ben ik de enige die...

Discussie in 'De lounge' gestart door knorretje21, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    overspoelt word met msn virussen....
    het trojan virusi het..

    ik zit nu 5 minuten achter msn en me virus scanner heeft er al 8 tegen gehouen...
    wi heeft dat nog meer?
    en wat kan ik eraan doen?
     
  2. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    Nee, ik word er knettergek van!
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    hier hetzelfde.... :(
     
  4. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hier hetzelfde....krijg ze van een heleboel msn contacten. Vooral niet openen! En als je het wel hebt gedaan ff een online virusscanner eroverheen gooien, want je eigen ziet het niet. En anders:

    What to do:
    Start windows in de veilige modus (Tijdens opstarten op F8 drukken, selecteer 'Veilige modus')
    Meld je aan
    Ga naar configuratiescherm --> mapopties --> tabblad 'view' --> Zorg dat er geen vinkje bij 'Hide extension for unknow file types' staat.
    Open de zoekfunctie van XP
    'All files and folders'
    Typ in het zoekveld '.exe'
    When was it modified-->
    Selecteer hier bij de 1e datum de dag dat je het virus binnen heb gehaald, en bij de tweede de datum van vandaag
    --> Nu komen alle uitvoerbare bestanden tevoorschijn, die in de opgegeven periode gewijzigd zijn
    In mijn geval waren dit allemaal virus-bestanden, dus kon ik ze verwijderen. Weet je dit niet zeker, kijk dan bij de locatie. Als ze in x:/Documents and Settings/ of x:/WINDOWS/system32/ staan, zijn het vrijwel zeker de virusbestanden. In mijn geval waren het er een paar, in ieder geval iets met alfa.exe, xinstall.exe en sprdu.exe.
    Weet je zeker dat het een 'goed' bestand is, kan je hem natuurlijk laten staan.
    Verwijder al deze bestanden, ook uit de prullenbak!.
    Ga naar x:/Program Files/MSN Messenger/ en verwijder msnmsgr.exe, ook uit de prullenbak!. Hernoem nu msgr.exe oid. naar msnmsgr.exe.
    Herstart Windows in de normale modus, log in op msn en kijk of het virus weg is...
     
  5. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    @ kus bedankt ga het even doen want het staat inderdaad in die ap die je je zeg in system32 of iets staat wel dat die in quarentane staat dus hij kan niks doen maar ik word er nu niet goed van ze blijve komen ende virusscanner geeft ze gelijks steeds aan... maar dat ze nu blijven komen is mijn laptoppie er dan ook me besmet?
    be het weekend trouwens toch van plan heel windows eraf te halen en alles er opnieuw op te zetten dan ben ik er toch ook vanaf?
     
  6. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    @Natassie

    Probeer eerst maar eens wat ik in mijn vorige post zei. Windows eraf gooien heeft geen nut volgens mij....maar pin me er niet op vast ;)
     
  7. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    okee bedankt ik ga het even allemaal op pen en papier zetten en het me vriend zo gelijk laten doen want die is er vee handiger in :) bedankt :)
     
  8. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Graag gedaan ;)
     
  9. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier ook veel last, allemaal trojandownloader virussen oid. Ook via mail is er 8x een mail gestuurd via hallmark, afzender geen idee, vond ik al vreemd maarja toch nieuwschierig en was dus gewoon virus.

    Slecht weer he dus men heeft veeeel tijd voor virussen op het net te gooien...
     
  10. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hier ook veel last van
     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik denk dat iedereen met een hotmail of livemail account er last van heeft.
     

Deel Deze Pagina