Hoi allemaal, mijn meisje is net 6 maanden geworden, en tot nu toe heeft ze alleen maar bv gehad, direct van de borst. Over een week of 2 moet ik beginnen met werken, en ik ben net naar de Prenatal geweest om een electrische kolf te kopen. Ze hebben me daar de Medela pump in style aangeraden, van 300 euro . Ik ben best van de prijs geschrokken. Zeker omdat mijn dochter nu 6 maanden is, en ik er misschien niet heel lang gebruik van ga maken. Ik zat al te denken dat ik misschien met een eenvoudigere kolf kan doen, aangezien ik vast niet zo heel vaak hoef te kolven onder werktijd. Tenslotte drinkt ze niet elke 2 uur meer, zoals in het begin. Wat raden jullie aan? Zou het nog de moeite zijn om zo´n dure aanschaf te doen, of zou het best lukken met iets anders? Dank jullie wel!
je kunt het makkelijk doen met een swing.. (149) of de ameda lactaline (deze is dubbelzijdig) voor 135 euro
Probeer eerst eens of je het met de hand kunt, gewoon zonder kolf. Chele Marmet heeft ooit een heel duidelijke beschrijving gemaakt van hoe je dat doet, die is via Google vast wel te vinden. Je vangt de melk dan gewoon op in een schoon bakje en schenkt het dan in een flesje.
Je zegt dat ze alleen nog maar uit de borst heeft gedronken? Dan zou ik eerst even kijken of ze wel goed uit de fles wil/kan drinken, voordat je zo'n dure aankoop doet. Heb hier vanaf twee maanden een flesweigeraar (ondanks elke dag een flesje vanaf geboorte). Dus ik hoop dat zij met zes maanden wel de fles wil pakken. Overigens ben ik erg tevreden over de Avent handkolf. Zeker als je niet zoveel moet kolven is het ideaal en daarbij werkt hij zonder stroom en dus makkelijk overal te gebruiken.
Sowieso eerst huren, want het is een behoorlijke aankoop en je weet niet of je hem fijn vindt. Ik heb de Ameda lactaline gehuurd. Als je hem aan het einde van de huurperiode wil houden, kan dat gewoon. Dan krijg je de borg niet terug. Handige deal. Ik vind deze kolf (dubbelzijdig elektrisch) heel fijn, maar mijn buurvrouw niet. Dus het is heel persoonlijk. (PS: Ik heb een stuk grotere boobs dan de buuf, dus misschien ligt de 'pasvorm' beter bij grotere boobs?)