Beginners groente smoothies

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vero0504, 10 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    goedemiddag dames,

    Dochter hier eet bizar slecht prakkies sinds dr opname in december en de flixotide start. Ook dr favoriet spinazie met vissticks en aardappels kan niet meer behagen. Chili con carne wordt ook weggeschoven, kip kerrie wil ze ook niet meer en ga zo maar door. Voor dr opname was t een prakkies monster als t maar met aardappels was.

    De tijd van "een fase" ben ik inmiddels wel voorbij. Dus ik wil groentesmoothies in gaan zetten.

    Hebben jullie recepten voor redelijk makkelijk te accepteren groentesmoothies. Dingen op basis van room of melk kan ik vergeten in elk geval, dochter heeft vermoedelijk lactose intolerantie. Ze verdraagt wel wat zuivel maar dan wel met laag lactose (yoghurt bijv gaat prima, glas melk is t randje en ontwijkt ze bij elke gelegenheid).

    Ik ben ook beginner met groentesmoothies dus de bittere varianten slaan we nog even over, eerst maar de basis. Gaandeweg kunnen we wel omschakelen. Vezels, vitamine en mineralen is het belangrijkste. Dat er voor nu wat meer (fruit)suiker/honing in zit maakt niet uit. Ben al blij als t er in gaat zeg maar.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    En alles los?

    Hier eten ze ook geen ‘prakkies’, nooit gedaan en ik geef ze groot gelijk. :roflmao: Maar losse boontjes en broccoli ed gaan er wel vrij aardig in.

    Spinazie en avocado gaan volgens mij in vrijwel elke smoorhitte prima. :) (y)
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    ja zo'n neuroot is t dus al, kom met door elkaar geprakt en ze schuift direct dr bord weg nog voordat je t neer kan zetten. Dus wij doen alles al apart van elkaar. Maar met prakkie bedoel ik gewoon warm eten.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Gaat ze wel smoothies drinken dan, denk je? Mijn ‘neuroot’ doet dat dus echt niet. :roflmao:
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Nouja, gelukkig heeft ze nog een rietjes beker die dicht is aan de buitenkant dus klaarmaken uit haar buurt. En dan geven als "fruitshake".

    Had net een ongelofelijk gore met rode biet, spinazie, banaan, cacao en ongezoete amandelmelk...Denk nou cacao kan wel wat worden...brrrrrrr niet aan ons besteed. Maar deze is wel goed te doen. Wij proberen eerst uit als zij op bed ligt, groente smoothies zijn wij ook niet gewend dus goed testpanel. Heb nog een lading wortel, brocoli, ananas, blauwe bessen, griekse yoghurt, kokosmelk, amandelmelk, aardbeien en meer van die meuk. In het ergst geval krijgen wij een paar hele gore voorgeschoteld, in t gunstigere geval wat gezondere opties dan koffie, beste geval dochter vraagt om fruitshakes.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Cacao zelf is bitter, het is alleen zoet als er suiker door heen zit. ;)

    Hier zou ze er niet intrappen, maar ze drinkt ook geen sinaasappelsap en melkachtige dingen, eet ook geen yoghurt ed, ze houdt niet van die structuur en smaak.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Wij hadden eens iets met sinaasappelsap, banaan, avocado en ik geloof yoghurt. Die was ook lekker.

    Wij gebruiken vrijwel altijd sinaasappelsap als basis en gooien er dan ander fruit bij en bv. spinazie of avocado, maar daar houdt het dan wel bij op. Bieten, komkommer en wortel ed ook wel eens geprobeerd, maar ik vond het niet lekker.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    ik heb nog 5 kilo sinaasappels, ga die van jou eens proberen. Die lucht van die eerste hangt nog steeds in de keuken...jeeeeech.
     
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.558
    113
    Vrouw
    Ik dronk onlangs eentje met spinazie, appel en selder. Verbazend lekker
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.453
    10.655
    113
    Wij maken altijd fruitsmooties en doen daar wat spinazie of wortel door. Vooral banaan smaakt zoet en dan bijv appelmoes sinaasappel erbij, wat blaadjes verse spinazie. Wij doen er ook kwark of Griekse yoghurt bij maar dat gaat dan bij jou niet. Maar zonder kan ook goed.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik maak elke ochtend groene smoothies voor mijn kleuters en peuter.

    Komt ie;

    1 grote bevroren banaan of 2 kleintjes
    1 dadel of wat bevroren blauwe bessen
    3 handen bladspinazie
    1 kleine courgette
    Halve avocado
    Halve limoen, alleen sap
    400 ml plantaardige melk ( meestal kokos)

    Door de avocado en het bevroren fruit geeft het een milkshake achtige textuur en is het lekker fris. Niet ijskoud.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Banaan is echt top! Dat overheerst zo! Wij doen vaak banaan, appel, spinazie, havermout. Soms een halve komkommer erbij soms een handje druiven. Beetje wat er in huis is.
     
    Vero0504 en Syane vinden dit leuk.
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Inderdaad, met bananen kun je bijna alles zoet laten smaken.
    Wij maken best vaak groentesmoothies, de kinderen vinden het ook in de meeste gevallen lekker. Spinazie, bieten, banaan, klein stukje gember etc. Vaak gewoon wat ik nog over heb.

    Een goede blender/smoothiemaker helpt ook. Dat ze niet vol harde brokstukjes zitten enzo.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  14. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    1 of 2 bananen
    1 mango
    Handvol verse bladspinazie
    2 kiwi’s
    1 glas water

    dit alles bij elkaar in de blender, echt heerlijk. Je kan variëren qua fruit, banaan zou ik wel behouden want zorgt voor het smoothie effect.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Als er maar banaan in zit! Dat overheerst en blijft het zoet. Ik doe spinazie of boerenkool, banaan en wat ik nog heb. Alleen wat water er bij, verder niet. Gewoon simpel houden.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Ik heb vanmiddag een regenboog in elkaar geflanst. Sinaasappelsap, water, kiwi, blauwe bessen, wortel, wat mango, halve avocado, paar halve perzikken en wat gebroken lijnzaad, handje spinazie. Juist een keer geen banaan omdat ik die avocado al had en textuur was prima.

    Tot op heden krijgt ze t goed weg en drinkt t met enthousiasme op. Wij doen vrolijk mee.
     
    Mop81 en sillies vinden dit leuk.
  17. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Super gezond!
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.801
    14.143
    113
    Ik ben al blij met alle beetjes, dat er bakken aan fruitsuiker bij zit kijken we maar ff omheen. Ze zit op de 0 lijn qua gewicht dus ze kan t wel hebben en ook suikers hebben ze nodig.

    Stapje voor stapje komen we er ook wel. Maar voor nu zijn we al super blij, tis nog niet veel groente, maar in elk geval meer dan niks! En vitamine, vezeltjes... :D
     
    sillies vindt dit leuk.
  19. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.049
    2.430
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Zoals al gezegd werd, ook fruit er in zodat het zoet is.

    eet je dochter graag soep? Dan zou je verse soep kunnen maken.

    mijn zoon is dol op spaghetti met rode saus. Door die saus gooi ik een volledige fijn gehakte broccoli.

    zomaar wat ideeën.

    succes!
     

Deel Deze Pagina