Behandeling kalknagels tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Eefje, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje

    Eefje Actief lid

    5 jan 2006
    193
    0
    0
    Ik vraag me af wat ik tijdens mijn zwangerschap aan kalknagels zou mogen doen. Ik gebruikte eerst kalknagelolie van het Kruidvat, maar daar ben ik nu mee gestopt omdat ik niet weet of ik het mag gebruiken.
     
  2. iniminie

    iniminie Bekend lid

    11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik lees even mee,want vraag me dat ook af,heb ook een kalknagel(me grote teen) :oops:
     
  3. Eefje

    Eefje Actief lid

    5 jan 2006
    193
    0
    0
    Vervelend is dat he... Heb er 5....En al járen. Ik kom er maar niet vanaf. Het ging de laatste tijd wel de goede kant op tot ik zwanger werd en met de olie stopte.
    Heb net gelezen dat 'Nailner' een goed product is, maar kan nergens vinden of je het ook tijdens de zwangerschap mag gebruiken.
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik heb als pedicure gewerkt en toen nog een cursus schimmeldiagnostiek- en behandeling gevolgd. Een schimmelnagel wordt in de volksmond vaak een kalknagel genoemd.
    Een volledig aangetaste nagel of eentje die voor het grootste deel is aangetast, krijg je zelden genezen van buitenaf (dus druppelen, smeren etc.). Dat lukt alleen nog met pillen. Die krijg je niet als je zwanger bent of ook maar iets mankeert, want het is behoorlijke rotzooi. Hiervoor moet je trouwens bij je huisarts zijn, want die gaan op recept.
    Is het gedeeltelijk aangetast, dan kun je het wel van buiten oplossen met bijv. tinctuur.
    Ik had klanten met vooral goede ervaringen met Daktarin tinctuur (iets wat je met je met een kwastje op je teennagel doet). Kun je bij de apotheek/drogist kopen http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl ... tarin.html
    Ik had ook een klant die gewoon natuurazijn op haar nagels deed en dat werkte bij haar goed. En je hebt nog een merk dat Samenwerkende Pedicures heet, bij sommige pedicures te koop, die druppels mag je ook tijdens de zwangerschap gebruiken volgens mij.
    Zorg dat je regelmatig de pedicure de aangetaste nageldelen voor zover mogelijk laat verwijderen. Verder is het een kwestie van heel veel geduld. Bij een flink aangetaste grote teennagel kan het wel tot een jaar duren tot het volledig genezen is. Een hoop mensen stoppen na 3 weken behandelen al, omdat ze weinig resultaat zien. Ik zette hun voeten dan vanaf het begin van de behandeling elke keer op de foto. Zo zat er vaak een week of 6 a 8 tussen voor ze weer kwamen en omdat het zo langzaam gaat, zie je zelf het verschil niet. Tot je de foto ziet van 2 maanden daarvoor, dan is het wel duidelijk.
    Tijdens je zwangerschap ben je gewoon vatbaarder voor schimmels, dus ik zag vaker schimmelnagels of voetschimmels bij mensen die dat normaal nooit hadden, maar plots dan ineens wel.
    Het is een heel verhaal geworden, maar anders eens een afspraak maken met een pedicure die een schimmelcertificaat heeft, dan kan die je goed verder helpen. De meeste huisartsen hebben helaas de ballen verstand van voeten en voetproblemen. Sterkte!
     
  5. Eefje

    Eefje Actief lid

    5 jan 2006
    193
    0
    0
    Hoi!
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hier kan ik wel wat mee.
     
  6. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    ik heb er ook last van. van mijn huisarts mag ik niets nemen hiervoor, helaas wachten tot de zwangerschap voorbij is! daktarin mocht ook niet... wat wel mag is tea tree olie, dat kun je proberen maar het werkt maar matig.
    Jo's verhaal klopt verder wel, en ik denk dat ze ook gelijk heeft met dat huisartsen er niet perse veel verstand van hebben. Maar ik zou wel voorzichtig zijn met wat je aan schimmeldodende dingen neemt, sommigen zijn erg aggresief en kunnen schadelijk zijn.
     
  7. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Er is een homeopathisch of plantaardig middel voor, ben de naam kwijt; zit geloof ik oa menthol in.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Volgens de bijsluiter mag Daktarin wel tijdens de zwangerschap.
    Tea tree werkt inderdaad tegen schimmels, maar is meestal niet effectief genoeg.
    Tegen voetschimmel verkocht ik ook Mycocure (hier zit o.a. tea tree, lavendel en basilicum in), echt een aanrader bij voetschimmel (kan je vertellen, tig mensen hebben voetschimmel en is het nog nooit opgevallen). Dat spul werkt echt super! Je kunt het ook bij schimmelnagels gebruiken, maar ik vond het bij voetschimmel over het algemeen een beter werken.
    Vergeet je schoenen trouwens niet eens in de twee maanden ofzo te behandelen met bijv. anti-schimmelpoeder, anders blijf je jezelf herbesmetten. Dunne sokken kunnen op 40 C gewassen worden, de wasmachines van tegenwoordig zijn wel zo goed dat ze de schimmeldeeltjes eruit wassen. Dikke (sport)sokken moet je wel op 60 C wassen.
     
  9. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    zal wel weer een kwestie zijn dat dingen in engeland anders zijn dan in nederland, heb het net nog eens nagekeken. je mag wel de mildere versie, voor schimmelinfecties op de huid, maar die voor je teen mag hier niet, die is sterker. zal niet de eerste keer zijn dat het per land verschilt, heel irritant! Of het is hier een sterker middel en niet hetzelfde misschien? Ik wacht gewoon nog even tot na de zwangerschap in ieder geval...
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Oh ja, dat kan wel verschillen, sowieso wat ze in het ene land wel voorschrijven en het andere land niet, is heel verschillend. Laatst in Oostenrijk met mijn dochtertje naar de huisarts geweest, ik kreeg weer medicijnen mee die onze huisarts niet eens kende. De medicijnen die ik van onze huisarts had gehad, gebruikte hij juist weer niet, omdat dat volgens hem voor die kwaal niet geschikt waren. Pfff, binnenkort een afspraak met de kinderarts hier, kijken wat die er weer over te zeggen heeft, want ik weet het nu ook niet meer.
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Jo, bedankt voor je uitgebreide info! Hier ook een schimmelnagelslachtoffer. HEb er al jaren last van en al van alles geprobeerd. Uiteindelijk toch maar naar de huisarts geweest en weet je wat zijn advies was? Olijfolie smeren..... zucht...... Heb ik uiteraard ook nog geprobeerd, maar behalve een vies vet bed hield ik er niks aan over.
    Die Mycocure heb ik ook gebruikt en dat heeft een tijdje geholpen. Het was zelfs bijna over, maar toen was het flesje op en voordat ik tijd had om een nieuwe te kopen, kwam het alweer terug, helaas...
     

Deel Deze Pagina