Bepanthen, sudocreme , zinkzalfZwitsal, wat is het verschil???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zara75, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Ik heb zinkzalf van Zwitsal gekocht. Zie link.
    Zinkzalf - Voor de billetjes - Producten

    Nu zat er in een van de babydozen een mini potje Sudocreme,dus die bewaar ik voor in de voedingstas.
    Een vriendin van mij zei dat ik Bepanthen moest kopen, zij zweert erbij.
    Maar ben ik nu gek, of is het allemaal hetzelfde??
    Ik zie door de bomen het bos niet meer...

    En talkpoeder, wordt dat nog gebruikt of is dat ouderwets?
     
  2. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Het zijn allemaal zalfjes met daarin zink en wat verdere toevoegingen als geur en andere werkstoffen behalve de bepanthen, dat is dacht ik een hele vette zalf.
    Ze beschermen allemaal de huid van de baby tegen indringen en bijten van vocht (urine) Als er al echt plekjes zijn,helpt een zalfje met zink ook de huid wat in te drogen.
    Tsja, en wat je strakjes prettig vind werken hangt ook echt een beetje van jou en je baby af. Als er al plekken zijn, kan het inwrijven met een zalfje erg pijnlijk zijn voor een baby.
    Zag bij onze drogist ook een spuitflesje, menalind,ook weer iets met zink.
    Toch een kwestie van proberen en liever voorkomen dan genezen. Op tijd verschonen, billen evt wassen met lauw water, poosje bloot laten en dan weer een luier.
     
  3. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ohja, talkpoeder heb ik ook. Vind t makkelijk werken, zit ook zink in.
    Wat nog goedkoper is...maizena!
    Werk in de bejaardenzorg en heb zo'n beetje met alle middeltjes kennisgemaakt. Voor elk middel is wat te zeggen. Poeder kan korreltjes geven, zalf kan klontjes geven. Altijd goed verwijderen voor je nieuwe aanbrengt
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Talkpoeder gebruiken ze niet meer zoveel, geloof dat het iets met inademen en de longetjes te maken heeft.
    Overigens, ik zou niet allerlei extra dingen in huis halen, kijk eerst maar eens hoe dit werkt. Ik denk dat ik de afgelopen 5 jaar hoogstens 1 tube Bepanthen heb opgesmeerd, een halve tube Weleda billenzalf en het proefverpakkingspotje (die mini) van Sudocrem ook nog voor 3/4 vol heb zitten.
    Net als hierboven al gezegd, gewoon op tijd verschonen, dan hoef je niets te smeren. Een vriendin van me smeerde prefentief geloof ik de billen na elke verschoning in, heb daar het nut nooit van ingezien, maar dan ga je eerder door die potjes en tubes heen.
    Ik heb het alleen nodig gehad bij diarree, verder zelden gebruikt.
     
  5. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kindjes zijn allemaal anders, het ene kindje doet 't prima zonder zalfjes, andere kindje heeft een gevoeliger huidje en heeft vettige zalf nodig (bv bepanthen), weer een andere reageert juist beter op sudocrem of weleda billenbalsem.... Hier bij verschillende soorten uitslag verschillende zalfjes gebruikt, vooral Sudocrem en Weleda Billenbalsem werken hier goed; Bepanthen doet niks :p Maar meestal smeer ik niks, alleen als 't wat rood is (bv bij tandjesluiers). Dus ik zou eerst kijken hoe ver je komt met wat je nu hebt, als je kindje uitslag krijgt, en de zalfjes die je hebt werken niet, dan heb je zo een tube van een ander zalfje gekocht.
    Overigens kan uitslag ook door luiers komen, dus áls je kindje uitslag krijgt, kun je ook eens overwegen een ander merk luier te proberen als zalfjes niet werken.
     
  6. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb bepanthen gebruikt en billenspray van Zarqa. Zinkzalf van Zwitsal vind ik niet zo en sudocreme nogal agressief. Poeder nooit gebruikt.
     
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Hmmm, gewoon uittesten dus..
    Maar het is dus niet nodig om 'prefentief' bij iedere luierwisseling te smeren?
    Lijkt mij dat dat hetzelfde effect heeft als altijd labello of lippenstift op hebben; doe je dat dan een keer niet krijg je meteen schrale lippen omdat ze niks gewend zijn...of werkt dit met billetjes niet zo?
     
  8. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb in ieder geval nooit preventief gesmeerd, maar goed.. ik denk dat ik sowieso geen kinderen heb met hele gevoelige billen want de keren dat ik heb moeten smeren zijn met 3 kinderen maar op 2 handen te tellen ;). En dan was het met echte spuitpoep en dat het wat was gaan irriteren.
     
  9. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier Bepanthen zalf als beschermlaagje en bij echt hardnekkige uitslag gebruiken wij Maïzena. Dat werkt super en helend. Het is altijd gelukt om het snel weg te krijgen gelukkig nooit open billetjes gehad.
     
  10. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik gebruik bepanthen bij droge plekjes.
    En Sudo bij luieruitslag enzo.
    Poeder gebruik ik ook bij beiden bij de plekjes die kunnen smetten, dus bij de vetjes en plooitjes.
    Het word soms wel afgeraden ivm het verstuiven ervan, maar als je gewoon voorzichtig poedert is het allemaal nietzoeen drama en werkt echt heel goed.
    Zeker als je kindje veel vetjes heeft. :)
    Verder kan ik altijd iedereen aanraden wat kamille thee in huis te halen, werkt voor van alles goed en is lekker natuurlijk.
     
  11. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb zelf altijd Sudocreme en Bepanthen gebruikt. Zwitsal produkten werkten hier niet zo.
    Heb wel altijd preventief een heel klein beetje zinkzalf gesmeerd bij het verschonen van de luier en nooit last gehad van luier uitslag of schrale billetjes.
     
  12. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Gewoon uitproberen wat jij en je kleine straks fijn vinden. Ik had zowel van Zwitsal al bephanten een proefje dus kon proberen. De billen zalf van Zwitsal gebruik ik nu pas eigenlijk omdat ik die wat dik vind kwa smeren. Bephanten is hier ook favoriet, niet alleen op de billen maar ook op andere droge plekjes. Sudo is ook top spul alleen wat moeizamer te verwijderen. Heb het overigens alle 3 staan omdat ik de Zwitsal voor de geboorte gekocht had en ik Sudo standaard in huis heb.
     
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    dit gaat makkelijk met een watje met wat babyolie of olijf of zonnebloemolie. officieel hoor je dit elke keer te doen voordat je nieuwe erop smeert.

    sudo is totaal iets anders dan zinkzalf. zinkzalf sluit voornamelijk de huid af. beschermd wel tegen urine en ontlasting. sudo vind ik rotzooi. is vrij agressief en niet zo dermatologisch als ze zeggen....
    wij gebruiken het op het werk daarom ook niet meer. het prikt bij open plekjes en veel mensen zijn er allergisch voor.
    ik zweer echt bij zinkOLIE. dit zit in een klein wit potje van dr swaab. beschermd de huid tegen vocht en ontlasting, verzorgd het, werkt uitdrogend. werkt echt super bij open plekjes, schrale billen en bij (natte) smetplekjes. op mn werk gebruiken we niets anders meer voor smetplekken.
     
  14. Anne1988

    Anne1988 Actief lid

    20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Ja, wij gebruiken bij ons op het werk ook altijd zinkolie van dr. Swaab. Alleen kan ik dit helaas nergens in de winkel vinden :( Of zoek ik niet goed???
     
  15. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    talkpoeder moet je lekker gebruiken vanaf vast voedsel, nooit last gehad van rode billetjes, die blauwe van het Kruidvat, ideaal
     
  16. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Ik smeer ook niet preventief, alleen als het rood wordt of bij uitslag (heeft ze bij die zure tandjesluiers). Ik gebruik Weleda billencreme. Werkt heel goed bij haar, een nachtje dik smeren en het is weg :).
     
  17. AnkeM

    AnkeM Fanatiek lid

    21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier een kind met een gevoelige huid, smeer genoeg en heb al veel geprobeerd. Wat hier het beste werkt: Bepanthen voor rode billen, luieruitslag etc (komt gelukkig weinig voor behalve bij tandjespoep etc), vaseline lanettecreme voor droge plekjes en licht exceem, uierzalf en weleda bij schrale wangen (hele winter last van gehad) en talkpoeder bij smetplekjes.
    Sudocreme svond ik niet fijn, maar dat gebruiken ze wel op het kdv, werkt ook.

    Oja ik smeer niet preventief, behalve wangen als het koud is (en zonnebrand ;))
     
  18. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter heeft erg gevoelige huid, die is allergisch geweest voor wegwerp luiers ( Kreeg overal uitslag en schimmels van en droeg dus wasbare luiers ) bij haar werkte bepanthen en lanolinezalf ( wolvet ) het beste. Bepanthen werkt echt genezend vind ik. Huidherstellend.

    Preventief hoef je niet te smeren, alleen als je bijvoorbeeld kwetsbare plekjes kent: Mn zoontje smet heel snel in zn liezen en onder zn piemeltje. Daar smeer ik dus 's ochtends en 's avonds lanoline of bepanthen en zo blijft zn huidje gaaf. De rest van zn luiergebied smeren we niets.
     
  19. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Ik had hier ook alles in huis (wel overal proefverpakkingen of gratis ergens bijgekregen)

    Uiteindelijk gebruik ik helemaal niets voor de billen. Hier deden ze dat wel standaard op het kdv (schrok me rot toen ze de eerste keer thuis kwam :D) diezelfde avond kreeg ze uitslag dus daarna niet meer gebruikt.

    Wel heeft ze 1 schraal wangetje en daar gebruik ik creme voor van balneum extra droge huid. Deze is iets vetter dan zwitsal droge wangetjes creme.
     
  20. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Zwitsal werkte hier nogal irriterend dus dat heb ik de deur uit gedaan (heb alleen nog de haarlotion)
    Ook sweer ik bij de Bepanthen, gebruik het echt overal overal voor en het is perfect voor uitslag en een droge huid.
    Sudocreme vind ik een beetje moeilijker smeren op de 1 of andere manier en ik vind het ook niet zo fris in gebruik omdat je steeds met je vinger in dat potje zit terwijl je er net een bilnaad mee hebt ingesmeerd ;). Ben nooit de moeilijkste maar dat spreekt me dus niet zo aan op de 1 of andere manier. Bepanthen bevalt ons hier 't beste. Je kan ook een klein tubetje kopen om uit te vinden of het je goed bevalt.
     

Deel Deze Pagina