Benauwd, Verkouden en GEEN medicijnen! help?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama86mama, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Hoi Allemaal!
    Ik ben nogal bekend met een voorhoofdholte ontsteking en heb nu al 3 maanden dat ik verkouden ben ..... dat is natuurlijk niet erg

maar!

Ik ben nu zo erg benauwd al 3 weken dat ik alleen door me mond kan ademen, amper kan eten omdat ik benauwd ben, oren zitten helemaal dicht, me hoofd doet pijn omdat alle dicht zit en als ik slik slaat alles dicht en krijg ik even geen lucht.........

Ik heb medicijnne gehad deze helpen niet dus moest ik mee stoppen, en nu net te horen gekregen dat ik niets meer mag hebben! ja 1 paracetamol per dag! joepie!

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? (iets homeopathisch?)

Ik stoom 3x per dag (helpt niet)
    slaap heel veel (werkt niet)
    Ik slaap rechtop want liggen gaat niet ivm benauwdheid.....

Kan iemand me helpen? ik voel me echt vreselijk! ik mag ook echt geen voorhoofdholteontsteking krijgen want mag geen antibiotica???

:(

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb 3maand gelopen met voorhoofdholtontsteking en oorontst en heb ha gebeld en gezegd dat ik het nu zat was en me niet meer liet afschepen met een paracetamolletje
    en heb toch antibiotica gehad
    amoxicicelline mag je gewoon hebben tijdens zwangerschap hoor

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    of hoe je dat ook mag schrijven haha..

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mag je maar 1 paracetamol per dag? Tegen mij heeft de vk in het begin van mijn zwangerschap gezegd dat ik de volledge dosis paracetamol mag hebben op een dag. Ik doe hiet niet, want ik bedoel het is wel een medicijn, maar toch. Als ik hoofdpijn heb of me niet zo lekekr voel, ga ik meestal ff een uurtje slapen, toch beter dan een paracetamol. Ik had in het begin ook zo'n last van gigantische verkoudheid, verstopt en keelpijn.
    Volgens mij heb ik een homeopathische neusspray gebruikt, wat paracetamol en veel thee met honing gedronken.

Beterschap meid!! xx sas

5. marie78

marie78 Niet meer actief

Dr Vogel (homeopatisch) heeft een neusspray met wat menthol. Ik vond deze erg prettig toen ik verkouden was.

6. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    @ annekulpe - ja dat klopt deze antibiotica kreeg k ook altijd! ik wacht het nog eventjes af en dan ga ik eisen stellen :p

@ de rest~- thnx voor jullie reacties! ga straks snel naar de etos :)
    xxxx

7. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.016
    213
    63
    een gewone zoutoplossing mag wel ( als het helpt dan)... ik gebruik het eigen merk van etos

8. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik heb laatst ook voorhoofdsholteontsteking gehad.
    Ik heb me goed kunnen helpen met cinuforce neusspray van Dr Vogel.
    Deze is speciaal voor voorhoofdsholte en bijholte ontsteking.

Verder druppel ik altijd wat druppels toco tholin op mijn kussen, dit geeft ook wat verlichting bij het ademhalen.
    Ik zou het proberen als ik jou was.

Beterschap

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.423
    13.856
    113
    Vrouw
    Vaag, je mag per dag max. 4 keer 2 paracetamol tabletten hebben. Daarnaast mag je ook gewon babyneusspray gebruiken, maar niet langer dan een week. Wat ook vaak helpt is lekker de warme douche aanzetten in je badkamer, maar niet de afzuiging aan. Op deze manier kun je ook lekker stomen.
    Maar op het moment dat je koorts hebt zal je huisarts altijd een antibiotica kuur voorschrijven. Er zijn genoeg kuren die je tijdens je zwangerschap mag hebben.

10. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    ik heb het ook al een tijdje. mag inderdaad 3 maal daags 2 paracetamol slikken. Ik neem het alleen als de hoofdpijn of kaakpijn te erg wordt.

Ik heb wel een ontstekingsremmende spray gekregen van de dokter. Beclometason. Die mag je tijdens je zwangerschap en mag je ook langer gebruiken. Het duurt even voor het werkt, maar ik heb hem nu een week en merk al veel verbetering!

Als het snot groen blijft (bleh!) en het na 2 weken niet minder is, krijg ik anti biotica maar dat hoeft waarschijnlijk niet eens.

11. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Jah...die hielp niet :( en dat mag ook maar max. 7 dagen :(

12. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tea Tree Olie is echt een wondermiddel! ( voor heeeeeeeeeeeel veel dingen! )
    Maar ook voor je benauwdheid! Je kan een paar druppels in je bad doen, maar ook wat druppels op je kussen!
    Hoop dat dit voor je helpt!
    En is homeopatisch ;)

Deel Deze Pagina