Bemoeien met kinderfeestje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Evelien1206, 12 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelien1206

    10 jun 2019
    34
    19
    8
    Vrouw
    In hoeverre bemoeien jullie je met wie je kind uit wil nodigen voor zijn feestje?
    Tot nu toe hier niet nodig geweest en lekker hun gang laten gaan.

    Nu wil mijn zoontje een jongen niet uitnodigen waar hij eigenlijk al best lang bevriend mee is. Een vriendschap die ik eigenlijk nooit heb begrepen, ze zijn nogal verschillend. Toch hebben ze altijd leuk gespeeld, laatste maanden is dit wel wat minder geworden.

    Maar nu is mijn zoon bijna jarig en wil hij hem niet uitnodigen, omdat het de laatste tijd niet zo botert.
    Ik vind het echter zielig, omdat ze toch jaren hebben gespeeld en misschien ook een beetje ondat die jongen weinig vriendjes heeft..

    Wat zouden jullie doen? Mee bemoeien en hem mee nemen of de jarige laten beslissen?
     
  2. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Ik zou de jarige laten beslissen.

    Het botert niet, misschien beseffen ze wel dat ze, zoals je al zegt, heel verschillend zijn. Hem toch uitnodigen maakt daar geen verschil in.
    En daarbij komt dat je kind zelf zijn vriendjes uitkiest in het leven.
    Uit medelijden toch die jongen uitnodigen is daarin niet echt de juiste basis/voorbeeld. Klinkt misschien wat zwaar/zweverig maar door eigen ervaringen vind ik't belangrijk dat ouders zich wat dat betreft op de achtergrond houden.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Als het niet botert, niet doen. Niemand zit te wachten op een chagrijnige jarige omdat er iemand moest komen die hij niet zo tof meer vindt.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.509
    8.359
    113
    Ik laat ze zoveel mogelijk vrij, maar ik stuur wel zo dat ze beste vriendinnen/kinderen met wie ze veel afspreken uitnodigen. Met name de oudste heeft er een handje van mensen te 'vergeten' (niet bewust, maar het gebeurt). Verder laat ik ze zelf kiezen; ze hebben over het algemeen goede redenen om iemand wel of niet uit te nodigen. Zo wilde de jongste afgelopen keer per sé een meisje uitnodigen waar ze nog nooit mee heeft afgesproken, 'ten koste' van andere vriendinnen. Ik heb het er een paar keer met haar over gehad, maar ze hield voet bij stuk. Dan is dat zo. Ze heeft het meisje dus uitgenodigd, helaas kwam ze zonder bericht niet, dat vind ik dan wel weer een nadeel, maar ook dat is dan zo.
     
  5. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.658
    1.187
    113
    Hier stuur ik een beetje. De jongste is heel enthousiast en wil kinderen uitnodigen met wie ze nooit speelt, zodat er kinderen met wie ze veel speelt dan niet meer kunnen komen. Dat leg ik dan ook uit en dan snapt ze het wel.

    Ik zou hem toch niet uitnodigen, zoals genoemd is straks heb je een boze zoon omdat hij hem uit moest nodigen. Wie weet komt het wel weer en wil hij hem volgend jaar wel uitnodigen.
     
  6. Evelien1206

    10 jun 2019
    34
    19
    8
    Vrouw
    Ik heb het nog geprobeerd om 1 extra te laten uitnodigen, maar zelfs dan wil hij hem niet erbij.
    Ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen.

    Zijn moeder zal ook best gepikeerd zijn, zo'n type is het wel verschuil me wel een paar weken achter het fietsenhok
     
    Athina vindt dit leuk.
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat heb ik ook wel eens gedaan - je mag zoveel kindjes - maar je diegene er nog bij wil- mag dat wel? Dan kun je toch uitnodigen wie je wil, maar kan ook dat kindje komen. Maar als ze dan nog niet willen, houd het inderdaad op. Herken je gevoel, ik ben ook zo iemand die zich dan bij voorbaat al gaat 'indekken' ook al weet ik zelf ook dat kinderen nu eenmaal zo zijn. Anderzijds vind ik het ook wel mooi om die zekerheid te zien bij een kind. En wat jij al zei; het zijn niet elkaar types, dus eindelijk ziet hij wat je zelf al langer ziet, maar ondanks dat, kan ik me voorstellen dat het zielig voelt als je denkt vanuit het andere kind.
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Omdat het zijn eerste feestje was heb ik hem wel geholpen. Ik vroeg hem wie zou je op je feestje willen zien, iemand die niet ruzie maakt.
    (Hij wou iemand uitnodigen die hem vaak slaat en boos is, hij wil met iedereen vriendjes zijn en dan mocht hij daar ook komen, overigens al lang jarig geweest)

    Hij bedacht zelf dat het dan niet handig was om hem uit te nodigen. Nu had hij 2 jongens en 2 meisjes, was een grkkt succes, had hij goed bedacht.
     
  9. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Ligt ook wel een beetje aan de leeftijd. Op een bepaalde leeftijd vind ik dat ze zelf wel kunnen en mogen bepalen wie ze op een feestje willen. Als het echt een hele onlogische keuze is om iemand wel of juist niet te laten komen vraag ik wel de reden maar ik ga er niet echt actief in sturen
     
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Als hij écht niet wil komt die jongen niet. Het is zijn feestje!!

    Daarnaast was het al een vreemde vriendschap en gaat het de laatste tijd niet zo goed. Toon zelfvertrouwen naar die moeder toe.
     
  11. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Waarom zou het het voor je zoon willen bepalen?
    Mijn zoon heeft zijn vriend ook niet uitgenodigd omdat hij steeds dingen doet die niet mogen, dat vindt hij irritant, dus niet gekozen. Prima toch!
     
  12. Evelien1206

    10 jun 2019
    34
    19
    8
    Vrouw
    Omdat dat kindje bijna geen andere vriendjes heeft. Dat vind ik zielig :)

    Maar ik ben eruit. Ik laat hem zelf kiezen, en hij kijkt ontzettend uit naar zijn verjaardag! :D
     

Deel Deze Pagina