Bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zoesje, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoesje

    Zoesje Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Hoi,

    Met hoeveel weken begon de bekkeninstabiliteit bij jullie?
    Bij mijn 2e zwangerschap last gehad kon op den duur niet meer dan een paar meter achter elkaar lopen.
    Nu nog maar net zwanger en heb weer van die "aanvallen".
    Na een poosje rust gaat het tot nu toe redelijk en zakt het weer af.

    Greetz :D
     
  2. cocko

    cocko Fanatiek lid

    21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ha, gefeliciteerd met je zwangerschap! Nu al last van je bekken? Dat is snel! Wel goed in de gaten houden want het is absoluut niet fijn. Heb het tijdens de twee vorige zwangerschappen ook gehad en bij de laatste begon het rond de 20 weken. Heb hulp in huis gehad, kon ook niet meer lopen, zitten, staan. Drama. Ik let nu dus heel erg op m'n houding. En op tijd naar een bekkenfysio. Succes!
     
  3. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en bij mij is de bekkeninstabiliteit bij 8 weken begonnen. Super vervelend maar het is niet anders. Goed op tijd rusten en goed luisteren naar de tips van de bekkenfysio werkt op dit moment best aardig.
     
  4. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Bij mijn 2e met 8 weken begonnen. Rust en doseren doen een hoop!
     
  5. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Bij beide begonnen de klachten al bij 5 weken
    Bij de eerste tot 32 weken gewerkt (aangepast) en toen kon ik niet meer lopen. Acht weken op de bank geleefd

    Bij de 2 e kon ik bij 8 weken niet meer lopen, nog kunnen herstellen
    En bij 20 weken de ziektewet in gegaan
    Na de bevalling nog 1,5 jr bekkeninstabiliteit gehad . Nu eindelijk pijnvrij en de boel aan het aansterken, want het is nog niet zoals ervoor
     
  6. Limburgsmeisje

    14 feb 2019
    31
    9
    8
    Vrouw
    Hoi vraagje ik heb geen bekkeninstabiliteit maar wel bekkenpijn
    Pijn in kruis onderbuik bilspieren
    Wat doet jullie fysiotherapeut?
     
  7. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw

    Ik ga voor bekkenpijn naar de fysiotherapeut.
     
  8. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik word getaped, gemasseerd en doe oefeningen en Let op mijn houding
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Bij de eerste begonnen de klachten van bekkeninstabiliteit rond 18 weken en rond 24 weken minder gaan werken totdat mijn verlof in ging.

    Nu begon het al eerder, rond de 10e week noemenswaardig met klachten die zeer snel verergeren doordat ik een paar keer echt over mijn grenzen heen ben gegaan. Ik zit nu sinds 2 weken helemaal thuis en ik hoop over een tijdje het werk weer op te pakken (hetzij met halve dagen of meer thuiswerken). Sterkte want het zijn echt vervelende klachten.
     
  10. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Bij eerste zwangerschap rond 8 weken, tweede zwangerschap niet, deze zwangerschap met 9 weken. Het is nu alweer zo erg dat ik thuis zit voor de rest van de zwangerschap. Vanochtend gaan stemmen, te voet 1,5 km, op de terugweg had ik heel veel pijn en kon bijna niet meer vooruit. Ga om de 10 dagen naar de fysio en zal binnenkort een bekkenband moeten gaan dragen als ik iets fysiek ga doen.
     
  11. Hbz

    Hbz Actief lid

    23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier echt iets nieuws na 2 zwangerschappen. Bij beide op het eind wel wat last gehad maar nu al bij 15 weken. Ik ga, heel stom, continu over mijn grenzen heen en daar betaal ik een flinke prijs voor. Ben nu 30 weken en sinds vorige week een dag minder gaan werken. Werkte 32 uur. Heb bij baas aangegeven dat ik liefst op therapeutische basis wil werken na alle adviezen en een ietwat gefrustreerde bekken bodem therapeut + partner....

    Veel sterkte. Doe wat je kan (komt slecht uit mijn mond, maar is wel echt zo).
     
  12. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ik zit al van de 14 weken thuis door énorme klachten. Zal ook zo zijn tot na men zwangerschapsverlof.
    Bij de 1ste niet zo veel last van gehad. De tweede rond de 24 weken geloof ik en dan de 3de en 4de begon het rond de 20 weken nu dus al vanaf week of 10
     
  13. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Bij de eerste geen last gehad van bekkeninstabiliteit, nu is het begonnen de bij 18weken. Het wordt nu wel heel zwaar en pijnlijk, vooral bij liezen en schaambot en stuitje. Nog maar een paar weken...
     
  14. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Zijn hier ook mensen waarbij de klachten zeer eenzijdig zijn? Dus bv (zoals bij mij) enkel de linker heup/bil?

    Heb overigens natuurlijke scheefstand van m'n bekken waarvoor ik zooltjes draag en tijdens vorige zwangerschap hard op m'n kont gevallen met verzwaarde barbell in m'n nek. Sinds de impact klachten gehad, volgens bekkenpeut moet trauma van impact allaaaaang over zijn. Toch vreemd.
     
  15. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ik heb het een stuk erger links dan rechts. Rechts ook maar iets minder. Kan vaak ook gewoon niet rechtstaan uit zit door de linker kant
     
    Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  16. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Staat je stuitje wellicht schreef? Deze heb ik ooit recht laten zetten door de fysio. Dit was uitwendig voldoende, soms ‘moet ‘ het inwendig
     
  17. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Die heeft wel scheef gestaan ja en is toen ook weer recht gezet, maar dat is zeker 3.5 jaar geleden alweer.
     
  18. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Kan best dat hij nu weer wat schreef staat
    Had ik ook door de bekkeninstabiliteit, niet door een trauma
     
  19. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik heb nu geen last van m'n stuit, denk dat ik het wel zou herkennen als hij weer scheef staat denk ik?
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij de 1ste rond de 20 weken. Helaas nooit goed hersteld.

    Bij de 2e vrijwel gelijk vanaf de positieve test. En nu nog steeds niet vanaf.
     

Deel Deze Pagina