Toch vind ik persoonlijk dat je het niet kan maken om alle meisjes uit te nodigen op 1 na. Mij is vroeger geleerd dat ik dat niet op die manier mocht doen, maar dat ik dat ene meisje dan ook moest uitnodigen.
Hoe weet je dat alle meisjes zijn uitgenodigd ? En dat iemand zei van ik niet op jouw feestje jij niet op mijn feestje vind ik kinderachtig. Mijn zoontje werd vorig jaar 9x uitgenodigd op een kinderfeestje. Gister gaf hij zijn kinderfeestje en hij mocht er 6 uitnodigen. het zijn dus 4 uit zijn klas geworden en 2 uit andere kas. Tja het is zijn keuze en ik ga echt niet alle 9 uitnodigen waar hij ook geweest is.
Ik persoonlijk zou mij er niet druk om maken en mijn dochter uitleggen dat niet iedereen uitgenodigd kan worden. Mijn dochter mag een x aantal kinderen uitnodigen op haar feestjes en als daar dan 1 iemand niet bij zit dan is dat jammer. Mijn dochter kiest op dat moment kindjes uit die ZIJ graag op haar feestje wil hebben.
Toch vind ik het enorm fijn om te lezen dat merendeels met mij eens is dat 1 kind niet uitnodigen niet leuk is.. Ik ben iemand die hier weinig topics opent meer leest dan schrijft en ik zeur niet snel en ben niet snel teleurgesteld maar laten we niet vergeten dat de kinderen tegenwoordig veel harder zijn en sneller pesten en ouders hier soms groot aandeel in hebben (lees goed soms!!!).. Ik zou inderdaad ook tegen mijn kind zeggen of allemaal uitnodigen of de meiden individueel uitnodigen na school tijd!
Ik heb gezien dat het betreffende kindje samen met haar oma vanochtend de kaartjes uitgedeeld had in de klas. Aan alle meiden.. Vandaar dat ik dit weet..
tja.... als ze als enige niet word uitgenodigd is het raar maar dan nog zou ik niks vragen. mijn dochter is pas ook niet uitgenodigd bij een vriendinnetje waar ze regelmatig wel meespeelt ( vond het geen ramp want dat meisje is zeg maar heel erg bijdehand netjes gezegd) en toevallig werd ze nu wel weer uitgenodigd door een jongetje waar ze nu vanmiddag mee is. als enige meisje dus ze voelde zich heel vereerd nu. haha. zo gaat dat eenmaal hoor. hier gaan er ook hooguit 8 kinderen mee. wie mag ze in zekere zin zelf bepalen ( er zijn grenzen) maar ik kan er allemaal niet wakker van liggen hoor. ze is vorig jaar ook bij een ventje geweest die we nu ook niet uit kunnen nodigen terug omdat we al vol zitten. het zij zo en ik heb gewoon niet meer plaats in de auto
oke, dat is dan wel vreemd. Als nou maar een paar meiden waren dan heb ik zo iets van tja... ze kan niet iedereen uitnodigen. Misschien inderdaad even na vragen.
Als je ziet dat de kaartjes maar blijven komen, maar jouw dochter krijgt niet, is dat toch niet heel raar?
Misschien heeft je dochter wel een uitnodiging gehad, maar ergens in de klas neergelegd en daarna vergeten?? Kan ook nog.. Soms kunnen er max zoveel kindjes mee.. Vaak vanwege het vervoer.. Je kan moeilijk 8 kinderen in een auto vervoeren.. We hebben het trouwens ooit gehad.. Ze mocht 10 kinderen (jongens en meisjes) vragen voor d'r verjaardag. Zoveel stoelen, kadootjes enz geregeld. Verzamelen we op school.. Wordt er een meisje helemaal verdrietig, omdat ze niet gevraagd was. Niet meegenomen, want ja, het was d'r 1e schoolfeestje en dit was al helemaal berekend op zoveel kindjes...inmiddels 8 jaar geleden, maar ik vind het nog steeds rot.. (Jaar daarop is de gehele klas uitgenodigd) Trouwens mijn dochter werd ook amper gevraagd op kinderfeestjes.. Terwijl haar kinderfeestjes altijd een groot succes waren! Haar kinderfeestje was altijd de leukste van dat jaar! Sommige hebben het er nog over.. Maar mocht je dochter toch niet zijn uitgenodigd.. Ga je toch wat leuks doen die middag! Lekker naar de bioscoop, of zwemmen of cupcakes bakken. Princessenjurk aan.. Maak er een speciale middag van! Desnoods maak je een uitnodiging speciaal voor haar!
Helemaal mee eens. Ik vind het ook erg raar om alle meisjes uit te nodigen op 1 na, dat is gewoon niet aardig. Ik weet niet of ik het zou vragen maar ik zou mijn dochter duidelijk op een andere manier een "gastenlijstje" laten opstellen als zij jarig is. En om het dan andersom ook zo te doen vind ik kinderachtig; dat is juist wat ik haar niet zou willen leren.
O dat is niet leuk voor je dochter. Het lijkt me ook moeilijk om te vragen hoor maar misschien omwille van je dochter toch maar overheen zetten? Succes.
Ik kan me voorstellen dat je er een wrange smaak van overhoudt als je heel duidelijk ziet dat alle meisjes in de klas (en dan letterlijk in de klas) een uitnodiging overhandigd krijgen behalve jouw kind. Maar dan nog kun je er weinig aan doen, wat ook de reden is ze hebben haar gewoon niet uitgenodigd. Waar je wel wat aan kunt doen is aangeven bij de juf dat het uitdelen van de uitnodigingen op school misschien niet zo'n goed idee is omdat dit om verschillende redenen onrust met zich mee brengt. Wij hebben dit zelf ook een keer met onze zoon gehad, klasgenoot riep weken van te voren al dat hij hem ook zou uitnodigen op zijn feestje. Onze zoon verheugde zich hier enorm op, en eindelijk was het zover, klasgenoot verscheen op het plein met de uitnodigingen (ondanks het verzoek van school dit niet op school uit te delen). Zoon stond gespannen bij zijn klasgenoot te wachten en kreeg kortweg te horen van de moeder dat hij wel mocht gaan spelen want hij was toch niet uitgenodigd.
Het kan inderdaad zijn dat dochter hem heeft gehad maar vergeten is mee te nemen. Ik acht die kans klein omdat ze echt zei er geen gehad te hebben maar kan altijd vanavond even op school in de bak kijken voor de zekerheid. Ik ga het in mei sowieso anders aanpakken met dochter.. Eerst kijken naar het budget en dan wat gaan we doen hoe gaan we het doen en wanneer want dochter is in de mei vakantie jarig... Maar ik laat de keuze wel aan haar wie ze wel en niet uitnodigt. Ik zal haar hier niet in sturen het is haar feest en zij bepaald wie er op haar feest komt. Maar laat ze 1 meisje in de klas zitten en de rest nodigt ze wel uit dan stuur ik haar wel en zeg ik dat het niet netjes is dat ene meisje niet uit te nodigen.. Hier zijn alle kindjes van harte welkom ik ben een heel makkelijk persoon hierin, en alle kindjes hebben er recht op of ik ze nou wel of niet leuk zou vinden, daar kijk ik echt niet na want het is niet mijn feest maar die van mijn kind wat voor mij veel belangrijker is...
Welkom in de boze wereld van 'uitnodigingen voor feestjes'. Sommige ouders laten echt zelf de kinderen helemaal kiezen ongeacht met wie ze wel of niet spelen. Ik zou het niet vragen en ik begrijp ook niet waarom 3 andere ouders naar jou toekomen of je dochter is uitgenodigd, wat hebben zij daar mee te maken? Mijn dochter werd ook niet uitgenodigd bij haar 'beste' vriendin... zo verdrietig voor het kind en dan begrijp ik die ouders ook niet maar ik ben het nooit gaan vragen.
Eens. Dit vind ik niet kunnen eerlijk gezegd, lijkt wel een soort pesterij, misselijkmakend. Dus dan zou ik het gewoon aan die moeder vragen, misschien akward maar jammer dan. Ik zou het ook zien als een manier om het voor mijn kind op te nemen denk ik....
serieus pluk, jeetje, dat lijkt mij echt moeilijk heb je dat gehoord, hoe reageerde je daar zelf op. ik zal echt niet weten hoe ik daar op zo reageren ik ben echt zo blij dat ik dit nog niet mee maakt met mijn zoontje, hier nog geen verjaardags feestjes hoor, de enigste wat ik heb gehad is dat een klasgenootje en zijn oma hebben uitgenodigd om te spelen en laatst was er kindje die binnenkort jarig is en die zei zoeits van oh je mag binnenkort ook helemaal lopend alleen naar school tegen mijn zoon, en ik zei nee hoor dat mag hij niet, want hij woont nog veel te ver weg, jij woont tegenover de school, haha, Maar goed TO ik weet niet wat je zou moeten doen, ik zou idd wat betreft het kaartjes wel vragen bij school of dat niet anders kan, en eventueel advies vragen, een ouder avond is misschien voornamelijk voor het bespreken van hoe je kind op school maar ook voor andere vragen, dus ik denk dat je dit zeker moet doen, wat betreft aanspreken aan de andere kant zeg ik doen, maar aan de andere kant denk ik weer nee doe maar niet, ik zelf zou kijken naar wat voor type ouders het zijn en het jarige kind zelf,