Beginnende oorontsteking tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Snies, 6 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik ben gisteren bij de huisarts geweest omdat ik op dit moment ontzettend verkouden / grieperig ben en daardoor aanhoudende oorpijn heb. (dus niet voor de griep naar de huisarts geweest)

    Ik had vroeger als kind zijnde al vaker niet dan wel dubbele oorontsteking tot ik er op een gegeven moment overheen ben gegroeid.
    En ik ben echt niet flauw met mijzelf maar jeetje ik vind oorpijn één van de erge dingen die je kunt hebben.

    Dus uiteindelijk kwam de dokter met de conclusie beginnende oorontsteking. Het was nog niet vuurrood maar zag er wel een begin van een ontsteking.
    Advies van haar was ivm zwangerschap neusspray gebruiken en paracetamol erbij innemen.

    Maar nu lig ik al de hele nacht wakker van de pijn omdat het gewoon niet helpt en aangezien ik het op dit moment aan beiden oren heb. Eerst zaten ze ook nog dicht dat heb ik door middel van sprayen en stomen onder de douche kunnen verhelpen alleen die pijn blijft zo aanwezig en wordt eigenlijk alleen maar erger!

    Mijn man heeft nog nooit last van zijn oren gehad en die kan zich dus totaal geen voorstelling maken hoeveel pijn een oorontsteking kan doen..

    Nu is mijn vraag wat ik buiten dit nog meer kan doen om de pijn weg te nemen?
    Moet ik teruggaan omdat het erger word of kunnen ze mij nu niks anders geven ivm de zwangerschap?
    Ben soms echt geneigd om met mijn hoofd tegen de muur te slaan.. :(

    (ik kan niet echt controleren of ik er koorts bij heb omdat ik dus al paracetamol slik, normaal gesproken heb ik altijd koorts bij een dubbele oorontsteking)
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Als je zoveel pijn hebt zou ik zeker terug gaan. Er zijn ook antibiotica die mogen tijden de zwangerschap en ook volgens mij wel sterkere pijnstillers die je kortdurend mag gebruiken
     
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Wat @elsie89 zegt. Je hebt er al heel veel aan gedaan. De eerste paar dagen na start behandeling zal het ook nog het ergste zijn. Daarna zal het wel afnemen.
    Als er adequaat behandeld word tenminste. Dus ik zou de huisarts terug bellen en van te voren even je temperatuur meten.
     
    Snies vindt dit leuk.
  4. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Dankjulliewel voor jullie adviezen,
    Dan ga ik zo terug bellen.
    Zolang ik wat hoger / schuiner lig wordt de druk wel minder alleen nog niet voldoende om te zeggen ik kan er doorheen slapen.

    Ik merk dat het mij ontzettend gaat opbreken, dus hopelijk willen ze mij wat anders erbij geven. ;)
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  5. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Er zijn best veel pijnstillers en antibiotica die gewoon veilig zijn te gebruiken ridders de zwangerschap. Sommige pijnstillers idd alleen tijdelijk of alleen bij een bepaald termijn. Oorpijn schijnt één van de meest verschrikkelijke pijnen te zijn dus zou ook zeker terug bellen en medicatie eisen. Eventueel ook ontstekingswaarden laten prikken zodat je iig zeker bent van bacteriële oorontsteking, viraal helpt een ab natuurlijk niet tegen.
     
    Snies vindt dit leuk.
  6. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Pas wel op met de neusspray.. ik kreeg juist te horen dat ik het niet mocht gebruiken. Wat ook kan helpen tegen oorpijn is een paar druppels olijfolie wat warm maken in de magnetron en in je oor doen. Dat verzacht het vaak.
     
  7. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Bij oorontsteking tijdens zwangerschap krijg je meestal zure oordruppels. Deze helpen ook vaak goed.
     
  8. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @Snies hoe gaat het nu?

    Ik heb 1 keer oorontsteking gehad en ik vond die pijn ook vreselijk, terwijl ik echt geen zeikerd ben. Ik hoop dat je er inmiddels van af bent.
     
  9. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Helaas nog steeds niet! :(
    Ze willen mij geen antibiotica geven, het moet vanzelf over gaan en dat heeft tijd nodig zeiden ze. Ik ben er nu onderhand wel klaar mee, met de pijn en ongemakken er van. o_O
     
  10. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ah bah wat naar! Maar gaat een bacterie ook vanzelf weg dan? Is toch wat anders dan een virus? Sterkte en beterschap!
     
    Snies vindt dit leuk.
  11. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Normaal gesproken bij volwassenen gaat een oorontsteking vanzelf over na een aantal dagen zei de huisarts. Dat is vaak ook de reden dat ze niet direct antibiotica geven.

    Maar gezien ik ivm zwangerschap nu alleen paracetamol mag en ook niet te vaak neusspray mag gebruiken, duurt het gewoon wat langer en waarschijnlijk ook omdat mijn weerstand ivm zwangerschap nu lager is dat het dus langer duurt voordat het geneest.

    Het is inmiddels ook over geslagen op mijn keel dus slikken is ook pijnlijk jammer genoeg en ben om de zoveel tijd mijn stem kwijt. Ik hoop dat het snel over is. Als ik niet zwanger was geweest had ik een zwaardere pijnstiller mogen gebruiken die ook ontsteking remmend is maar dat gaat nu niet.
     
  12. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bah man! Hopelijk wordt het snel beter! ❤️
     
  13. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik vind het echt heel gek dat de ha niet gewoon een kuurtje voorschrijft. Door zwangerschap kan het idd langer duren om te herstellen maar je bent nu alweer 3 weken verder en je wordt eigenlijk alleen maar zieker nu met je keel erbij..
     

Deel Deze Pagina