Ben de misselijkheid zo beu...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lottel, 20 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    :cry: al weken zit ik aan huis gekluisterd door die stomme misselijkheid. Bij mijn 1e was ik tot 14 weken beroerd, nu lach ik er om, dat valt nog in 't niet bij deze zwangerschap. Inmiddels ben ik 11 wk en 3d en kan ik niet wachten op de 14 weken, in de hoop dat 't beter word. Zeker nu met 't mooie weer, wil ik naar buiten en genieten maar ben zo slap van 't niet kunnen eten :(

    Zijn er meer meiden die er zoveel last van hebben? En is t bij jou ook anders als bij een 1e zwangerschap? Ik zoek lotgenoten:o:
     
  2. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Oh hou op, hier bij mijn 2 vorige zwangerschappen tot het einde toe misselijk geweest. Vanaf week 26 ongeveer toen wel weer een paar uurtjes kunnen werken, maar de misselijkheid bleef, doodvermoeiend. Nu ben ik 29 weken zwanger en hetzelfde liedje, ik zit de dagen echt af te tellen en kijk bijna meer uit naar het niet meer misselijk zijn dan naar de baby ;)
     
  3. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Klinkt heel herkenbaar. Ben je nu nog wel aan 't werk of? Ik zit nu thuis. Werken lukt helaas nog niet, hopelijk straks wel weer een keer.
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Een paar weken geleden ben ik een ochtendje gaan werken en dat ging gelijk weer erg mis daarna, dus nu zit ik weer thuis. De laatste dagen gaan redelijk, dus misschien probeer ik het volgende week nog een keer, zou fijn zijn om voor ik met verlof ga m’n gezicht nog even te kunnen laten zien, ik zit sinds november al thuis.
     
  5. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Oei ja dat snap ik. Hier ook thuis idd maar hoop idd ook nog een beetje wat te kunnen gaan doen. Succes nog eventjes voor jou. :thumup:
     
    EdN vindt dit leuk.
  6. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik voel met jullie mee :(
    Ik zit pas twee weken thuis van de misselijkheid, braken en moeheid en kijk als een berg op tegen de komende weken/maanden.
    Vorige zwangerschappen begon het pas bij 7 weken, nu bij 4,5 week al. Bij m'n dochter was het met twaalf weken wel weer ok, dat is nog maar 4,5 week gelukkig.
    Ik had liever dat het de hele dag plensde, dan vind ik het minder erg dat ik de hele dag in bed/op de bank hang.
     
  7. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Bij de eerste hele zwangerschap misselijk geweest.
    Nu in het begin tot 10 wkn ongeveer, maar nu is het weer opnieuw begonnen sinds een week.
    Ik heb medicatie gekregen van de huisarts en dit helpt mij echt goed , misschien een idee om eens te overleggen met je ha en/of vk
     
  8. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Ik zit al weken aan de medicatie. Helaas helpen die niet zo heel goed, andere geprobeerd daar werd ik zo ziek van dus toch maar terug op de 1e.

    Ja met 't mooie weer binnen blijven is echt een straf.. Ben ik met je eens.
     
  9. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Snap heel goed hoe je je voelt, dat maakt de zwangerschap echt niet leuk. Ik heb het deze keer gehad tot een week of 14. Nog af en toe overgeven met vlagen maar een sterke misselijkheid is er eindelijkvanaf. Zodra het weg is voel je je als herboren en in staat om dingen te ondernemen. Nog even volhouden en hopelijk is het snel weg.
     
  10. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik leef met jullie mee. Bij de eerste zwangerschap misselijk van begin tot einde, inclusief overgeven en nu weer... inmiddels 24 weken zwanger en al aan t aftellen....

    Ik werk wel, en ik neem emasefene (sp?) Maar er zijn dagen dat ik gewoon het liefste in bed blijf liggen.
     
  11. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Thanx meiden. Gelukkig vandaag weer een wat betere dag dus even lekker in de tuin van het mooie weer aan het genieten. :)
     
  12. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik had 3x hg (hyperemesis gravidarum)
    Echt een hel.
    Tig keer opgenomen geweest, drinkvoeding en leefde op crackers een minimale drinken om niet uit te drogen.
    Zofran was het enige wat hielp tegen de misselijkheid.
    Maar kon echt bijna niks doen.
    Had een rolstoel om even weg te kunnen, dat was zo fijn!

    Succes! Hopelijk gaat het snel beter.
    En jezelf vooral niet schuldig voelen ♡
     
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hou je nog wel voeding en vocht binnen?

    Zofran was hier idd het enige wat hielp
     
  14. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Ja dat gaat gelukkig goed. Drinken lukt beter als eten, maar heb genoeg reserves. De vk zei ook, zolang je maar vocht binnen krijgt is 't sowieso goed. En met eten maar gewoon kijken per x wat je wel of niet lust.
     
  15. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Hoeveel is voldoende vocht om binnen te krijgen? Ik braak niet maar meer dan een halve liter drinken krijg ik ook niet weg op een dag.
     
  16. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Oh bluh! Dit is zo herkenbaar! Zwangerschap 1 tm 16 weken misselijk geweest en nu zwangerschap 2 tm 14 weken. Vreselijk! Had geen enkel zin in eten en al helemaal niet in de luiers van ons dochtertje.
     
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.257
    19.014
    113
    Hier 2 supermisselijke zwangerschappen gehad. Resp. tot week 18 (zat toen tegen HG aan) en week 15, ook flink afgevallen daardoor.
    De derde zwangerschap geheel misselijkheidsloos (ok behalve dan vlak na een operatie die ik met week 12 kreeg... maar dat was duidelijk door de narcose). Veel sterkte ermee, misselijkheid is echt verschrikkelijk.
     
  18. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Thanx meiden.

    Momenteel 12 weken en 't is af en aan nog. Heb wel goeie momenten al dus dat is fijn. Hopelijk ben ik er met een paar weken vanaf.

    Avdy, een halve liter vocht is niet veel, overleg even met je vk wat hun daarvan vinden.
     
  19. Finley123

    Finley123 Lid

    15 mrt 2019
    56
    50
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh ja zo herkenbaar moet zeggen dat het bij mij ook echt per dag verschilt. Maar ik loop al sinds week 6 met misselijkheid en zit nu in week 11 dus ik leef met je mee.
    En de gyn doodleuk zeggen tegen me (ik heb zetpillen tegen de misselijkheid maar ondanks dat alsnog misselijk) even doorbijten vanaf week 12 wordt t beter.

    Ik was ook van foliumzuur naar compleet mama gegaan maar oef dat viel echt nog steeds verkeerd. Dus nu weer terug op foliumzuur en dat gaat wel beter.
     
  20. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Op facebook is er een lotgenoten groep voor vrouwen met ernstige misselijkheid in de zwangerschap: https://www.facebook.com/groups/516260578435716/?source_id=1666106266974722
     
    Lottel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina