Bereiding neocate

Discussie in 'Voeding' gestart door mommysince2022, 4 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommysince2022

    mommysince2022 Nieuw lid

    4 dec 2022
    4
    0
    1
    Hallo mama's, wij moeten starten met neocate seyneo. Nu staat er een bereidingswijze op de verpakking (water in de waterkoker, 30min af laten koelen). Vanuit eerdere voedingen ben ik gewent water op te warmen in de magnetron tot de gewenste temperatuur en dan de voeding toe te voegen. Dit heb ik zo geleerd van de kraamzorg. Op het blik staat dat de bereiding anders is als andere zuigelingen voedingen maar volgens mij staat deze bereiding standaard op de voedingen. Weet iemand of het echt zo moet en wat dan de reden hier achter is? Word namelijk wel een lastig verhaal als je kindje honger heeft en je dan eerst nog water moet koken en moet laten afkoelen etc.
     
  2. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wij hadden bij onze dochter neocate en deden het hoe we het bij de andere voedingen ook deden. We hadden zo’n apparaat waar het water er op de juiste temperatuur uitkomt. Was gewoon prima.
    Wel goed doorroeren. De voeding is wel van iets andere structuur vond ik (en geurt ook best wel:o:).

    Wij hebben in ieder geval nooit gekookt water laten afkoelen tot het de juiste temperatuur had.

    Succes! :)
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij doen een deel gekookt water en een deel uit de kraan (zodat je de juiste temperatuur hebt) en dan het poeder er bij. Gaat prima :)
     
  4. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Wij hebben ook altijd water uit de kraan gebruikt, opwarmen in de magnetron.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Je kunt ook eventueel water koken en in een thermoskan bewaren? Wanneer je het gebruikt kun je het op temperatuur maken met water uit de kraan. Die verhoudingen ervaar je vanzelf en op een gegeven moment heb je door hoeveel ongeveer.
    Ik gok dat die voeding het beste mixt bij een bepaalde temperatuur, het heeft een andere samenstelling. Koud mengen en daarna opwarmen zal voor die voeding dan niet de beste manier zijn. Wil niet zeggen dat t dan geen goede voeding is, maar de stofjes in de voeding zullen beter tot zijn recht komen (optimaal zijn) wanneer je het doet zoals ze aangeven.

    Edit: ik heb even gegoogled en vond dit 'Alle (vriendelijke) bacteriën, ook die in Neocate Syneo™, zijn warmtegevoelig; verzeker je er daarom van dat het water niet warmer is dan 40°C voordat je het poeder toevoegt. Indien het water te heet is, kunnen de voordelen van de bacteriën verminderen.'
    Het gaat er dus juist om dat het niet te heet is :o:.
    Er is nog veel meer info te vinden dus ik zou even googlen.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    In ukkie fase van G hadden wij voorgekookt afgekoeld water in dopper in de koelkast staan. Maar dat was meer voor de reflux, vervolgens bereidde we die tot de correcte temperatuur in de magnetron.

    Tegenwoordig hebben we een waterkoker die je op temperatuur in kan stellen. In baby fase van R gooide ik daar bronwater in (de kleine saskia flesjes, laag natrium) zette m op 40 graden en als ik een paar minuutjes wachtte was hij 37gr. (Gewoon op display af te lezen).

    Inmiddels is de darmkramp reflux ellende periode voorbij dus nu gewoon kraanwater.
     

Deel Deze Pagina