Begin 2012 gestopt met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Marjoo83, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjoo83

    Marjoo83 Actief lid

    31 jan 2012
    352
    1
    16
    Wie is er net gestopt met de pil (of gaat binnenkort stoppen) en heeft zin om mee kletsen??
    Het lijkt me leuk om met een nieuw clubje te starten ipv aan te sluiten bij een club die lang bezig is!
     
  2. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Hoi Hoi,

    ik ben het met je eens, was al op zoek naar een clubje maar ze waren allemaal al zo lang bezig!

    Ik babbel dus graag met je mee. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Rianne 26 jaar en ga komende vrijdag naar de huisarts om mijn mirena spiraaltje te laten verwijderen. Het gaat voor ons beide onze eerste zwangerschap (poging) zijn.
    Ik vind het super spannend en kan niet wachten tot ik een positieve test heb. Ik weet natuurlijk dat ik gewoon gedult moet hebben en dat het best 6md tot een jaar kan duren...
     
  3. Marjoo83

    Marjoo83 Actief lid

    31 jan 2012
    352
    1
    16
    Hoi Rian!

    Wat leuk dat je mee kletst! :)
    Ik zal mezelf ook even voorstellen..
    Ik ben 29 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje!
    Ik ben in januari gestopt met de pil.
    Gelukkig ben ik al ongesteld geworden, want ik begreep dat het lang kan duren voordat je lichaam het zelf weer oppakt!
    Dus nu bezig met ronde 2! Al was ronde 1 ook wel ff oefenen en afwachten wat mijn cyclus zou zijn..
    Maar wat spannend dat je je spiraaltje laat verwijderen!
    Heb je al lang een kinderwens of hebben jullie kort geleden besloten om het te gaan proberen??
     
  4. silvermist

    silvermist Niet meer actief

    er was zo weinig animo en na 2 dagen nog steeds met 3 meiden omdat het topic elke keer verdwijnd naar pagina 4 of verder, zijn we dus aangesloten bij de volgende club http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/336885-de-lente-voor-tweede-gaan-eerste.html

    dat topic is open sinds 15 februari en is wat drukker bezocht is wel zo leuk om meer te kunnen delen en aangezien ik een thuismama ben kan ik behoorlijk wat kletsen, neem aan dat jij ook gewoon werkt en flavour werkt ook dus dan blijf ik alleen over, vandaar dat we een ander topic gezocht hebben ;)
     
  5. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Hey marjoo,


    ik heb al heel lang een kinderwens. Helaas is mijn vorige relatie verbroken vlak voor we gingen trouwen. Bij deze relatie gaat het allemaal een stuk sneller. Hij is 10 jaar ouder dan ik ben en we zijn er allebei al langere tijd klaar voor. Hadden alleen nog de juiste partner nodig ;)

    Hoe is dat bij jou, al langer kinderwens?
     
  6. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat we al vrij vroeg in de relatie het over kinderen hebben gehad. Vanaf december ook echt heel serieus. Ik heb zelf wat last van overgewicht dus ik had voor mezelf een doel voor ogen dat ik eerst moest halen voor mijn spiraaltje eruit mag.

    Ik heb wel meteen 2 januari een afspraak gemaakt bij de huisarts voor 2 maart en wou binnen die tijd mijn doel halen. Gelukkig is dat afgelopen dinsdag ook gebeurt dus ik kan de afspraak laten staan! Ik ben wel van plan lekker te blijven sporten en gezond te eten, om mogelijk nog wat meer af te vallen. En om zo gezond mogelijk de zwangerschap in te gaan!

    Ik heb al testen in huis liggen. En ben sinds begin feb met de foliumzuur gestart. Ik vond het innemen van dat eerste tabletje wel heel bijzonder!
     
  7. Marjoo83

    Marjoo83 Actief lid

    31 jan 2012
    352
    1
    16
    Hoe lang zijn jullie nu bij elkaar dan?
    Leuk dat jullie er beide aan toe zijn en dan er helemaal voor gaan!
    Mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar samen.
    We hebben een nieuw huis gekocht met het idee om daar kindjes te krijgen!
    Na een grote verbouwing wonen we er nu een paar maandjes.
    De kinderwens komt vooral vanuit mij, mijn vriend vindt het allemaal erg spannend! Hij vindt het erg leuk en het gaat voor hem nu ook wat meer leven!

    Goed van je dat je bent afgevallen! Was het nodig voor een zwangerschap of meer voor jezelf?
    Dat eerste foliumzuur tabletje is heel erg speciaal! Dan gaat het al echt beginnen hè!
    Ik slik die zwangerworden pillen van de etos, daar zit ook foliumzuur in
     
  8. Danielle86

    Danielle86 Fanatiek lid

    13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hoi Dames,

    Mag ik met jullie meekletsen? Wij zijn in december (met kerst) gestopt met de pil, ik heb 1 cyclus gehad en de tweede cyclus was gelijk raak. Helaas mocht het niet zo zijn en werd het een vroege miskraam. Ik wacht nu nog tot het vruchtje op de natuurlijke weg mijn lichaam verlaat en daarna gaan we weer vol goede moed verder!

    verder ben ik 25, wonen we samen in zuid/west Nederland.

    Oh ja, vanaf januari ben ik ook aan het afvallen gegaan. Inmiddels 9,5 kilo kwijt. Nog een klein beetje te gaan. 2 weken geleden was ik gestopt met afvallen, na dit weekeind gaan we er weer tegenaan.
     
  9. Marjoo83

    Marjoo83 Actief lid

    31 jan 2012
    352
    1
    16
    Silvermist: je mag hier ook gerust mee kletsen als je zin hebt hoor! Ik werk onregelmatig en ben daardoor juist ook vaak overdag vrij
     
  10. Marjoo83

    Marjoo83 Actief lid

    31 jan 2012
    352
    1
    16
    Hoi danielle! Welkom!
    Gezellig dat je mee kletst!
    Wat erg dat je een miskraam hebt gehad! Is het kort geleden gebeurt?
     
  11. silvermist

    silvermist Niet meer actief

    ik zal het even aankijken zit in meerdere clubs namelijk, thuismama club en dan de lente club en ook nog heir, ben bang dat het wat veel word maar kijkw el even ;):)
     
  12. silvermist

    silvermist Niet meer actief

    @danielle, afvallen en zwanger worden is niet zo'n super combi hoor :) en na een miskraam word er aangeraden om eerst 2 cyclussen af te wachten en dan pas weer proberen, sterkte met je miskraam :(
     
  13. Danielle86

    Danielle86 Fanatiek lid

    13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Marjoo, Gisteren te horen gekregen dat mijn Hcg in anderhalve week maar 10 is gestegen. Hij was 17 en had ergens 200 moeten zijn. Vruchtje is dus gestopt met groeien en ik moet nu wachten tot mijn lichaam het afstoot.

    @Silvermist, ik heb gisteravond mijn verloskundige gesproken en die heeft alles uitgelegd en verteld en ook dat ik na mijn miskraam gewoon meteen mag proberen zwanger te worden. Als er niet eerst een menstruatie tussen zou zitten is het wat lastig te bepalen wanneer de eisprong is geweest, maar dat was geen probleem.
     
  14. silvermist

    silvermist Niet meer actief

    Lichamelijk herstel
    Het lichamelijk herstel na een spontane miskraam of een curettage is meestal vlot. Gedurende één tot zes weken kunt u wat bloedverlies en bruinige afscheiding hebben. Het is verstandig met gemeenschap (samenleving) te wachten tot het bloedverlies voorbij is. Het zwanger worden op zich wordt door een miskraam niet bemoeilijkt en medisch is het niet nodig te wachten met opnieuw proberen zwanger te raken echter is het wel verstandig om minimaal 1 cyclus af te wachten. De volgende menstruatie treedt na ongeveer vier tot zes weken op.
     
  15. Marjoo83

    Marjoo83 Actief lid

    31 jan 2012
    352
    1
    16
    @Danielle: ik denk dat je het advies van de verloskundige moet aanhouden, ze heeft er voor geleerd!
    Op internet staan er zoveel verschillende adviezen, kan je maar beter niet lezen! ;)
    Gaan jullie nu voor een 1e kindje of hebben jullie al een kind?
     
  16. Danielle86

    Danielle86 Fanatiek lid

    13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wij gaan voor ons eerste kindje. Jullie ook volgens mij he?

    Ik heb het andere topic waat silvermist het over had nog even gelezen, maar bijna iedereen daar heeft al een kindje en dan is het (voor mijn gevoel) toch anders als je besluit te stoppen....

    Vriendlief en ik hadden zoiets: we stoppen in 2012 met de pil en als het dan driekwartjaar duurt voor we zwanger worden is dat niet erg.... (Van mij mocht het wel sneller). Het enige voordeel voor nu is dat onze vakantie die eind augustus gepland staat (2 weken zuid frankrijk) nu niet meer in 'gevaar' komt... anders had ik 32 weken zwanger geweest... ook niet echt ideaal....
     
  17. Marjoo83

    Marjoo83 Actief lid

    31 jan 2012
    352
    1
    16
    Ik heb dat topic ook gelezen en vond het niet echt iets voor mij! Ik vind het ook niet leuk als je ergens in valt en iedereen al lekker aan er kletsen is met elkaar!

    Wij gaan idd ook voor de eerste! Echt een spannende beslissing want je hele leven wordt anders met een kleintje!
    Ik ben begin januari gestopt met de pil omdat we eerder in een verbouwing zaten, dan heb je zoveel stress dat we het nog geen goed idee vonden!
    Nu is het huis klaar en is een kleintje dus welkom!
    Ik weet dat het even kan duren voordat je zwanger bent en probeer er niet teveel mee bezig te zijn..
    Maar Pffff wat is dat lastig hè!?? ;)
     
  18. mamaworden

    mamaworden Actief lid

    11 feb 2012
    122
    0
    16
    apeldoorn
    hoi allemaal,

    Ik ben 25 jaar en ook ik ben net gestopt met de pil en ben aan het wachten tot ik ongesteld (of zwanger) wordt.
    wat een spannende tijd :)
     
  19. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Hoi hoi,

    sorry voor het late reageren, beetje druk geweest! Wij zijn nog helemaal niet lang samen.... 10maanden eigenlijk pas. Klinkt heel kort, maar op de een of andere manier (misschien doordat we beiden al wat ouder zijn) klikt het goed en zijn we er beide klaar voor. We wonen sinds 4 maanden samen en het gaat alleen maar beter. We hebben allebei een lange relatie achter de rug en hebben daardoor precies geleerd wat we wel en neit willen en we sluiten daarmee 100% met elkaar aan. Daarbij werk ik in de zorg nu nog in loondienst maar over 15 maanden als ZZPér en nu is het nog voordelig mbt zwangerschapsverlof!

    Hmm bovenstaande klinkt een beetje als een verdediging... zo is het niet bedoeld meer als uitleg waarom nu al, gezien de 10 maanden.

    Het afvallen was voor mezelf. Maar ook om zwangerschapskansen te verhogen. Met een BMI >30 gaat het toch lastiger. Nu ben ik bijna 10kg afgevallen en van BMI 33.5 naar 29.9 gegaan! Dus voor mijn gevoel is mijn lichaam er klaar voor.
     
  20. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Oei helemaal niet gezien dat er al een tweede pagina was!

    Welkom Danielle, leuk dat je meeklets. Vervelend om te horen dat je een mk hebt.... Ik zou ook luisteren naar je verloskundige! En super dat je zoveel bent afgevallen, ik ben ook druk bezig. Het is belangrijk om gezond te eten en te bewegen. Hoe gezonder je bent hoe makkelijker zwanger toch?!

    @MamaWorden, welkom!!! Superleuk dat je mee kletst!

    Hier nog 6 daagjes tot mijn mirena wordt verwijderd. Ik vind het zo leuk en spannend!
     

Deel Deze Pagina