Ben ik te voorzichtig of...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo,

    Er zit mij iets dwars, en ik irriteer me er al weeeeeeeeeeeeeken mateloos aan! Misschien dat ik overdrijf of te voorzichtig ben, dus daarom graag even jullie mening.

    Het zit zo: Vigo's slaapkamertje zit aan de voorkant van het huis.
    En het lijkt wel net of die kinderen hier in de straat het er om doen, maar telkens op het moment dat Vigo naar bed gaat en moet slapen, staan de kinderen hier pal voor de deur te spelen, te schreeuwen en te gillen. En met pal voor de deur, bedoel ik ook echt pal voor de deur.
    Ik heb die kinderen al meerdere malen gevraagd of ze een eindje verder op willen spelen of zachtjes willen doen omdat er een baby'tje probeert te slapen. Vigo wordt af en toe wakker door ze. Meestal valt hij (gelukkig) wel weer in slaap, maar het komt ook wel eens voor dat hij erg geschrokken wakker wordt door de harde geluiden en is dan echt tot op het bot verdrietig.
    Nu staan ze weer herrie te schoppen voor onze deur, en ik moet me erg inhouden om niet heel kwaad naar buiten te stormen!
    Er is verdorie aan het einde van de straat een mega mooie speeltuin waar ze kunnen spelen en niemand last van ze heeft, maar uitgerekend voor onze duer moeten ze spelen!

    Wat denken jullie? Stel ik me aan, en moet ik ze hun gang laten gaan, en moet Vigo wennen aan deze geluiden of heb ik het recht om te vragen dat ze een eindje verder op willen spelen?
    Buiten het feit om dat ik het niet fijn vind voor Vigo, irriteer ik mezelf ook dood aan al dat lawaai buiten....
     
  2. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Bij ons wordt er ook veel voor de deur gespeeld. Uit ervaring van Lars weet ik nu dat ik het gewoon zo moet laten.
    Toen ergerde ik me er ook aan. Maar dat deed ik ook als de postbode precies kwam als Lars sliep of als de deurbel ging enz enz. Hij schrok daar ook echt steeds wakker van. Ik heb er echter nooit wat aan gedaan en vanaf 6 maanden sliep hij overal doorheen.
    Of nu de drumband door de straat komt of ze staan naast hem stucsel aan te maken terwijl hij slaapt, hij slaapt er gewoon doorheen.

    Nu met Niels doe ik het ook zo. Ik zeg er niks van en troost hem als hij wakker wordt van herrie en vreet mezelf af en toe op als er weer herrie is. Maar uiteindelijk slapen ze er wel doorheen. Zelfs met vuurwerk.

    Maar goed dat heeft hier zo gewerkt ik weet niet hoe het bij anderen is.
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha, dat van die postbode herken ik ook! :) Zo irritant. Het lijkt ook wel alsof alles ineens 10x meer lawaai maakt als de kleine op bed ligt.
    Maargoed, ik hoop dan maar dat Vigo uiteindelijk door al het lawaai heen zal slapen... (en ik moet ondertussen maar even flink op mijn onderlip bijten!)
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Kwestie van wennen denk ik... bij mn dochter maakte ik me daar ook wel eens druk om maar nu... tja mn zoon slaapt natuurlijk nog veel en mn dochter is net 2. Ik zeg haar wel eens dat ze zachtjes moet doen want haar broer slaapt maar dat is ze binnen 5 min. vergeten. Hij is inmiddels wel aan zn luidruchtige zus gewend en omgekeerd wordt zij niet wakker als hij snachts wil eten.
     
  5. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Zooo herkenbaar! wij hebben een speelplaatsje voor ons huis en die kids maken af en toe een herrie. Pffft wordt er gek van, en dan die postbode!die kan niet op een normale manier een brief door de bus doen, nee er komt een hoop gerammel bij kijken. (Valt me nu pas op trouwens, sinds we Fenja hebben ;) ). Maar goed, over het algemeen slaapt ze er nu ook wel doorheen en vreet mama zich op.
     
  6. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Haha...herken het helemaal! Dacht eigenlijk dat ik de enige was...maar waar ik me zo aan irriteer is de hond van de buren,dat is een douane hond en die zit achter in de tuin in een hok en er hoeft maar een kat over het dak heen te lopen en hij gaat al af! dus ook s'nachts...heel irriant en Sophie slaapt aan de achterkant...
    Nu gaan ze ook nog eens bij de andere buren de gevel stralen een maand lang...hoop maar dat ze er niet al teveel last van heeft.

    Groetjes,
     
  7. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    hahaha, hier inderdaad ook erg herkenbaar!
    Waar ik me nog het meeste over verbaas is als er bezoek is, dat er dan steeds precies voor Lars zn deur (hij slaapt beneden) naar elkaar geroepen moet worden, of stomme grapjes gemaakt moeten worden waar iedereen (overdreven) hard om moet lachen :confused:
    dan heb ik echt de neiging om te roepen: :x SSSSSSSSSSSSSSSSST BABY SLAAPT! :)
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    haha ja ik herken het. vorige week had ik na een dag lang een jengelende zoon hem eindelijk in slaap. begint een hele familie hier buiten te spelen volwassenen maakten nog meer lawaai als de kinderen. heb er niks van gezegd maar werd kwaaier en kwaaier.

    maar inderdaad hij zal eraan moeten wennen. dus heb het zo gelaten en uiteindelijk gingen ze weg en Dano bleef sl;apen.

    Ik herken je gevoel van woede, maar als ik het omdraai en ik zou op een normaal tijdstip biuiten zijn dan ga ik ook niet mijn adem in houden omdat er ergens een baby slaapt ;)

    ach ja, je beschermd je kindje gewoon toch. maar beter kun je hem laten wennen. Want kinderen weten nu ook waar ze je mee kunnen pesten/irriteren ;)
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ja, die kinderen gaan het er misschien juist om doen als je er iets van zegt. Hier hebben we ook zo'n gezin achter ons met zo'n vrije opvoeding, ze kunnen werkelijk geen woord op een normale toonhoogte zeggen, ze schreeuwen alleen. Ik erger me altijd mateloos aan die mensen, maar voor Robin maakt het geloof ik weinig uit, tot nu toe slaapt ze overal wel doorheen. Bovendien wonen we ook nog tegenover een basisschool, dus ze zal er wel aan moeten wennen.
     
  10. Madeliefst

    4 nov 2006
    39
    0
    0
    Misschien een idee om die kinderen een snoepje te geven en dan vriendelijk vragen/zeggen dat ze nu even verderop moeten gaan spelen..? Zo deed een vroegere buurvrouw van mij dat...

    Tja, en verder laten wennen aan lawaai, dus zelf ook niet overdreven zachtjes doen overdag in huis. Gewoon stofzuigen, kletsen, met de kopjes rinkelen etc. Die geluiden kent je kleintje toch ook van toen hij in je buik zat, dus dat is toch vertrouwd.

    Succes!
    Groetjes, Madelief
     
  11. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    misschien eens een keertje , naar buiten gaan als er iets minder kindjes spelen, en lief zeggen dat je ze iets wil laten zien,....
    dan laat je de baby een x in zijn bedje zien, dan zeg je, kijk als jullie zo hard spelen kan het babietje niet slapen, vaak zal diegene die het gezien heeft , aan de anderen zeggen, sttt hier slaapt een baby of zeggen, kom laten we daar gaan spelen,...

    haha maar dan is het meer voor je zelf :)
    want je kleine zal er vast wel doorheen gaan slapen ,........
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Haha, was dat van die stofzuiger maar waar! Als ik de stofzuiger door het huis haal als Vigo slaapt wordt hij er wakker van :confused:
    Nah, opzich geen probleem natuurlijk! Ik doe het nu als hij toch al wakker is. En hij vind het maar wat interessant! Hij volgt me door het hele huis vanuit zijn wipstoeltje :)
     
  13. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier was het precies zo. Speelplaats aan het eind van de straat, groot speelveld om de hoek, maar toch hier voor de deur schreeuwen en gillen, allerlei rare voorwerpen die over de weg denderen enz. Merel sliep ook aan de voorkant van het huis. Zij werd er ook wakker van en huilde dan heel lang.

    Wij hebben haar verhuisd naar de achterkant, een ander kamertje voor haar ingericht. Die mogelijkheid heeft natuurlijk niet iedereen. Zelf vond ik dat ik die kinderen niet kan verbieden op straat te spelen en om Merel eraan te laten wennen, daar had ik het geduld niet voor, dus vandaar deze oplossing.

    Voor jou....als het goed is wennen kinderen heel snel aan geluiden en het weer is zometeen ook anders en spelen ze niet meer buiten. Heel veel sterkte...
     
  14. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Hope43: daar had ik zelf ook al een keer aan gedacht inderdaad. Maar diep van binnen weet ik dat Vigo aan deze geluiden zal en moet wennen. Dat herinner ik mij op de rustige momenten, maar zodra de kids hier voor de deur spelen, neemt de irritatie de overhand. Dus ik ben nog niet weer naar de kinderen toegestapt.
    We hebben inderdaad ook de mogelijkheid om Vigo's kamertje naar de achterkant van het huis te verhuizen, maar de situatie is daar niet veel beter. We hebben namelijk ook nog een klein buurjongetje van een jaar of 3 dat altijd achter het huis speelt en veel lawaai maakt. Ook de buurvrouw heeft nog nooit van zachtjes doen gehoord :rolleyes: (smijten met de deuren, hard praten, met veel herrie en gedoe bestekla open maken enz. enz) Kan eigenlijk nog wel uren doorgaan... :)

    Volgens mij is de conclussie gewoon dat ik niet van lawaai en geschreeuw hou. IK WIL RUST OM EN IN MIJN HUIS! :) :) :)
     
  15. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Hier ook nog eentje die dat lawaai méér dan zat is al Glenn slaapt! Maarja, slikken slikken slikken. Glenn slaapt er nu ook doorheen.
    Het enige wat ik wél doe, is als Glenn niet lekker is en eindelijk slaapt en ik verwacht iemand aan de deur, dat ik een briefje ophang: kloppen aub NIET bellen! Helpt perfect.

    Ik denk trouwens dat je niet de kids naar binnen moet roepen om de baby te bekijken zodat ze misschien de volgende x zachtjes voor je deur spelen of zelfs elders gaan spelen. Je weet maar nooit wie dat verkeerd opvangt van de ouders. Je hebt zó een procesverbaal aan je broek.
     
  16. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    kids een eindje verderop laten spelen is misschien voor jou wel handig. maar wat als daar ook een klein babytje woont..... dan blijven die kids heen en weer gestuurd.

    maar ik herken het probleem hoor, Colin slaapt al zo licht en bij elk hard geluid, of dat nou van buiten komt of van binnen (oudste zoon die juist alitjd met
    zijn brandweerauto met heel hard lawaai moet spelen als zijn broertje slaapt) ik heb ook wel zoiets van OE nee he straks word ie wakker.......
    maar ja je doet er toch weinig aan, kan moeilijk een bord op mijn huis hangen: nu ff niet! baby slaapt...
    zie het al voor me hahahaha, zie je ineens overal waar een baby woont een bord aan het huis hangen als de kleine slaapt.
    maar dan hang ik snachts een bord bij mijn kids op de kamer, jullie nu geen lawaai, papa en mama slapen!
     
  17. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    He Minyaweth woon jij soms bij mij in de traat hahaha! Klinkt erg herkenbaar hoor, ik zit me ook echt zo op te vreten soms dat ik er pijn in m'n maag van krijg. Ze wordt er ook vaak wakker van, en buiten het feit dat de kinderen voor de deur spelen woon ik ook nog tegenover een grote speeltuin. Ze slaapt aan de voorkant, en als ik haar dan soms bij ons aan de achterkant in de kamer leg waar ook een ledikantje staat (daar slaapt ze 's nachts) gaat m'n werkloze buurman weer eens klussen... Laat die pruts nou een elektrische zaagtafel in z'n tuin hebben en een allesbrander (open haard) in huis, en hij is altijd aan het klussen.... Het is hier altijd herrie, word er ziek van soms. Heb er nooit wat van gezegd van de kinderen, maar spreek ze wel aan als ze belletje aan het trekken zijn. Ik vind niet dat je overdrijft hoor Minyaweth, maar denk ook dat je er niet veel aan kan doen behalve hopen dat je kindje straks door alles heen slaapt. Suc6!
     

Deel Deze Pagina