belasting teruggave..

Discussie in 'De lounge' gestart door linda81, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Die staan niet op je jaaropgave vermeld meis.
     
  2. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    pfff wat moet ik invullen bij die boxen dan?
    Ik word er zooo moe van....voorheen was het een stuk makkelijker allemaal!
     
  3. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    doe je het digitaal?
     
  4. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    in 2008 nog wel hoor. 2009 niet meer

    En @ dDebbyy; je kunt bij elke vraag toch op het vraagteken drukken, dan krijg je een schermpje wwaarin het uitgelegd wordt. Dan wordt het aardig vanzelfsprekend, dacht ik.
     
  5. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Gaan we eens kijken of ik daar wijzer van word dan :D
     
  6. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Wanneer word het overgemaakt eigenlijk?
     
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Stuur die brief eens op! :D
     
  8. Nonja

    Nonja Fanatiek lid

    12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Hoi het zal niet zo heel veel schelen. Er wordt 0.55% van je WOZ waarde meegenomen als Eigen Woning Forfait.
     
  9. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hmm ok
    maar kun je ook alles wat vergoed wordt door je verzekering opgeven
    bv de kosten vvor de plastisch chirurg
    en de kosten van de bevalling in het ziekenhuis
     
  10. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Alle kosten die je al vergoed hebt gekregen kan je niet nog eens aftrekken. Alleen de kosten die de verzekering niet dekt.
    Je mag ook je aanvullende verzekeringen opgeven.
     
  11. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij ons meestal de eerste of tweede week van mei. 8)
     
  12. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oké ik ben best wel aardig thuis in de IB-formulieren. Vorig jaar hebben mijn man en ik flink salaris ingeleverd en ook ons huis verbouwd, hypotheek afgesloten enz. enz.

    Nu zie ik onder aan de IB dat ons verzamelinkomen xxx is. Hoeveel doet er niet zo veel toe, mijn vraag is nu is DIT het bedrag dat ik op moet geven bij de toeslagen, of is dat het bedrag dat op mijn jaaropgave van mijn werkgever staat?
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh ja,wat is dan het verschil tussen toetings en verzamel inkomen. Bij de zorgtoeslag moet ik het verzamelinkomen invullen en bij de kinderopvangtoeslag moet ik juist het toetingsinkomen invullen.
     
  14. Wij hebben hem net ingevuld.. Mijn man krijgt 102 euro terug, ikke 1100 euro.. Das lekker!
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Kan iemand voor mij bevestigen dat het VERZAMELINKOMEN dat ik in moet vullen voor de zorg- en kinderopvangtoeslag ECHT het verzameleninkomen is dat het programma IB-2008 aangeeft in het overzicht? Volgens die dame van de Belastingtelefoon wel, al twijfelde ze wel even. Ik zou dan namelijk nog heel veel toeslagen krijgen en ik kan me dat bijna niet voorstellen.
     
  16. close

    close Lid

    17 jan 2009
    34
    0
    0
    hoi loeki,

    verzamelinkomen is het inkomen wat overblijft als je aangifte hebt gedaan...
    Wij deden nooit aangifte en hadden wel recht op toeslagen, maar nu we aangifte doen, krijgen we meer terug aan toeslagen, omdat ze daarvoor de verzamelinkomen van je aangifte gebruiken...

    Dus verzamelinkomen is het bruto bedrag wat over blijft na je hypotheekrente aftrek of andere aftrekken...
     
  17. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh dat is dus goed SUPER want dan komt er nog een smak geld binnen deze zomer :D ik geloof dat je toeslagen ook voor 1 april aan moet vragen hè. Nou dan is het bij deze allemaal verzonden. WOW ik moet er aan wennen om geld terug te krijgen ipv te betalen.

    Geen zorgen, in 2007 hadden we geen recht op de toeslagen, we zijn namelijk vorig jaar beide 20% minder gaan werken en dat hakt er in zeg maar.
     
  18. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    bij de toeslagen kun je alleen niet het verzamelinkomen van je aangifte 2008 gebruiken. in 2009 zijn een aantal dingen niet meer aftrekbaar waardoor je verzamelinkomen voor 2009 hoger is als 2008. op de site van de belastingdienst staat hoe je dit voor 2009 kunt berekenen.

    groetjes, Miranda
     
  19. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier snap ik dat ook nog niet helemaal. Is het verzamelinkomen nu juist hoger of lager dan het inkomen dat op je jaaropgave staat?
     
  20. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    meestal is het verzamelinkomen lager als wat op je jaaropgave staat, omdat er nog aftrekposten zoals hypotheekrente vanaf gaan.

    groetjes, Miranda
     

Deel Deze Pagina