bekendmaking van zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stella1994, 15 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stella1994

    Stella1994 Nieuw lid

    15 nov 2022
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,

    Ik ben nu 10 weken zwanger en het leek mij een erg leuk idee, om mijn zwangerschap voor mijn nichtjes van 4 en 6 en ook aan mijn ouders en broer bekend te maken door middel van sinterklaas
    Pakjes avond vieren wij met mijn gezin; mijn ouders, broer, nichtjes en mijn dochtertje van 9 maanden.
    Mijn idee is dus om mysterie pakjes toe te voegen met een vraagteken en daar stille hints in te verstoppen.
    Dus dan zitten er pakjes met kleine kleertjes in en sokjes enz..
    en uiteindelijk een gedicht/ verhaal van sinterklaas die dus verteld dat hij het wel door had dat tante zwanger is.
    Ik vraag mij af of dit een leuk idee is en of dit wel kan voor jongen kinderen. Die zijn natuurlijke al die avond gespannen voor sinterklaas en vol adrenaline.
    Ik ben ook bang dat ik dan de avond te veel naar mij toe verplaats in plaats naar de kinderen toe.
    en zal het de Magie van sinterklaas niet verpesten, dat ze het doorhebben dat dit niet van sinterklaas kom?
    Wat denken jullie is dit een leuk idee of toch beter op een ander moment en een andere manier om dit bekend te maken?

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen hier over en tips of ideeën zijn ook welkom.
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Als ik kijk naar mijn eigen kinderen (bijna 6 en 4) denk ik heel eerlijk gezegd niet dat het een toevoeging voor hun zou zijn op een toch al spannende avond.

    Als je het perse bekend wil maken op pakjesavond zou ik er zelf voor kiezen om het meer op de volwassenen te richten. Dus een cadeau gericht aan je ouders/broer. Kinderen koppelen de hints toch niet aan elkaar en wat je zelf al zegt; ze zijn waarschijnlijk al enorm gespannen dus als ze dan ook nog meerdere "mysteriepakjes" hebben met niets er in waar zij iets mee kunnen dan zou dat hier niet goed uitvallen:)
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ik vind het een heel leuk idee, maar wat bozoe al zegt. Ik zou het ook eerder aan de oudere richten. Mijn kids zijn 4 en bijna 6, denk ook niet dat hun de hints zouden begrijpen, en ze zijn altijd zo snel met pakjes uitpakken dat ze er niet eens de tijd voor zouden nemen om er over na te denken!
     
  4. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Leuk idee maar dan zou ik bijvoorbeeld aan oma een mok geven met leukste oma van de wereld, en dan aan je broer misschien een romper met tofste oom.. Meer in die hoek dan echt hints in kadootjes voor de aankomende baby.. De volwassenen hebben het dan snel door (of niet maar dat is misschien ook wel leuk).. Je kunt eventueel dan een pakje achter de hand houden waarin je het letterlijk aankondigd met een lijstje met de tekst baby verwacht in 2023 of iets in die trant als de andere kadootjes niet werken.. Ik zou het echt niet erg vinden tijdens pakjesavond..
     
  5. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Heel leuk idee.. maar inderdaad de cadeaus gericht aan volwassenen, dus opa/oma , oom/tante!
     
  6. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.953
    1.712
    113
    Ik zou er niet al te veel nadruk op leggen. Bijv. 1 of 2 cadeautjes voor de volwassenen met de bekendmaking.
    Voor de kindjes is pakjes avond magisch en enorm spannend. Die willen vooral focussen op hun pakjes van sinterklaas.

    Ik kan me ook voorstellen dat je bekendmaking van in het niet valt. Hoor van velen om me heen, dat de kindjes helemaal hieperdepiep zijn en het een vrij drukke avond ismet veel papier scheuren, cadeaus bewonderen en snel weer verder. Misschien is er dan weinig aamdacht voor jouw bekendmaking.

    Misschien leuker om het dan vooraf of achteraf bekend te maken bij de koffie
     

Deel Deze Pagina