Heel raar misschien, maar ik ben zo bang dat ik het niet merk als mn vliezen breken... niet elke bevalling begint met het breken van vliezen, dat weet ik, maar toch ben ik aldoor bang dat ik het niet merk of gemerkt heb... ik verlies namelijk nog wel afscheiding, en dat is gewoon wat glazig/wittig, dus daar hoef ik me volgens mij geen zorgen over te maken. Maar straks heb ik niet gemerkt dat mn vliezen zijn gebroken en krijg ik niet snel weeen, wat dan? Bij Jamie braken mijn vliezen 's avonds, dat voelde toen alsof er iets knapte en daarna voelde ik wat wegglibberen. Of zou het zo zijn dat je intuitie je vertelt dat het zover is? Ik heb namelijk nu wel sinds 2 avonden 's avonds veel pijn in mijn buik, onderin. Het begint als een zeurderig ongigevoel, maar gaat dan snel over in pijn. Tis wel te houden hoor, maar fijn voelt het niet. Wat steken erbij en af en toe een harde buik ertussendoor, maar er zit totaal geen regelmaat in. En dan denk ik dat het 's nachts door zal zetten, dus ga ik op bed en gebeurt er verder niks meer.... Gistermorgen werd ik wakker met ontzettend veel pijn in mijn liezen, ik liep net als een oud omaatje die haar rollator kwijt was zeg maar.. dat ging pas tegen de middag weer beter. Dus het kan natuurlijk maarzo zijn dat dit alleen maar de voorweeen zijn die de boel weker maken daar beneden enzo, maar krijg het maar niet uit mijn hoofd dat ik misschien straks iets niet merk... Hoe zijn jullie ervaringen hiermee of hoe denken jullie hierover? Oja, vandaag ben ik 40wkn + 2 dgn zwanger.. Xx Bianca.
ik herken je angst wel jah hihi heb namelijk nu al hetzelfde gevoel<--vooral met dat breken van de vliezen dat is bij mijn de vorige keer ook ergens als eerst gebeurd maar dat heb ik niet gemerkt....dacht ook dat ik gewoon weer veel afscheiding had dus toen ik op de verloskamer lag met 9 cm zei de vk ik ga je vliezen even breken maar die waren al gebroken en ik weet niet wanneer.....zat geen drupje vruchtwater meer in... en dan te bedenken dat ik die middag nog in een bad met zeep had gezeten en er was al 3 x inwendig gevoeld maar toch denk ik dat je het wel merkt hoor maar hoe laat dat kan ik ook niet zeggen hopelijk niet als je al persdrang hebt hihi , succes met bevallen alvast! grtz Ramona
iIk heb het zelfde gevoel. Ik loop al 2 dagen met ween. En zodra het avond wordt krijg ik steken onder in mijn buik. Verder is mijn baarmoederhals al verstreken. En me slijmprop ben ik ook al verloren. Ik vraag me dus ook af of ik het wel zou merken als me vliezen gaan breken. Wandt sommige vk zeggen dat het ook druppelgewijs kan. En dat je het dus niet merkt. En als de baby beweeg voel ik het heel erg van onderen. Dan heb ik ook een dood gevoel in me liezen. Hebben jullie dat ook? Groetjes charissa
Ik heb niet gemerkt dat mijn vliezen zijn gebroken. Ik kreeg weeen en toen ze ging kijken hoeveel onsluiting ik al had zag ze dat m'n vliezen al waren gebroken. Emme's hoofdje fungeerde als stop. Dat leidde later natuurlijk tot een waterballet, haha! Je hoeft het dus niet te merken. En mijn weeen bouwden zich van langzaam naar snel op. Was prima te doen. Pim
Goh, queenbee, het is net of ik dat bericht geschreven heb . Ik heb dus precies hetzelfde. Ik ben ook zo bang dat ik niet merk dat m'n vliezen al gebroken zijn. Ik ben vorige week maandag al een slijmprop verloren en afgelopen zaterdag weer een hele dikke witte sliert. M'n afscheiding is wit, waterig en soms weer heel geel/ groenig. Lekker praatje sorry . Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Volgens de gyn hoort het allemaal bij het indalen en klaar maken voor de bevalling. Hij wilde geen inwendig onderzoek doen om te kijken of er al ontsluiting is omdat hij dan misschien juist de boel op gang zou brengen. Dat ze de natuur hun gang laten gaan dat snap ik, maar waarom stellen ze toch de mama's niet ff gerust.... Maar goed... antwoord geven op je vraag kan ik dus niet, maar wel dit topic in de gaten houden! Succes!
