Beoordelingen marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 16 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Al heel wat jaren ben ik actief op marktplaats. Gewoon de standaard ‘overcompleet’ artikelen.
    Mijn ervaringen met marktplaats is wisselend, maar het valt me op dat de groep aso’s steeds groter wordt (niet op komen dagen, niet meer reageren, asociaal taalgebruik, dubbeltje op de eerste rang etc).

    Vandaag een peuterbedje verkocht.
    Krijg ik net een zwaar-negatieve beoordeling. Ik moest ‘sneller reageren’ (22:00 bod gehad, 9:30 de volgende dag geaccepteerd).
    De prijs/kwaliteit vond ze niet goed en als klap op de vuurpijl zegt ze ‘product nooit ontvangen’ en dat.... terwijl ze het bed zelf heeft opgehaald!

    Kijk, dat je ter plekke misschien niet durft toe te geven dat het tegenvalt, ok (al had ze prima nee kunnen zeggen, want ze woont in hetzelfde dorp), maar om te zeggen dat je niet hebt ontvangen, dat is dus gewoon gelogen!

    Een nieuwe tactiek waarbij aso’s je dus kunnen breken op marktplaats. Want ik merk dat ik als koper toch wel let op het soort beoordelingen dat iemand heeft gekregen.

    Weet iemand of je iets kunt doen tegen dit soort praktijken? Zelf een opmerking toevoegen aan de beoordeling bv? Ik heb marktplaats zelf ook een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie (weekend).
    Het zit me toch dwars merk ik.
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik dacht er idd eerst ook heel positief over, maar kom daar ook wel een beetje van terug.
    Mp kan je er niet verder mee helpen, ze kunnen een beoordeling niet zomaar verwijderen.
    Ik heb zelf iemand een keer 1 ster gegeven , ik vertrouwde het niet helemaal. Kreeg geen eigen foto’s, enz... uiteindelijk is de deal toch rond gekomen en heb ik een super mooie kinderstoel van haar kunnen kopen voor een mooie prijs. Mp gemaild, die hebben uiteindelijk mijn beoordeling wel verwijderd, maar dit moest met wederzijdse toestemming en heel wat printscreens zijn daar aan vooraf gegaan. Na 4 weken was mn beoordeling bij haar gelukkig weg.
    Ik beoordeel nu dus ook pas als alles rond is en ruim een dag na dat er bv iets is opgehaald.
    Maar zo kreeg ik pas ook van iemand 2 sterren. Ze vond me niet beleefd. Maar serieus, waar ze die vandaan heeft gehaald? Als ik dus iets vermoed, geef ik zelf ookaar een slechte beoordeling. Maar het nut is er dus wel een beetje vanaf voor mij. En toch let ik er wel op als ik wat wil kopen :D
    Ik hoop dat mp hier nog wat aan gaan veranderen, ik weet alleen niet zo goed wat?
    Die van jou snap ik dus ook echt niet. Dat is gewoon oneerlijk.
     
  3. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Ow die beoordelingen...! Ik ben er ook geen fan van! Kloppen inderdaad soms niet en je kan er niks tegen doen. Daar moet nog eens goed naar gekeken worden...
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Ik kijk wel naar de beoordeling van een (ver)koper, maar als iemand maar heel weinig beoordeeld is, zegt dat voor mij nog niet zoveel en ga ik toch af op het contact dat ik met diegene heb.
     
  5. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik kijk ook wel naar beoordelingen. Als er een of twee slechte tussen zitten, laat mij dit niet weerhouden om contact op te nemen als de rest goed is.

    En mij zegt de manier van communicatie ook heel erg veel!
     
  6. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Ik vind het beoordelingsysteem wel fijn, maar er zitten idd haken en ogen aan. Bijv dat je iemand kan beoordelen als de transactie niet rond is. Als ik bijvoorbeeld heel flauw zou zijn, zou ik iemand die niet reageert op mijn berichtje dat hun bod akkoord is, 1 ster kunnen geven. Enerzijds zou je dat wel kunnen overwegen omdat het irritant is als mensen niets meer laten horen, maar negatieve feedback vind ik meteen extreem. Uitzondering daargelaten als iemand iets zegt op te komen halen en niet komt opdagen, die zou ik genadeloos afmaken.

    Ik mis sowieso dat je niet zelf je feedback kan omschrijven, dan kan je beter uitleggen wat er aan de hand is.

    Ik krijg ook wel eens beoordelingen terwijl iemand het product nog niet ontvangen heeft. Vind ik ook raar, blij dat ze het vertrouwen hebben in me, maar ik zou eerst eens willen zien wat ik daadwerkelijk ontvang. :$

    Voor TS vrees ik trouwens dat er weinig aan te doen is. Beoordelingen worden vrijwel nooit aangepast, door welke site dan ook. Het zijn meningen, en dat aanpassen of verwijderen is al snel censuur. Denk ook dat het lastig is om te bewijzen dat het bed is opgehaald.
     
  7. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar een mening is prima, ook als ik er niet mee eens ben.
    Als jij een bod om 22:00 doet en je vind rond maken van de deal in 9:30 te laat, dan kan ik dar zeiken vinden, maar prima als iemand daar een andere mening over heeft. Kan ik mee leven.
    Maar stellen dat iemand niets heeft ontvangen (terwijl je het op hebt gehaald) vind echt een brug te ver.
    Dat is geen mening, maar gewoon een leugen en raakt mij als verkoper dubbelop (en dus onterecht). Ik hoop stiekem toch dat ze dit gaan verifiëren bij de koper.
     
  8. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Dat klopt, maar er wordt gewoon vrijwel nooit gesleuteld aan beoordelingen, noch worden ze verwijderd. Zie je ook bij beoordelingen van restaurants of hotels e.d.. kan iemand dus in feite alles bij elkaar liegen en je kunt er vrijwel niets mee.
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Update:
    Ik heb even contact opgenomen met de kopers en die hadden geen idee waar ik het over had. Ze waren juist heel blij met het bedje (en zo leek het ook toen ze hier waren). Het kijkt erop dat de recensie helemaal niet van hen afkomstig is. Kan mijn account gehackt of zo? Haar naam staat er namelijk wel bij. Of mogelijk een recensie van de dame die eerder contact heeft gehad met mij over het bed? Dus door technische fout van marktplaats dat de naam van de koper eronder staat nu?
    Bizar
     
  10. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik vind het ook raar, had laatst contact met iemand die tickets voor een evenement aanbood. Ik vertrouwde het toch niet helemaal na het eerste berichtje en had vriendelijk aangegeven van de koop af te zien.
    Krijg ik me toch een scheldkanon over me heen. En ook een 1 ster beoordeling.
    Ik screenshots gemaakt van de conversatie en naar markplaats gestuurd maar helaas gingen ze er verder niets aan doen.
    Voor de rest alleen 4 en 5 ster beoordelingen dus het raakt mijn algemene score niet zo hard, maar toch een beetje jammer...
     
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Huh? Dan zou ik wel nog contact opnemen met Mp hoor! Iig alles bewaren en screenshots maken van je gesprek met de verkoper
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    oh dat is vreemd! Zou hier zeker contact voor opnemen met MP.


    Ben zelf ook nog niet helemaal weg van die beoordelingen.
    1x iemand een slechte beoordeling gegeven omdat ik niks meer hoorde. Koop was al helemaal rond. Ze had haar adres gegevens al gegeven, pakketje al ingepakt en voorzien van adres. Moest alleen nog wachten op betaling. Wat maar niet kwam & mw. reageerde ook niet meer.
    en na die beoordeling kon ze ineens wel reageren & kreeg ik ook een slechte beoordeling van haar.
    moest beleefder communiceren. :rolleyes:
    voor mij geen slechte recencies meer..
     
  13. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Oh zo herkenbaar! Ik had geboden op een boek, ik kreeg een reactie dat mijn bod akkoord was en heb direct gereageerd of ik het nog die dag op kon halen. Dit gebeurde allemaal binnen een tijdsbestek van pakweg 5 minuten en een uur later had ik het boek al opgehaald (20 minuten rijden bij mij vandaan). Ik kreeg als beoordeling dat ik sneller moest reageren en reëel bieden????
     
  14. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Ooh die beoordelingen zijn de hel.
    Hier tot nu toe 3 goede beoordelingen, maximum sterren.
    Verder nog geen beoordelingen maar heb nu iemand die iets wil kopen maar het geld 'vergeet' over te maken. Tja 1 keer gevraagd en ze was het vergeten en zou het onmiddellijk overmaken. Nu zijn we weer 4 dagen verder en nog niks. Ik ga haar ook niet meer sturen maar heb wel iets van, als ik het nu aan iemand anders ga verkopen krijg ik misschien van die doos een slechte beoordeling.

    En je zit echt supersnel te reageren op alles omdat je schrik hebt dat er komt te staan dat je langzaam reageert.
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ik vind die beoordelingen best waardeloos als ik dat zo hoor
     

Deel Deze Pagina