Berekening kinderopvangtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door FunnyMe, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Vorige week werd ik gebeld door iemand van de wij jonge ouders. Er kon iemand bij ons langskomen voor een berekening van de kinderopvangtoeslag. Handig dacht ik nog, weet ik tenminste zeker dat ik het allemaal goed doe. Maar ik heb nooit een brief gekregen met een bevestiging ofzo. Wel werd ik vrijdag gebeld om de afspraak te bevestigen. Maar het is toch normaal dat je ook schriftelijk bericht krijgt? Stel nou dat er iets gebeurd en je moet afbellen? Dat kan dan niet.
    Eigenlijk heb ik er nu een heel raar gevoel bij. Ik weet niet zo goed of ik dit moet vertrouwen. Helemaal niet nou ik het andere topic over dat telefoontje van de wij jonge ouders heb gelezen.

    Hebben meerdere mensen dit telefoontje gehad?
     
  2. parel1988

    parel1988 Bekend lid

    2 apr 2008
    524
    0
    0
    mij hadden ze ook vorige week gebeld
    voor als ik het er over wou hebben voor als me kindje naar school gaat of zoiets
    ik dacht ten eerste hoe komen jullie aan me nummer,.

    heb toen maar gezegt geen intressen te hebben er wou ook iemand thuis komen,
     
  3. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    He, hoe komen ze hier nu bij, dit gaat via de belasting! En hoe weten ze dat je zwanger bent, en of jou kindje naar een KDV gaat, pas op hoor, vind het een beetje vreemd eerlijk gezegt :confused:
     
  4. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Ik zou gewoon even Wij jonge ouders zelf bellen, weet je gelijk of het echt van hen uit gaat. En wat de bereking betreft, dat gaat via de belastingdienst dus daar hebben zij niets mee te maken.
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    ik ben ook gebeld, maar had geen interesse
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Bel 'Wij jonge ouders' even op, je weet maar nooit.
     
  7. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ze weten dat je zwanger bent via het net van verloskundige en mischien heb je een kado doos aan gevraagd
     
  8. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ja, dat telefoontje kreeg ik dus ook! Vond het op z'n zachtst gezegd wat vreemd. Die man vertelde mij dat er een adviseur langs kon komen en samen met mij de mazen in de wet door te nemen, waardoor we meer vergoeding zouden kunnen krijgen :confused:
    Daar ben ik niet zo van. Ben al blij met wat ik krijg, en uiteindelijk betalen we er allemaal aan mee via de belastingen, dus je benadeelt jezelf en iedereen op die manier. Heb dat ook tegen die man gezegd, waarop hij beteuterd zei: Dus maar geen afspraak maken?
    Kijk, dat is nu nog eens een helder licht! :D
     
  9. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Nou het is alsof de duvel ermee speelt! De man heeft afgebeld omdat hij ziek is. Jammer voor hem maar mooi voor ons. Als ze weer bellen voor een nieuwe afspraak zal ik inderdaad eens vragen waarom ze die afspraak willen maken omdat de kinderopvangtoeslag via de belasting gaat. En zal meteen zeggen dat ik niet geinteresseerd ben!
     
  10. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    vreemd allemaal he,
    Wij hebben een mannetje komt 1 keer per jaar langs bij ons om alles door de nemen. Hypotheek, zorgtoeslag als wij daar recht op hebben, verzekeringen... we hebben alles bij hem lopen. Ik heb ook gevraagd toen ik in verwachting was van ons eerste kindje over de vergoeding van KDV. Hij heeft er wel naar gekeken via ons lonen maar kon niks doen. Dat gaat automatische via het KDV.
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hier toen geen telefoontje gehad.
    Laatst is er ook een topic geweest over een vage verzekering...dit zou ook via Wij zijn.

    Apart hoor...ik zou het wantrouwen.
     

Deel Deze Pagina