Behandeling, antistoffen, schildklier..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bichoura24, 23 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bichoura24

    20 feb 2017
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ha iedereen,

    Ik heb te horen gekregen dat ik antistoffen aanmaak tegen mijn schildklier. Wel is de schildklier in orde.

    Ik ben benieuwd wie dit ook heeft, en ben je dan natuurlijk zwanger geworden? Of heb je uiteindelijk een behandeling gekregen?

    Ik hoor het graag!

    Dank je wel alvast!
     
  2. wondertjeinmaak

    wondertjeinmaak Fanatiek lid

    2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik heb hashimoto, Hierbij maak ik ook antistoffen aan tegen mn schildklier. Ondanks dat mn waardes altijd goed zijn geen natuurlijke zwangerschap. Mijn dochter is dmv iui gekomen en we zijn nu bezig met de 1e iui behandeling voor een 2e.
     
  3. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Er zijn verschillende antistoffen, wel handig te weten welke er bij jou gevonden zijn.
    Ik heb Hashimoto en zit ook tegen een vervroegde overgang aan. Zelf proberen en IUI hebben bij mij niet geholpen. Nu zwanger dmv IVF.
     
  4. Bichoura24

    20 feb 2017
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen dat je een dochter heb gekregen. En hopelijk komt er gauw een 2e wondertje!

    Dank voor je reactie!
     
  5. Bichoura24

    20 feb 2017
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie.

    De arts zei anti stoffen tegen mijn schildklier.

    Fijn om te horen dat je nu zwanger bent!
     
  6. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
  7. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.923
    1.698
    113
    Ik heb in oktober ook te horen gekregen dat ik afwijkende waarden heb. TPO antistoffen en een te hoge TSH en een lage (maar wel binnen normaalwaarden ) vrije T4.
    Ik gebruik sindsdien levothyroxine.

    TPO anti stoffen worden in verband gebracht met herhaalde miskramen. Ik heb ook 2 miskramen gehad en toen is na bloedonderzoek bovengenoemde afwijking ontdekt. Aan TPO antistoffen kan men helaas niks doen. Ik gebruik wel selenium als voedingssupplemnet en dit kan er voor zorgen dat de antistoffen dalen. Dat is bij mij nu ook, al zakt het wel erg traag.
    Er loopt momenteel een wetenschappekijk studie naar het effect van toedienen van levotheroxine, bij vrouwen die net als jij wel TPO antistoffen hebben maar verder geen afwijkende schildklier waarden. Die studie heet T4life. Google er maar eens op. Dan vindt je wel informatie. Ik zou wel de exacte bloedwaarden aan je arts vragen. In Nederland hanteert ment nogal ruime ´normaal range´, terwijl het soms toch kan helpen om wel levothyroxine te gaan gebruiken, om de bloedwaarden weer te normaliseren.
     
  8. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    @blij83: hoeveel selenium gebruik jij? En een bepaald merk?
     
  9. Bichoura24

    20 feb 2017
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt!

    Ze hebben mij ook geadviseerd om deel te nemen aan T4LIFE, doe je hier ook aan mee?

    Heb je levotheroxine gekregen van de fertiliteitsarts?


    bed
     
  10. Bichoura24

    20 feb 2017
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
  11. Bichoura24

    20 feb 2017
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Is zwanger worden en blijven een probleem?
     
  12. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.923
    1.698
    113
    Voor mij is zwanger worden en zwanger blijven een probleem. Al kan men nooit 100% zeker zeggen dat de schildklier een oorzaak is. Wij zijn nu 28 maanden bezig om zwnager te raken. 2x gelukt, maar 2x een miskraam voor de 6 weken.
    Ik kreeg inderdaad van de fertiliteitisarts levothyroxine, maar dit was omdat mijn schildklierwaarden zelf dus ook niet goed waren. Zodoende moest ik sowieso medicatie en kon ik dus niet mee doen aan T4life studie.

    Ik gebruik tabletjes van de kruitvat een potje met selenium en zink. 2 tabletjes en dat is samen 165 microgram. En dan zit ik in de multivitamine die ik gebruik ook nog een klein pietsie selenium.
     
  13. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Ik heb zelf Hashimoto + een lage AMH waarde (weinig ei-reserve). Ik kan dus niet alleen de schildklier aanwijzen voor het feit dat ik niet natuurlijk of dmv IUI zwanger kan worden.
    Mij is destijds verteld dat het heel belangrijk is om goed ingesteld te zijn om een zo goed mogelijk werkende schildklier te hebben. Dus de tip van Blij zou ik zeker meenemen: zorg dat je weet wat je waarden zijn. NL hanteert een range van 0.4 - 4 (iig in het Radboud). Nou, als ik een waarde heb van 4 kun je mij opvegen! Ik ben nu 2 keer zwanger geworden en had op dat moment een waarde van rond de 0.6 (daar voel ik me het prettigst bij).
    Tijdens een zwangerschap is het heel belangrijk om de waarden in de gaten te houden aangezien het vruchtje veel hormonen nodig heeft en nog niet zelf aan kan maken in het begin. Ik begon op 0.6, met 4 weken zat ik op 1.3 en nu met 9 weken incl 25% ophogen op 2.3. Ben nu dus alweer aan het ophogen!

    Wat de antistoffen precies doen in een zwangerschap is mij niet bekend.

    https://www.freya.nl/kinderwens/diagnoses/schildklierafwijkingen-en-vruchtbaarheid/

    @blij83 : ik heb ook de mama en een potje met selenium en magnesium. Zit zelf op 105 eenheden nu. Ze hebben echter nooit meer mijn TPO gemeten, dus geen idee of het bij mij iets doet.
     

Deel Deze Pagina