Ben ik te bezorgd?....of niet? advies gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hotsiflots, 13 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Hallo Lieve moeders <3

    Ik zit met een probleem..

    1 van mijn tweeling van 11 maanden, heeft sinds een paar maanden (geschat zo 3 maanden) last van heel erg onrustig slapen het gaat zo: slapen-woelen, op haar buik draaien en met haar kontje op en neer-huilen-jammeren (net als pijn)- speen geven- en slaapt verder..om 10 min later weer opnieuw te beginnen DE HELE NACHT DOOR! en sinds een maand ook bij het middagslaapje...

    Ze heeft als baby erge verborgen reflux doorgemaakt ze heeft hiervoor maagzuurremmers (omeprazol) en nutramigen 2 gehad, ook volg ik nog steeds de refluxregels toe zoals bedje omhoog etc het is niet de reflux denk ik...het begon ongeveer 3 maanden geleden en ben bij de huisarts geweest, kinderarts en consultatie bureau geweest en alle zeggen: een virus.....een virus die 3 maanden duurt en erger word??? hmm oké ik let zelf altijd goed op wat er is en ze heeft aan haar linker oortje een beetje last maar volgens de kinderarts heeft ze er geen pijn aan (ik druppel om de 3 dagen een beetje slaolie erin vanwege overmatig oorsmeer) haar keel is rood dat is dus ''het virus''....eten gaat goed op grover eten na, dan rilt ze, stop haar knuistjes in haar mond en huilt om daarna haar mond open te doen voor de volgende hap, ze vind het eten niet vies maar slikken doet pijn..

    Zelf denk ik dat er iets mis is met haar maagklep of is het toch verwerking van de dag, het is wel een erg prikkelbaar meisje en ik hou mij altijd aan het ritme regelmaat en rust...

    Het gekke is: overdag heb ze totaal geen last!!!!!!!!!!!! het is alleen als ze ligt...

    Word een beetje radeloos ervan ik voel me soms een overbezorgde moeder, maar als ik haar zo zie jammeren snachts breekt mijn hart...ze kan nog niet zeggen wat er is helaas..

    dit is haar ritme:

    08:00 pap (gemaakt van de fles) 200cc
    11:30 broodmaaltijd
    12:00- 14:30 middag slaapje
    14:30 fles 200cc
    16:30 fruit/tussendoortje
    18:30 avond maaltijd
    20:00 laatste fles 200cc en naar bed...

    (fles maak ik 170 cc en giet niet af dat wordt 200 cc)

    (tussendoor krijgt ze nog diksap of thee en soms een ella's kitchen knabbel of wat anders)

    weten jullie raad of wat zouden jullie doen?

    liefs mij xxx
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Liggen en last in combinatie met dat rode keeltje zou hier ook alarmbellen geven.

    Gebruikt ze de omeprazol nog? Zo nee dan zou ik dat toch weer proberen op te starten om te kijkenhoe het dan gaat
    Verbetering? Dan toch strotteklepje laten onderzoeken.
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.
  3. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Ze gebruikt nog steeds de omeprazol elke dag 5 ml de hoogste dosering :( ik moest juist gaan afbouwen maar op dit moment gaat het hem niet worden..

    Ik heb ook echt het gevoel dat het met haar keel/maagklep te maken heeft, dokters gooien het snel op virus/griep/overprikkeld heb het allemaal gehoord, net of ik tegen een muur aanloop heel frustrerend.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Loop je niet meer via de kinderarts? Anders daar contact opnemen. Je kan me niet wijsmaken dat zo iets 3 maanden duurt.
    Als de huisarts niks wil doen of verwijzen zou ik in het weekend bellen en naar een andere huisarts gaan.
     
    grasspriet84 vindt dit leuk.
  5. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Ik ben vorige week nog bij de kinderarts geweest: virus....overprikkeld of maagzuur verandert omdat ze ouder wordt kwam eigenlijk met niks weer thuis..

    het is zo moeilijk overdag is ze echt een tevreden kind, ze hoest wel ik geef haar een beetje tijmsiroop (speciaal voor baby's o tot 5 jaar)..
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Bah wat ontzettend vervelend!! Wat voor virus is het dan dat het 3 maanden duurt?
    Onze uk is gevoelig en heeft ook verborgen reflux gehad. Tijdens een sprong leek het veel erger, hij is de eerste 2 jaar een onrustige slaper geweest en zo rond zijn 2de verjaardag begon hij pas met doorslapen.
    Na een drukke dag merkte je niks maar de dag daarna was altijd zwaar. Snachts kon hij ook uren wakker liggen.
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.
  7. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Ik mag vanmiddag langs komen weer bij de huisarts vannacht heeft ze bloed gespuugd en dat was de druppel voor mij.

    Dit is echt geen virus ik heb al een heleboel griep en virussen meegemaakt (tweeling) en haar zuster mankeert niks, ze zijn altijd samen ziek! zelf als er een oorpijn heeft heeft de ander het ook in de zelfde oor.

    Ik hoop op een verwijzing naar een kno arts of dat er naar haar slokdarm gekeken word ben het zat.
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Heel goed dat je in actie komt. Het klinkt of haar slokdarm zwaar geïrriteerd is door zuur.
    Op je strepen staan! Sterkte!
     
  9. misscoco

    misscoco Actief lid

    29 sep 2015
    233
    9
    18
    Goed dat je weer aan de bel hebt getrokken. Je moedergevoel mort je altijd volgen!
    Mijn zoontje van 8 maanden heeft van 3 maand tot 7 maand enorm veel gehoest, dag en nacht. Ben paar keer naar de huisarts en kinderarts geweest, elke keer werd ik weggestuurd met 'longen zijn schoon, virus, kan lang duren bij kleintjes, hij pikt alles op van het kdv'...na 4 maanden hoesten was ik het zo zat dat ik een longfoto heb geëist. Longen zaten compleet vol met slijm! Antibiotica en na een week was het al zoveel verbeterd.

    Kortom, als je het niet vertrouwd moet je altijd teruggaan. Ik hoop dat ze erachter komen en in ieder geval onderzoek gaan doen.
    Succes!
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Ach wat ontzettend zielig!! Hopelijk krijgen jullie deze keer echt antwoord en hulp! Heel veel succes!
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Hoe gaat het nu? Zijn jullie iets wijzer geworden?
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.
  12. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    moet het weer afwachten en eerder naar de kinderarts, alsof die trut (sorry) wat doen gaat ze heeft me vorige wek al naar huis gestuurd met het is een virus...bloed spugen is blijkbaar niet erg genoeg er word gedacht aan reflux en de maagzuur remmers moesten verhoogd worden (wat dus niet kan, want ze heeft al de hoogste dosering) onderzoeken willen ze liever niet want het is te belastend voor het kleintje :confused: NEE elke nacht jengelen dat is zeker niet belastend keek die me stom aan en een ach wat zielig..kon ik het meedoen....

    weet nu echt niet meer wat te doen, me arme kindje :( ga maar de afspraak vervroegen voor de kinderarts en dan kijken hoe verder.
     
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    He wat naar om te lezen dat je je zo niet serieus genomen voelt (en bent)

    Terug naar de kinderarts, evt een collega van de "trut" een optie?
    Misschien kun je de pijnaanvallen en huilen filmen? Wie weet ssnappen ze dan pas wat je bedoeld?
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Wat vreselijk!!! Onze uk had verborgen reflux en hij schreeuwde het ook uit. Veel gedragen omdat plat niet kon, moest met mijn hoofd hem volgen anders deed het echt fysiek pijn aan mijn oren. Dus snap heel goed hoe jij je voelt en vooral die onmacht.

    Deze afspraak was dus bij de huisarts? Dan zou ik meteen de kinderarts bellen en vertellen wat er aan de hand is. Valt me erg tegen dat je niet geholpen bent! En dan zeg ik het nog vriendelijk.
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.
  15. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Even een paar vraagjes.
    Je zegt ik maak 170 klaar. Is dat echt 170 en hoeveel schepjes doe je dan?

    Je geeft omeprazol? Bij welk gewicht en welke dosering?

    Geef je nog steeds nutramigen?
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.
  16. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Ik maak 180 water en 6 schepjes poeder en giet niet af dat word 200cc, ik heb een typfout gemaakt ik denk steeds 170 omdat op de difrax flessen de 180 er niet op staat.

    ze weegt 11kg en krijgt 5 mil heel spuitje vol.

    ze krijgt nog steeds nutramigen 2 wel moet ik gaan afbouwen want ze heeft een test gehad en daaruit bleek dat ze gelukkig eroverheen gegroeid is.
     
  17. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Ik ga ind de afspraak met de kinderarts vervroegen, het was weer feest vannacht zo zielig als ik dr troost valt ze wel weer inslaap maar 10 min later begint het weer..

    maar waarom hheeft ze overdag geen last? dat is zo raar :/
     
  18. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mss omdat ze overdag steeds wat in de maag heeft en in de nacht niet/minder?

    Lege maag en zuurbranden, misselijkheid. Overdag mss wat gedempt doordat maagje minder leeg is?
     
  19. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    het is geen honger en haar maagje is niet echt leeg; ik ga er expres snachts uit om haar een extra fles te geven als troost zegt maar, meestal drinkt ze hem niet leeg maar het lijkt wel even de keel te verzachten..daarom denk ik: slokdarm probleem.
     
  20. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Die typfout, daar hoopte ik eigenlijk op.

    Als ik kijk, en hopelijk de juiste bijsluiter, dan is gebruikelijk 1x daags 0.5 ml per kg per dag. Dus zou ze al 5,5 ml mogen.
    Maar als ze overdag geen last heeft en in de avond/nacht wel zou dit kunnen wijzen op te lage dosering of te weinig toedieningsmomenten. Dus dat je naar 2x daags zou gaan.
    In de bijsluiter staat ook dat je max 2x daags 0,75 ml per kg mag geven.
    Dus je kan in overleg met de ka gaan om te vragen of je naar 2x daags 5ml mag.

    Zolang de onrust er is kan je beter wachten met stoppen van de nutramigen. Anders kan je extra onrust krijgen en weet je niet meer waardoor.
     
    Hotsiflots vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina