Beginnen met Freelance werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door oogappel, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik zit in dubio...afgelopen maandag heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd. Men heeft besloten om "mijn" functie een fulltimer neer te gaan zetten in verband met het groeien van het bedrijf :(

Nu gaf een collega van mij de tip, waarom ga je niet eens verdiepen in freelance werk/zzp? Wat denken jullie?
    Is daar vraag naar en dan op administratief gebied en ook nog eens parttime?

Ben nieuwsgierig of hier ervaringen zijn?

Doeg
    Oogappel

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ligt denk ik helemaal in welke branche je zit. volgens mij is er niet veel vraag naar freelance administratieve krachten, wel worden er veel administratieve vacatures via uitzendbureau´s geworven.

balen zeg van je baan :(

3. tulip

tulip Niet meer actief

hoi, jeetje balen zeg!!! Ik heb er eigenlijk weinig verstand van, dus kan je helaas niet helpen, maar wil je wel veel suc6 wensen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.249
    6.770
    113
    Als je echt afhankelijk bent van een inkomen zou ik er niet zomaar aan beginnen vanuit een werkeloze situatie.

Maar is het geld niet echt nodig dan kun je het gewoon altijd proberen. Alleen zou ik dan wel eerst een marktonderzoek gaan doen.

5. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Er is wel vraag naar freelance administrative krachten, maar er is ook veel aanbod onder de freelancers. Je zult jezelf dus wel goed in de markt moeten zetten en je onderscheiden van de rest.

En er komt wel een lading administratieve werkzaamheden voor jezelf bij als je ZZP-er bent (ieder kwartaal belastingaangifte doen, tijdschrijven, etc.). Daar moet je wel rekening mee houden.

Maar ik zou zeggen: kijk eens op de site van de KvK.

Deel Deze Pagina