Bekkenbodemfysio

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Wie heeft dit gehad en wat leerde je er?
    Ik heb er eigenlijk alleen de kegel oefeningen gekregen die kan ik van internet ook halen.
    Dus ik vroeg mij af of mijn verwachtingen te hoog zijn of dat jullie er meer leerden dan ik ☺️
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ligt er waarschijnlijk aan wat de reden is dat je naar bekkenfysio gaat?

    Ik ben er geweest vanwege overactieve blaas, heb daar allerlei oefeningen en apparaat voor. En voor vaginisme met wederom allerlei soorten bekkenbodemoefeningen en pelottes.

    Misschien anders aan haar vragen wat de therapie jou meer kan leren dan dat internet kan doen?
     
  3. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Ik ga er heen voor een verzakking van blaas en baarmoeder
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ga er vanuit dat je dan nog wel wat meer oefeningen dan kegeloefeningen krijgt.. maar verder durf ik het niet te zeggen!
     
  5. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Ik heb er vooral geleerd hoe ik de oefeningen moest doen. De oefeningen had ik eerder ook al op internet gezien, maar ik spande veel te hard aan bijvoorbeeld.
     
  6. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ben je nog maar 1 keer geweest? Je bouwt het namelijk op is mijn ervaring.
     
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Ik heb bekkenfysio gehad na de geboorte van beide kinderen. bij de eerste een verzakking over gehouden aan de bevalling. voor en achterwand. dus blaas en aan darmkant. en vanwege urine verlies.
    ik deed keurig de oefeningen die ik van de verloskundige gekregen had en dacht ook dat ik ze goed deed. bleek dus absoluut niet het geval te zijn.
    bij mijn bekkenfysio wordt je aan de computer aangesloten. er wordt een ding (probe) in je vagina gebracht en die wordt aangesloten op de computer. op het beeldscherm zie je dan dmv een lijntje precies wat je bekkenbodem op dat moment doet. is hij vlak dan is hij ontspannen en hoe meer hij stijgt, hoe meer gespannen hij is.
    ik dacht dus dat ik het allemaal prima onder controle had maar op de computer zag ik dat dat totaal het geval niet was. ik hield hem onbewust gespannen. elke week kreeg ik daar dus oefeningen om hem aan te spannen en te ontspannen. en dan kon ik op de computer precies volgen wat voor een effect mn aanspannen had. soms een paar tellen vasthouden en dan zag je op het beeldscherm al dat het lijntje aan het dalen was en ik het blijkbaar dus niet vol hield om hem aangespannen te houden. erg leerzaam. en daarnaast nog verschillende versterkende oefeningen. zitten op een zitbal en allerlei bewegingen maken.
     
  8. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Oké en heeft het geholpen? Ze heeft wel met inwendig onderzoek gevoeld in of ik kon aanspannen en dat was goed
    Ben al wel vaker geweest en de verzakking werd al minder zei ze
    Dus hopelijk herstelt het nog een stuk
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Dit.
    Wat de fysio allemaal met je kan doen/bereiken, is niet te vergelijken met wat oefeningen van internet...
     
  10. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Oké nou daarom vind ik het ook zo vreemd misschien moet ik dan toch maar op zoek naar een ander heb nu het idee dat ik mijn beurten verknal
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Maar wat doen jullie nu dan? Echt alleen de kegeloefeningen?
    Ik heb dezelfde ervaring als @Damay77.
    Ik ben er 6 maanden mee bezig geweest.
    Verbetering ging langzaam maar is zeker gekomen.
    Het gebruik van dat apparaatje vond ik echt een eye opener.
    Je denkt dat je oefeningen goed doet maar pas als je dan aangesloten bent en je
    op het schermpje ziet wat je daadwerkelijk doet, daar binnen in...
    Zeer doeltreffend!
     
  12. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Heel eerlijk ze kijkt alleen hoe het met de verzakking is en pas als ik bijv vraag ik heb last met hoesten dan krijg ik daar advies in.
    En verder doen we niets
    Oja en ik heb een blad meegehad over toilethouding
    Fijn dat er vooruitgang inzat bij jou ik hoop dat mijn stijgende lijn ook doorzet
    In de kraamweek kwam de baarmoedermond eruit en zit nu op dikke graad 2 dus al een stuk verbeterd gelukkig
    Hopelijk blijft dat Zo
    Liefst naar graad 1 ;)
     
  13. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik vind het eerlijk gezegd niet erg actief klinken. Er kan, zoals gezegd, veel meer.
    Maar goed, ik ben geen fysiotherapeut.
    Het is wel goed dat je er mee bezig bent. Ik heb veel te lang gewacht.
     
    Anne2019 vindt dit leuk.
  14. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Heb vandaag een mail gestuurd naar een ander, ben benieuwd!
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  15. roever

    roever Niet meer actief

    Oeh ik ga even meelezen want ben ook zoekende naar antwoorden! Maar die vind je maar lastig... :(

    mij heb een lichte blaasverzakking graad 1? Overgehouden aan 3de bevalling.

    sinds enkele weken doe ik ook fysio... soms heb ik dagje dat ik me echt goed voel! Maar nu bijv voelt het alsof het enorm gezakt is.... :(

    kan een verzakking echt weer “beter” worden als in hoger/strakker? En hierlangs duurt zoiets?

    oefeningen die ik nu moet doen zijn;

    Kort aanspannen spieren voorkant
    Spieren voorkant langer aanspannen
    Op rug liggen, bekken kantelen naar voren dan naar achteren en dan billen omhoog.

    op rug, 1 knie gebogen met voet op grond, bellen aanspannen en andere been paar cm boven grond laten hangen recht.
     
  16. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Ik heb onder het idee dat het aan het herstellen is maar bij mij is het kort na de bevalling
    Ik zal wel altijd aangepast moeten leven als in niet zwaar tillen etc. Want dan komt het makkelijk weer terug
    De verzakking gaat niet weg maar door op te letten heb je er geen last van
    Maar er zijn vast meer meiden die het hebben en er meer over kunnen vertellen
     

Deel Deze Pagina