Belangrijke Veiligheidswaarschuwing Hup Holland Hamsters

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door VeiligheidNL, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Albert Heijn meldt dat zij geconstateerd hebben dat alle 23 uitvoeringen van de HUP Holland Hamsters welke bij de kassa’s van de Albert Heijn winkels zijn weggegeven vanaf 2 juni 2014 een veiligheidsrisico opleveren.
    Het kleefstickertje op de achterkant van alle Hamsters kunnen zeer gemakkelijk losraken en leveren een gevaar voor verstikking op voor kinderen jonger dan 3 jaar.

    Lees hier het hele bericht.

    groeten,
    Digna
    VeiligheidNL
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou nou heel gevaarlijk hoor...ten eerste geef je die hamsters al niet aan kleine kinderen, ten tweede haal je dat stickertje er toch af zodra je de hamster uitpakt?
     
  3. Allesofniets

    Allesofniets Niet meer actief

    +1

    Vind dat ze tegenwoordig te makkelijk het op onveilig gooien..
    Zo ook met lampen met een draad.. Kinderen kunnen er tijdens het slapen in stikken ofzo iets..
    Ik denk dan gelijk.. Een lamp in bed van een baby:(
    Maar goed.
     
  4. azucena

    azucena Fanatiek lid

    28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Zo zag ik laatst een terugroep actie van de hema voor een jas waar knopen van los gingen.. Nee echt? Kunnen knopen los gaan? Dat is bij onze kleren nou nog nooit gebeurd!

    Ze draven een beetje door. Met een beetje gezond verstand kun je (als ouder) deze 'veiligheidsrisico's' wel herkennen en dus passende maatregelen nemen.
     
  5. knofje2008

    knofje2008 Niet meer actief

    Inderdaad! Echt overdreven. Bij de hama en action hangen hier standaard veiligheidswaarschuwingen op de deur voor producten waar baby's niet mee horen te spelen.
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Guttegut idd zeg wat een onzin! Er zit trouwens op dat stickertje een papiertje wat je eraf haalt als je hem ergens op zou willen plakken, daar zou je ook zomaar ik kunnen stikken misschien is dus niet alleen het stickertje wat heeeeeel gevaarlijk is maar ook het papiertje erop!!! Ik zeg daar moet ook een waarschuwing voor komen! Whaha.
     
  7. Is toch ook niet echt speelgoed volgens mij?? :(
     
  8. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er staat op de verpakking dat het geschikt is voor 1+, dus dan moeten ze het melden als er toch iets kleins mee is. Mja, ik vind 't nogal logisch dat je zoiets onder toezicht geeft bij kleintjes, het is toch een frutselig goedkoop dingetje, kan altijd kapot scheuren ofzo.
     
  9. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief


    Dan vond ik 1+ nog erg jong om het erop te zetten....
     
  10. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief


    Er staat 1+ dus vele zullen het wel geven want ja het staat er op...
    Ene kant tja andere kant snap ik het wel....
     

Deel Deze Pagina