Bellypaint of gipsbuik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lt20, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

He meiden,

Ik twijfel tussen bellypaint of een gipsbuik.
    Dus ik zou graag wat reacties willen van dames die het hebben gedaan/ van plan zijn.

Waarom heb jij voor bellypaint/ gipsbuik gekozen?

Bedankt!!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.781
    3.319
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb gekozen voor een buikschildering omdat:
    1. We de foto's wilde gebruiken voor het geboortekaartje en we verder geen leuke geboortekaartjes konden vinden die bij ons paste, dus we wilde ook echt een mooie 'tekening' .
    2. Een gipsbuik zouden we nergens kwijt kunnen, dat is eigenlijk ook wel de belangrijkste reden.
    3. Ik ben zelf niet zo handig voor een gipsbuik, overigens zou ik het geklieder en zo wel leuk vinden :)

3. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Wij hebben vorige zwangerschap een gipsbuik gemaakt. Was erg grappig om te doen en het resultaat is leuk geworden. Mooi geverfd en hij hangt bij de trap naar zolder. Wil deze keer weer een gipsbuik maken rond dezelfde periode zodat we kunnen vergelijken.

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wij hebben gekozen voor bellypaint

vooral om de ruimte en het is en blijft toch 'breekbaar' zeg maar fotos blijven (als het goed is) altijd

daarbij was het ook een hele leuke ervaring de bellypaint:D

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb bij alyssa een gipsbuik gemaakt (nou ja, mn man heeft hem van mijn buik gemaakt) en ik ga het over een paar weekjes weer doen.
    helaas door drukte en andere dingen er nog niet aan toe gekomen om hem mooi te beschilderen maar heb nu een leuk idee.
    bij ons komen ze allebei boven ons bed te hangen als ze klaar zijn.

liefs doris

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    waar kun je de spullen halen om een gipsbuik te maken...
    leek me wel leuk om hem te maken,en dan mooi te beschilderen,voor op de kinderkamer.
    of is dit niks????

7. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    ik lees mee ben ook benieuwd wat je nodig hebt en hoe je het moet doen

8. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.804
    677
    113
    Vrouw
    ik heb gekozen voor bellypaint.

ik heb van meerdere vriendinnen die zwanger waren gehoord dat ze enorm duizelig werden tijdens die gipsbuik.. waarom snap ik niet echt..

ik heb gekozen voor bellypaint omdat ik dat toch mooier vindt dan een gipsbuik, en ik wil het gebruiken voor ons geboorte kaartje! En ik moet zeggen die is daardoor heel mooi geworden!!

Je krijgt veel foto's mee dus je hebt er altijd een hele mooie herrinering aan!

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Kan je niet allebei doen ?

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook gipsenbuik gemaakt bij Louise en ik ben er erg blij mee/trots op. De reden dat ik hiervoor heb gekozen is dat ik juist een tastbaar iets wilde hebben in tegenstelling tot alleen foto's.

11. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Hoe maak je zo'n gipsbuik??
    Wat heb je allemaal nodig en hoe lang ben je er mee bezig??
    Ik wil dat misschien ook wel doen en doe je dan echt alleen de buik of ook de boezem??
    Alvast bedankt voor de tips en adviezen.

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ha meisie

Ik dacht ook, waarom niet allebei?
    Heb je die gipsbuik gezien bij dat meisje van tienermoeders? Die vond ik erg mooi en niet zo'n groot log ding.

Zo'n gipsbuik wil ik ook, maar ga zelf ook iets op me buik 'schilderen' dus beide :p

Laat je weten wat je doet op ons topic?

Xxx

13. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb ook een gipsbuik laten maken. Wat ik daar nu zo mooi aan vind is dat je echt de vorm van je buik van toen kunt zien. Ik hou 'em nog wel eens voor m'n buik nu en dan is het nog nauwelijks voor te stellen dat ie ooit zo groot was! En dan hebben we het nog niet over de borsten, haha! Ik heb de gipsbuik laten maken bij onze verloskundigepraktijk. Die vrouw begon er net mee en ze vroeg me of ze er nog een paar bij me mocht maken als voorbeeld om in de praktijk te hangen. Ik heb er toen drie laten maken: een van alleen de buik, een van de buik en de borsten en een van de buik borsten en stukje bovenarm (soort mouwtje). Ik vind die van de buik en borsten het mooist. Alleen de buik, dat was net zo'n kom/fruitschaal. Met de borsten erbij kun je de verhoudingen goed zien, veel leuker!

Toen ons zoontje geboren was, hebben we afdrukken van zijn handjes en voetjes op de buik gemaakt (met verf) en zijn naam en geboortedatum erbij. Hij staat nu nog op z'n kamertje, maar denk dat we 'em binnenkort op gaan hangen op onze slaapkamer.

Groetjes

14. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

15. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Thanx voor je tip!!!
    Nu nog even mijn buik wat laten groeien

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij gaan voor belly paint omdat we een leuke en persoonlijke foto willen hebben voor de geboortekaartjes.

Deel Deze Pagina