begint nu toch wel tegen te vallen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door essie1973, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    oei oei, had ik tot nu toe echt zoiets van nou ja als het zo gaat dan valt het allemaal wel mee, wel wat moe geweest en nog.....maar nu gaat het snel! sinds 1a2 weken merk ik dat mijn conditie wel heel snel minder wordt, dwz, ik hou het steeds minder lang vol, en die buik gaat nu wel heel erg in de weg zitten, krijg al moeite om de was uit de machine te halen!

En nnu te bedenken dat ik 13 juni het verjaardagsfeest van mijn zoon hebben gepland...we gaan paintballen met 10 van die wilde mannen in de leeftijd van 12 a 13....vraag me opeens af of dit wel zo slim is geweest....ach dan gaat moeders maar op een bankje zitten.

Is het bij jullie op een gegven moment ook zo snel veranderd?? ik voelde me zo goed, kon alles aan maar nu lijkt wel of ik bejaard aan het worden ben in versneld tempo:$

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had ook zo'n omslagpunt, bij 32 weken. Ik zat met mijn werk in topdrukte, het was het eind van het semester en ik moest bergen werk van studenten nakijken. Ik was echt een wrak, terwijl ik daarvoor altijd riep dat ik het zo makkelijk had.

Het enige dat hielp was gas terugnemen! Dan maar doen alsof ik idd bejaard ben, ik moest toen nog een maand werken, was daarna echt heeeel hard aan het verlof toe.

En jij hebt nog een zoontje rondlopen... jezelf in acht nemen hoor! ;)

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel herkenbaar hoor... ik vind het ook erg vervelend! Je wil vanalles maar je kunt gewoon niet meer. Onze wasmachine/droger staan op zolder, dat is dus 2 trappen omhoog.. ik wordt al moe als ik eraan denk :S

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

heel herkenbaar, maar als je niet kan omdat je te moe bent gewoon aan toe geven, ik ga dan gewoon lekker op de bank of in bed liggen en maakt me niet uit wat mensen er van zeggen, denk om jezelf en de kleine!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.788
    3.323
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had vanaf 30 weken ook zoiets van 'oke, ze mag komen' - natuurlijk niet écht.... niet vóór de 37 weken. Maar ik vond het ineens wel een stuk zwaarder. Ik had op zich weinig kwaaltjes, maar miste gewoon m'n nachtrust, door het velen keren moeten plassen snachts en natuurlijk buik, conditie etc. Maar dat plassen.. oef...dat was hetgeen dat opbrak.

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik voel me vandaag erg brak, had een poging gedaan om knollie uit te stappen, heb al 6 weken niet gereden, en dacht als bijrijdster gereden heeft moet het even lukken.

Zalig hoor, maar heb er ergens wel spijt van want voel me nu even 40 weken zwanger haha.

7. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Bij 31 weken kwam ineenkeer de omslag. Voor die tijd ging het allemaal wel lekker, af en toe wel wat zwaar met een dreumes hier maar eigenlijk voelde ik me verder best fit. Toen kreeg ik ineenkeer buikgriepje en weg energie ben nu 33 weken maar ben het zoooo zat, nog 3 weekjes werken en dan lekker verlof kijk er echt naar uit!

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb het sinds vorige week, dat gevoel.
    Niet zozeer vermoeidheid, maar wel erg veel bandenpijn/buikpijn als ik rechtop sta of een eindje moet lopen.
    Hoe moet dat straks wel:$:(

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Héél herkenbaar. Eén ding weet ik wel: je ertegen verzetten helpt niets en maakt je alleen maar vermoeider. (Ik zeg het uit ervaring). Dus toch gas terugnemen en meegaan op de stroom, dat is het enige wat je kunt doen. Enne...die kerels laten paintballen en zelf lekker op een bankje gaan zitten, lijkt me helemaal niet verkeerd hoor ;)

10. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff ik moet morgenavond gaan werken na een week vakantie, ik werk in de zorg, ik heb nu echt zoiets van ok, ik kijk hoe het gaat maar ik denk dat ik ermee ga stoppen, kan niet eens meer fatsoenlijk bukken, en sinds een dag of wat heb ik geen voeten meer maar een soort van klompjes onder aan mijn benen;) met worste teentjes, tis mooi geweest denk ik dan maar wat eerder stoppen met werken.

Vindt het wel jammer had graag tot mijn verlof door wilen gaan, maar de ongemakken komen nu zo snel, valt me echt tegen hoor!

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Kan je misschien andere taken krijgen of minder uren werken? Je moet jezelf echt in acht nemen als het zo zwaar is. Zeker met een baan in de zorg, daar zitten ook fysiek zware kanten aan.

12. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hier is dat ook sinds vorige week. slapen wordt moeilijker. uit bed of bank komen is echt een opgave. Maagzuur...beurse ribben...
    pff en dat nog 6 weken ;)
    Denk inderdaad gas terug nemen en luisteren naar je lichaam...

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook nog iemand...pfff...met name snel buiten adem!
    Een trap op (laat staan 2 naar de wasmachine) en moet even bijkomen.. Vandaag vroeg zelfs iemand: wat ben je kort van adem, valt echt op! Oke, en bedankt, nu ga ik er zelf natuurlijk steeds meer op letten..haha..maar ja, tot nu toe gaat alles van een leien dakje.
    Maar ook het rondje met de hond wordt wat moeizamer (zeker als ik net een groter rondje denk te kunnen lopen). Halverwege steken bij iedere stap mijn banden in mijn liezen... Heerlijk.
    Heb net een weekje vakantie gehad, maar na een dagje werken (ook in de zorg) kan ik 's avonds de bank bijna niet meer af als ik even heb gezeten. Last van mijn bekken thv mijn heupen links en rechts. Merk dat het met rust beter gaat...tja...zegt genoeg eigenlijk!
    Nog 3 weekjes en dan heb ik verlof. Probeer het wel nog vol te houden......

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zit er ook echt doorheen nu. Kan nog amper op mn benen staan van de pijn (wat voor pijn, geen idee), ben zo duizelig dat ik steeds het gevoel heb dat ik flauw val en ik ben zo snel moe. Ik overwoog net al of ik het kan maken me met deze klachten ziek te melden. Ik heb ook nog een dochter van 2 en mijn gezin gaat wel voor werk vind ik eigenlijk...

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Yep hier ook vanaf een week of 30 en het word alleen maar zwaarder,bij mij dan.Het frustreerd me hel erg dat ik zo veel niet meer zelf kan,ook omdat ik zo'n bekkenpijn heb,bah! Maarja het is voor een goed doel denk ik dan maar.

16. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Hier ook sinds een week op de bank en niet vooruit te branden. Af en toe een energieboost maar dat moet ik 's avonds dan weer bezuren. MOrgen maar eens aangeven op werk dat ik het kalmer aan ga doen. Veel last van onderbuik en rug. Iedereen vraagt toch al: zo jij hoeft zeker niet lang meer he...Heb zo'n skippybal op mijn buik geplakt en ben al niet zo groot, dus opstaan en bukken is lastig. Nou ja, nog een paar weken en dan mag het zonnetje komen en zit ik in de tuin hahaha, met mijn benen omhoog!

17. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    hier ben ik dus zoooo bang voor. dat ik over 4 weken ook zo'n vaatdoek ben! als mensen mij vragen hoe het gaat zeg ik dat ik een super zwangerschap heb en mij nog super voel kwa energie en mobieliteit!

heel veel succes dames ik hoop dat het mij tot een week of 34 wat bespaart wordt...

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja herken ik ook! Sinds een klein weekje wordt het echt zwaarder. Kon ik eerst nog de hele dag lekker shoppen in de stad, toen ik dit gisteren weer eens had gedaan kreeg ik wel even de rekening. Een soort pijn in m'n heupen / onderrug die ik helemaal niet ken! Echt een vreemd gevoel en ik denk dat het m'n bekken zijn...Nu, na een dagje rust, gaat het wel weer. Maar bukken en schoenen aandoen (of wat dan ook op de grond of via de grond)...pffffffff!!!
    Ik denk idd dat dit een teken is dat ik rustig aan moet doen. Gelukkig mag ik sinds kort thuiswerken (1 dag) van m'n werk, dat scheelt weer op en neer reizen van Amsterdam naar Utrecht en terug. Ik kies maar een beetje voor mezelf nu..

@ Sylvia: ik weet niet helemaal wat je met knollie en uitstappen bedoelt, maar ik denk paardrijden...Maar dat mag je toch helemaal niet doen als je zwanger bent? Of heb ik het mis?

Iedereen succes!!

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jep erg herkenbaar, ik had vrijwel nergens last van tot 33 weken geloof ik en toen was het ook in 1 keer over, was zo blij dat ik kon stoppen met werken 3 weken later!

Deel Deze Pagina