouw geboren wilt worden. Dat je daarom die drang voelt. Of het waar is of niet, ik vind het een mooie gedachte! Als ik opeens op 36 jaar een kindje wil terwijl ik het nooit heb gewilt, nou dan geloof ik dat er echt een baby zieltje op mijn schouder staat te timmeren met een mega hamer! Haahaaa, ik zie het echt voor me en dat help me als ik weer eens denk dat ik nooooit zwanger wordt (ik zit pas in ronde 4, pff, stelt dus eigenlijk niks voor nog..)
    bar
     
  17. Marijke1981

    17 sep 2006
    8
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Venray
    Ik herken deze verhalen ook allemaal. Er zijn nu al 7 collega's en 3 vriendinnen van mij zwanger geraakt (waarvan er al 5 zijn bevallen) in de tijd dat wij aan het proberen zijn.
    Ik ben al bij de HA geweest maar met mij is alles gelukkig in orde. Mijn vriend wil zich absoluut niet laten onderzoeken. Hij vind dat ik er teveel mee bezig ben en zegt dat het daarom niet wil lukken.
    Elke maand weer in spanning afwachten en dan weer de grote teleurstelling als je ongie wordt. Af en toe zou ik die dagen het liefste even van de wereld zijn.
     
  18. Susi

    Susi Bekend lid

    19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Zo herkenbaar Malina... ;)
    Net hoorde ik dat een collega ook zwanger is...
    En ik baaaaaaaaaaal kan ik je zeggen....pffffff
    Ik nog niet....en eerlijk gezegd denk ik deze maand ook niet :(
    Is nu een week na de eisprong en ik voel een migraine opkomen;meestal een lekker ongi komt erachteraan....
    Jakkes wat baal ik nu....

    Susi ;)
     
  19. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Dit is allemaal zo herkenbaar.
    Na mijn ma hoopte ik ook gauw weer zwanger te zijn, in elk geval voor de uitgerekende datum maar die datum komt steeds dichterbij en nog steeds niet zwanger. En iedereen om mij heen lijkt zwanger te zijn. Het wordt voor mij ook steeds pijnlijker om daar mee geconfronteerd te worden. En af en toe wordt het mij ook te veel en dan jank ik alles er echt even flink uit en daarna voel ik mij wel weer wat beterder.

    Ik hoor ook wel eens van mijn moeder dat ik er te veel mee bezig ben, maar hoe kan ik dit dan losmaken? Het is iets wat ik zo graag wil, dan ben je er toch mee bezig? En doet het toch weer pijn als je weer ongi wordt?

    Ik hoop echt voor iedereen hier dat jullie allemaal snel zwanger worden (en voor mijzelf hoop ik dat ook :D )
    Succes allemaal!
     
  20. Susi

    Susi Bekend lid

    19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Veraatje...had straks ook wel een aardig stuk kunnen janken..
    Alles om me heen lijkt wel zwanger te worden en zijn...
    voel me zo leeg nu....Dikke knuff voor jou meis... ;) ;)

    Susi ;)
     

Deel Deze Pagina