ben je anders gaan eten toen je wist dat je zwanger was?

Discussie in 'De lounge' gestart door femmy, 19 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Dat vroeg ik me af, zelf denk ik dat als ik zwanger zou zijn wel wat meer gezonde dingen ga eten en er wel op zou letten (maar of dat echt gebeurd als het zover is ;) ) maar hoe zit dat met jullie? zijn jullie anders gaan eten? en heb je rare eetgewoontes gehad? zoals dingen gaan eten die je normaal niet lust?

    Groetjes Femmy
     
  2. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik probeer er wel op te letten dat ik in ieder geval elke dag genoeg fruit en groenten eet. Ook drink ik dagelijks wat bekertjes melk. Maar aan de andere kant heb ik ook regelmatig mijn snaaimomenten, chocola, chips, snoep, ik werk het allemaal naar binnen.

    Wat betreft rare eetgewoontes, niet echt. Ik ontbijt tegenwoordig met beschuit met hagelslag, iets wat ik nooit deed. Voor de rest geen gekke dingen.
     
  3. Simenda

    Simenda Lid

    21 nov 2005
    75
    0
    0
    Ik was echt een super pizza freak, en het gekke is dat ik echt totaal geen pizza's meer lust! Ik moet er al niet eens meer aan denken!!!! Maar ook andere dingen die ik juist zo lekker vond.. dat is echt zo gek!
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik let er op dat ik elke dag fruit krijg, (houd niet zo van groente) en sinds ik zwanger ben ontbijt ik.....
     
  5. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Ik let ook op dat ik voldoende fruit en groente krijg. Ook op andere momenten dat ik honger heb probeer ik wat gezonds te eten, ik heb niet echt snoep- en snaaibuien, dus dat scheelt!
    En ik drink veel, heel veel. Eerder dronk ik vaak te weinig dus ik probeer hier nu extra goed op te letten.

    Mriek
     
  6. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Toen ik van onze eerste zwanger was ging ik meer letten op de gezondere dingen.
    Ik ging meer fruit eten en meer groene groenten.
    Omdat ik meteen al een te laag ijzergehalte had kreeg ik ijzertabletten, maar ik ging ook meer ijzerhoudende producten eten zoals volkorenbrood, broccoli, amandelen.
    Voor ik zwanger was waren we naar Griekenland geweest en daar had ik Griekse Kofta gegeten. Thuis maakte ik dat ook vaak na die vakantie, maar vanaf het moment dat ik zwanger raakte walgde ik daarvan.
    Ook vond ik Italiaanse kruiden niet meer lekker en nu nog steeds niet, dat heb ik na mijn zwangerschap gehouden.
    Na mijn zwangerschap bleef ik meer fruit eten en ijzerhoudende producten omdat ik het lekker vond en gezond.
     
  7. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik eet elke dag fruit, en groente.
    verder probeer ik er gewoon op te letten, ( ik was/ ben een enorme zoete kauw en dat probeer ik in toom te houden :) )

    ik drink veel, ( hou niet meer van koffie )
     
  8. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Echt wel... heel gezond leef ik nu.. Niet normaal ik was eerst ook 5 kilo afgevallen
     
  9. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik weet nog niet of ik zwanger ben, maar maandag zag ik opeens in de winkel een pot witte bonen in tomatensaus staan en toen dacht ik dat eten we vandaag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vroeger 1 keer gegeten had en niet lekker vond en daarna had ik het nooit meer gegeten. En ja, ik vond het lekker, maar mijn man mag het niet tegen mijn moeder vertellen, mijn moeder kookte dan vroeger iets anders voor me. Als ze dat hoort wordt ze boos op me, dat weet ik zeker. :)
    Nenske
     
  10. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hahaha grappig Renske! en wie weet heeft het een reden dat je er opeens trek in had ;) ik eet de laatste tijd veel van die amsterdamse uien (sorry collega's :p ) maar dat kan nog niks met zwangerschap te maken hebben denk ik, heb weleens van die periode dan eet ik vaak een bepaald iets en daarna lust ik het niet meer!.
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb juist ineens dingen die ik vies vind smaken!! weet ook helemaal niet of ik zwanger ben..
    Van de week gingen we naar de Mac...ik helemaal trek in zo'n hele grote burger met bacon (big tasty ofzo) ik nam 2 hapjes en dacht GATVER!!! heb het nog geprobeerd maar nee... heb het niet opgegeten.. bleh wat smaakte dat ranzig!
    Ook smaakte mijn paprika chips heel raar naar mijn idee, terwijl mijn man niks proefde... hahahahah
     
  12. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Nou wie weet Natasja ;)
     
  13. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik lust ook veel minder. Met name vette dingen (hé Natasja net zoals die vieze BIGG Tasty, inderdaad!!)

    Ben alleen op het moment Verzot op witte kadetjes met hagelslag.... mmmm!

    Verder gezond natuurlijk. Ik ontbijt, lunch en eet 's avonds gezond (meestal). Tussendoor veel fruit en melk(producten). En twee keer in de week een vet visje.

    Natuurlijk zondig ik ook wel eens hoor. Lekker een patatje ofzo. mag best!
     
  14. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ik eet eigenlijk niet veel anders dan normaal, let normaal ook al op dat ik elke dag fruit en verse groente neem. Ik weet dat ik nu bepaalde dingen niet meer mag eten, dus die eten we dan ook maar niet meer.
    Ik lust gewoon alles nog, ben alleen vandaag begonnen met extra vezels als ontbijt, omdat mijn darmen niet goed werken, ik zorg dat ik wel goed drink, want dat doe ik normaal te weinig.

    Het enigste wat me opvalt is dat ik de hele dag honger heb, normaal heb ik genoeg aan mijn 4 bruine boterhammen en een goed bord avondeten, maar nu rammel ik 's avonds, dus neem ik nog een extra boterham, of ga ik snoepen ( moet ik wel mee uitkijken ;) ).

    Ach er mochten zowieso wel een paar kilootjes bij, maar ik hou het wel in de gaten hoor.

    groetjes
    celiene
     
  15. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Oww Carmen je schreef over witte kadetjes met hagelslag, ik begin meteen te kwijlen hahaha. :)
     

Deel Deze Pagina