Dat dove gevoel in mijn liezen herken ik idd ook wel ja. Is vooral 's morgens vroeg het ergst en als ik op bed lig, dan weet ik niet hoe ik mn benen neer moet leggen. Overdag valt het wel mee, heb ik gewoon vermoeide benen.. Tis nameiljk ook nog zo dat ik het zkh moet bellen zodra ik vruchtwater verlies en/of als ik regelmatige weeen/harde buiken heb.. dus ben in 1e instantie bang dat ik voor niks bel en dan daarheen moet en na een uurtje weer thuis ben in de zenuwen, en in de 2e instantie ben ik bang dat ik te laat bel.. mochten de vliezen alwel zijn gebroken.. *zucht*..
Hoi Qeeeunbee. Je kan beter voor niks gaan als dat je telaat bent. En dat dode gevoel heb ik niet alleen smorgens maar heel de dag door. Af en toe ga ik gewoon door me benen. Volgens mijn vk komt dat doordat de baby klaar ligt en dat de baby drukt op je zenuwen in je liezen. Groetjes Charissa
Nou ik snap je helemaal. Ik moet ook naar het z'huis. Je wil niet voor niks, maar ook weer niet te lang wachten! Wat dat betreft had ik liever bij de VK gebleven i.p.v. bij de gyn, die stap is op een of andere manier toch groter. Al met al vind ik het einde van een zwangerschap gewoon niet leuk! De vorige keer liep ik me bij alles af te vragen of het begonnen was en toen kreeg ik een KS, nu weet ik bij de 2e dus nog steeds niet hoe een bevalling nou begint. Ik word er behoorlijk onzeker van en ben niet te genieten . Aan het begin van de middag was het aan het rommelen en nu weer niet, word er zo onzeker van!
als je jezelf DURFT te vertrouwen weet je meestal meteen waar je aan toe bent (qua wanneer het begint, wanneer iets niet goed zit) het is alleen jammer dat heel veel vrouwen dat niet meer durven tegenwoordig, JIJ weet het het allerbeste!
@Imd; Zijn idd wijze woorden. Trouwens van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! @Marleen; Ja dat heb ik dus ook. Ik zou zelf sneller de VK bellen dan het ZKH, maarja, heb nu geen keuze. Ben overgedragen naar het ZKH met 36wkn omdat mn 1e met een spoedkeizersnede is geboren. Hoe gaat het nu met je gerommel verder? @Charissa; Ja da's ook waar. Dat zeg ik ook altijd tegen iedereen, beter te vaak bellen en zekerheid hebben dan niet bellen en onzeker zijn.. maar zelf mijn eigen raad opvolgen doe ik dus blijkbaar niet...
@qeeunbee; idd dat heb ik ook . Ik zeg wel je kan dan beter ff bellen , maar zelf doe ik het ook niet. Wandt dan kom je daar en dan moet je weer een half uurtje op de ctg en dan gaan ze je weer onderzoeken voor je het weet ben je een paar uur verder. Maar als ik echt ongerust bent ga ik toch wel even langs voor het zekere. Groetjes
Het lijkt wel of ik afgestraft wordt voor m'n geklaag, want het gerommel neemt alleen maar af... . Het enige wat echt goed op gang lijkt de komen is de borstvoeding , zodra Pukkie beweegt of als er een kindje huilt dan gaat de boel hier lekken! Zodra ik op sta heb krijg ik een harde buik en liezen heb ik volgens mij niet meer. Ik denk dat dit kindje er nooit uit wil....
Ik heb trouwens bij de eerste een geplande KS gehad en ik heb astma, vandaar dat ik naar het z'huis moet. Ik vind het wel fijner om daar te moeten bevallen. Een thuis bevalling had ik zoiezo niet voor gekozen, maar had wel graag bij m'n vertrouwde VK gebleven. Je kunt wel aangeven dat je je VK er graag bij wilt hebben, maar dat vind ik dan ook weer zo'n onzin. Moet zij opgepiept worden, terwijl de gyn aanwezig is het z'huis....
Daar heb ik dan weer geen 'last' van, van lekkende boobs... heb het wel een tijdje gehad, maar de laatste 2 maandjes helemaal niet meer. En ik zou idd ook niet mn eigen VK laten oppiepen in het zkh, de laatste weken heeft ze me immers ook niet meer begeleid en de betreffende gyn is er bij, dat is het belangrijkste!
Mij overviel gister ineens de zelfde angst. Hoe weet ik in godsnaam of ik weeen heb? Ik ga er maar vanuit dat het zo een helse pijn is dat je er niet over kan twijfelen
Bij Jamie heb ik weeen niet eens zo ervaren als erge pijn. Meer het gevoel alsof je ongi bent, maar dan heftiger en vervelend, maar om nou te zeggen dat dat me echt pijn deed, dat niet nee.
De meeste zeggen inderdaad dat je het wel weet als je echte weeen hebt... Maar ik kan dus echt iemand zijn die het helemaal niet door heeft , of ik kan juist vreselijk overdrijven. En dat laatste heb ik nu zo erg... Bij elk dingetje vraag ik me af of het nu dan eindelijk eens begint, en er gebeurt niks. Straks blijf ik denken dat ik voorweeen heb en is het allang begonnen omdat ik dat gerommel wel gewend ben . Ik zie het al helemaal gebeuren dat het een grote stress partij wordt als ik naar het z'huis moet. Ik heb namelijk de twijfelachtige eer om dingen nogal chaotisch te laten verlopen, maar goed... Het rotste vind ik het eigenlijk nog voor m'n mannen... Jeroen wordt nu ook zenuwachtig door al die kwaaltjes en Thomas merkt zo goed dat er wat te gebeuren staat. Daarnaast laat mijn humeur ook nog weleens te wensen over... Het ene moment kan ik alles hebben en dan denk ik Pukkie zit me nog best en het andere moment kan ik het zo zat zijn! En dan ben ik nogal snel geirriteerd om vervolgens flink in janken uit te barsten. Zwanger zijn is leuk, maar die laatste loodjes zijn niks voor mij
Hihi herkenbaar! Had vanmorgen ook weer een huilbui, kijkt Jamie me aan, zegt-ie heel zachtjes; '"mama zielug..." Nou, daar wordt die huilbui dan alleen maar erger van! Zie trouwens dat jouw zoontje en Jamie elkaar niet veel verschillen, Jamie is net maandag 2 jaar geworden!
Nou inderdaad ze schelen bijna niks! Thomas is van 27 juli! Jamie is een leuk ventje om te zien hoor. Hangt hij ook zo aan jou? Thomas wil juist op de momenten dat ik me niet zo lekker voel met me kroelen. Soms reageer ik wel een beetje geirriteerd en daarna voel ik me zo schuldig! Hij heeft het volop over baby's, maar ben benieuwd hoe hij straks reageert hoor!
Dankje! Zolang papa niet thuis is hangt hij aan mij, maar hubby had laatst vakantie, toen was papa in de picture.. maar nu ikke lekker weer! Totdat ik bevallen ben dan, want dan heeft hij weer 2 weken vrij. Ben benieuwd hoe het dan zal gaan, hij weet wel dat ik een beebje in de buik heb en ik neem hem ook overal mee naartoe, VK en gyn enzo, probeer hem overal bij te betrekken, denk dat dat wel zal helpen straks. Is hij toch een beetje voorbereid. Alhoewel ik wel bang ben dat hij wat jaloers wordt.. maar dat zien we straks wel!