Ben jij getrouwd of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    En waarom wel of niet?
    Wilde je het heel graag of was het handig? Hoort het erbij of vind je het onzin?
    Ik ben ooit getrouwd geweest, maar weer gescheiden. Met mijn huidige partner 2 kindjes, maar niet getrouwd. En ik zou het zo graag willen! Gewoon, omdat ík vind dat het zo ‘hoort’. Van mezelf vind ik dat hè. Een ander mag doen (of laten) wat hij/zij zelf wil natuurlijk!
    En ja, ik ben dan ook nog zo’n type dat gevraagd wil worden;)
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nee wij zijn niet getrouwd.
    Ik weet wel dat mijn vriend van plan is mij ooit te vragen.
    Maar wanneer dat ooit is :rolleyes:

    Voor mij hoeft het niet perse.
    Al vind ik het wel fijner om dezelfde achternaam als de kinderen te hebben.
    Als die me vraagt zou ik ja zeggen ;)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  3. NatasjaaD

    NatasjaaD Actief lid

    24 okt 2018
    170
    100
    43
    Vrouw
    Wij trouwen omdat we het graag willen ..
    Maar aan de andere kant is het gewoon ook handig ... :)
    Persoonlijk vind ik als je trouwt is het omdat je het wilt, omdat je die persoon graag ziet. :thumup:
    Het handige is mooi meegenomen !
     
    Manana en Iertje81 vinden dit leuk.
  4. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik ben niet getrouwd, maar al 4 jaar verloofd. Trouwen hoeft van mij niet zo nodig. Kind van gescheiden ouders .
    Daarbij verschillen mijn vriend en ik ontzettend in ideeën van hoe een bruiloft er uit ziet.

    Ik trouw het liefst ergens ver weg, alleen met mijn dochter en de baby op komst als ze wat ouder zijn. Hij wilt liever een hele traditionele bruiloft. Waarom ik liever ver weg wil? Ik heb niet zoveel met de familie van mijn vader, maar wordt toch in het hoekje geduwd dat ik 'iedereen' moet uitnodigen van hem. Dat zie ik gewoon niet zitten.

    Oh, en het middelpunt van de aandacht en een 'echte' trouwjurk. Daar krijg ik nachtmerries van.

    Wie weet ooit een geregistreerd partnerschap, om dezelfde prachtige achternaam te hebben als mijn vriend en de kinderen.
     
    Anna1083 en Iertje81 vinden dit leuk.
  5. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ja, puur vanwege praktische redenen. Tijdens de zwangerschap van de oudste. En we vonden het leuk als we allemaal dezelfde achternaam hebben.
    Gratis getrouwd, met familie een lunch thuis gedaan, pizza besteld als avond eten, en daarna naar het café op de hoek voor een gezellige avond met familie en vrienden.
     
    Emama, duitshollandsmeisje en Iertje81 vinden dit leuk.
  6. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Getrouwd, gescheiden, geregistreerd partnerschap met nieuwe man, volgend jaar trouwen.

    Eerste huwelijk; omdat het “moest”. 10 jaar samen etc etc.... goede reden :roflmao: hield daarna 3 jaar stand.

    Met huidige man geregistreerd partnerschap; omdat de jongste onderweg was en alles in 1 klap geregeld was.

    Volgend jaar trouwen; omdat we zielsveel van elkaar houden :thumup:
     
    Ysabella, NatasjaaD en Iertje81 vinden dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Ja hier ook dat hij me ooit gaat vragen, maar als ik het erover heb zegt ie: ‘kindertjes die vragen...’
    En dat terwijl ik het er amper over heb hoor. Een poosje geleden wel, maar dat zette geen zoden aan de dijk merkte ik :p
     
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja, wij zijn getrouwd.

    Gewoon omdat we dat beide graag wilden.

    Een belangrijk aspect vopr ons was om te trouwen vóórdat we aan kinderen begonnen.
    Als we kind hadden gekregen vóór het trouwen, hadden we het zo gelaten. Was ook prima.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Niet getrouwd zou het wel willen, maar als het niet gebeurt is het ook goed.
    Mijn vriend heeft niet zoveel met het huwelijk, kind van gescheiden ouders...
    Voor mij zou het alleen voor de naam zijn. En echt ‘mijn man’... mogen zeggen ;) ik vind vriend zo puberaal klinken en niet meer de lading dekken na 18 jaar samen en 4 kinderen.
    Maar ja, het is (nog) niet mijn man.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Ja dat vind ik dus ook. Ik ben 37 en vriend 47. Ik zeg dus ook altijd ‘man’ omdat ik ‘vriend’ echt niet meer vind kunnen ;)
     
    Eppo82, dreumesje, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    Ja wij zijn getrouwd. Van mijn man hoefde het niet zo nodig maar het is wel makkelijk dat nu alles geregeld is. We zijn al 17 jaar samen en nu 3 jaar getrouwd.
    Wij zijn op maandag getrouwd, feestje in de tuin met wat naaste familie en vrienden. Afgesloten in een hotelletje in de buurt met onze getuigen. Was perfect zo en had het niet anders willen doen!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Toen we 10 jaar samen waren en we kinderen wilden dachten we: laten we dan eerst maar trouwen. Wel zo handig. Het was een gezamenlijk besluit, er heeft dus geen romantisch aanzoek plaatsgevonden, maar dat zou waarschijnlijk toch niet aan me besteed zijn.
    Ik heb trouwens wel mijn eigen naam gehouden dus ik heb niet dezelfde naam als onze dochter, maar daar kijkt vandaag de dag ook niemand meer van op.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  13. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij zijn geregistreerd partners, puur om het goed geregeld te hebben voor onze kinderen.
    Verder voegt het voor ons weinig toe. Ik voel nog steeds het zelfde voor hem, de verbintenis met hem is nog steeds het zelfde, hoe serieus we onze relatie nemen is nog steeds het zelfde.....
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Nee we zijn niet getrouwd. Ik zie de meerwaarde er (nog) niet van in.
     
    RoIn en Iertje81 vinden dit leuk.
  15. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Nee niet getrouwd, vind het ook onzin.
    We hebben samen kinderen en meer verbonden kunnen we niet met elkaar zijn.
     
    Nataly1972, RoIn en Iertje81 vinden dit leuk.
  16. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Wij zijn getrouwd. Ik heb altijd geroepen niet te willen trouwen (kind van gescheiden ouders) maar toen ik hem tegen kwam, alles klopte. Het voelde vanaf het 1e moment goed. Uit eindelijk zijn we 4 jaar later getrouwd. Inmiddels alweer 8 jaar getrouwd en 12 jaar samen.

    Niet getrouwd omdat het "hoort" maar omdat we echt het soulmate gevoel bij elkaar hebben en na 12 jaar zit de sleur er nog steeds niet in. Keyword: humor en communicatie :D
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  17. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Wij hebben geregistreerd partnerschap gedaan, gewoon gratis op een dinsdagmorgen. Dit omdat alles dan goed geregeld is.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  18. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Vanuit gelovig oogpunt eerst getrouwd en toen gaan samenwonen.
     
    taliaa, Marihi, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Ja wij zijn getrouwd. Vanuit Christelijke opvatting. Inmiddels bijna 10 jaar! (En ik zou hem nog steeds uitkiezen als man :) )
     
    taliaa, Champetter, Marihi en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.289
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Wij zijn nu bijna 5 jaar samen maar niet getrouwd. Is voor mij ook geen moetje. Ik weet dat hij mij ooit wilt vragen (heeft hij gezegd, hij wil mij verrassen heeft hij iets gezegd, op een moment dat ik het niet (meer?) verwacht) en dan zeg ik ook ja natuurlijk:D Kindjes wil hij al 2,5 jaar ofzo, ik vond dat te vroeg, ik wilde vorig jaar dan stoppen met de pil om te gaan beginnen :) merkte zo rond augustus dat ik er echt wel klaar voor was!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina