Bekkenklachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Krimpie, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    hai ladies,

    Ik ben momenteel zo’n 35 weken zwanger en heb bijna de hele zwangerschap al last van mijn bekken. Loop daarvoor bij de fysio, wat wel helpt bij de pijn.
    Sinds januari heb ik pijn in de plasbuis. Toen was ik dus nog niet zwanger. Het begon met een verzakkingsgevoel waar ik oefeningen voor kreeg voor de bekkenbodem. Een week daarna begon het branderige gevoel van de plasbuis. Al meerdere kweken gemaakt en geen blaasontsteking. Ik heb veel schimmelinfecties gehad maar momenteel niet, zegt ook de gyneacoloog.

    Volgens de bekkenfysio heb ik een te aangespannen bekkenbodem waardoor de boel verkrampt. Klinkt aannemelijk, zeker richting het einde van de zwangerschap.
    Maar als ik met mijn vinger over het einde van de plasbuis ga irriteert het ook enorm... en dat kan ik niet linken. Het branderige gevoel is het ergst na het plassen en is er dagelijks maar niet iedere keer na het plassen. Voor mn gevoel is het minder als de urine meer verdund is (en ik dus meer gedronken heb). De tips, veel drinken, katoenen ondergoed enz enz ken ik allemaal...
    ik trek dit echt nog wel 5 weken maar ik ben zo bang dat het straks niet over gaat. Wat denken jullie... geirriteerde (of ontstoken...) plasbuis... idd een overactieve bekkenbodem... of een andere theorie? Herkent iemand dit? Uitplassen gaat daarnaasf moeilijk, moet echt wiebelen. Ook plas ik vaak.. maar dat hangt natuurlijk samen met de zwangerschap én het vele drinken... het is niet zo dat ik niks meer kan, maar het beheerst mijn dag wel en ik word er echt gestoord van.... iemand????
     
  2. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Pff Krimpie, wat vervelend... Heb je ook een second opinion in een ander ziekenhuis gevraagd?

    Lang verhaal maar ik heb bijna een jaar lang gedacht dat ik gek was. Ziekenhuis 1 kon geen blaasontsteking bij mij vinden ondanks mijn klachten (pijn plassen, pijn flanken etc). Ik moest het met een ‘onderhoudskuur’ doen, dan zouden mij klachten vanzelf wel verdwijnen.
    Via de huisarts ben ik met een doorverwijzing voor een second opinion terecht gekomen bij ziekenhuis 2. Wat bleek, uit de kweek kwam naar voren dat ik wel degelijk een bacterie had maar hier test ziekenhuis 1 niet standaard op. Uiteindelijk ben ik behandeld en weer ‘gezond’.

    Mijn advies, vraag een second opinion in een ander ziekenhuis. Laat je niet wegsturen met je klachten.
     
  3. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Lief dat je reageert bebis,

    Wat slecht dat ze dis blijkbaar niet in alle ziekenhuizen álles controleren. Maar wel fijn dat jij er daarna vanaf was. Moet wel zeggen dat mijn huisarts nogal makkelijk strooit met ab (is soms wel erg handig...) toen ik nog net niet zwanger was heb ik dus wel twee keer een kuur gehad omdat ik er zelf wel van overtuigd was dat ik blaasontsteking had. Dus als er een verborgen ontsteking zat zou die toch over gegaan moeten zijn??? Ik heb toen twee verschillende kuren gehad.
    Ik ben overigens vorige week bij de gyn geweest en die heeft het nogmaals op kweek gezet. Morgen krijg ik uitslag.... ik hóóp gewoon dat er iets uitkomt.... zucht, wat word je hier wanhopig van!
     
  4. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Bij mij hebben ze continu antibiotica uit hetzelfde spectrum gegeven. Als AB niet werkt en klachten bijven dus aanhouden, dan zou de arts AB uit een ander spectrum moeten geven. Dat is pas in het 2de ziekenhuis gedaan en pas na deze kuur ben ik genezen.

    Ik weet niet wat voor AB je hebt gekregen, maar continu AB uit hetzelfde spectrum zonder dat het werkt, kan zorgen voor een AB resistentie wat ik nu heb.

    Hebben ze trouwens wel eens een endoscopie van de blaas gedaan? Zo niet, dan zou ik iig hierom vragen.
     
  5. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ja pfff geen idee meer... is al een tijdje geleden dus. Weet zo niet meer welke ik gehad heb. Endoscopie niet over gehad? Lijkt me niet nodig? Of bedoel je een cystoscopie? Daar wel over gehad en die zou ik krijgen maar toen werd ik zwanger. Voelde niet goed om dat door te laten gaan. Ik denk dat ik die na de zwangerschap alsnog laat doen!
    Ben eerst wel erg benieuwd of er morgen iets uitgekomen is.
    Doorverwijzing naar ander zkh, doe je dat via de huisarts?
     
  6. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Excuus! Inderdaad een cystoscopie. Die hebben ze bij mij gedaan omdat ik ook bloed heb geplast.
    De doorverwijzing naar het andere ziekenhuis heb ik via de huisarts gekregen.
     

Deel Deze Pagina