Berekening Wia uitkering nav wazo uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Jamila0911, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jamila0911

    Jamila0911 Nieuw lid

    27 nov 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Beste Allen,

    Ik heb een WIA uitkering aangevraagd na 2 jaar ziek zijn. Ik ben na mijn zwangerschap uitgevallen en heb ziek gemeld.
    Kort info over mijn verleden heb volledig gewerkt t/m februari 2016, in maart heb ik zwangerschapsverlof gekregen met daarbij Wazo uitkering. Eind juni-2016 heb ik mij ziek gemeld naar aanleiding van de bevalling en daarna nog andere klachten.

    Nu komt UWV met een maatmanloon berekening waarbij ze rekenen over de periode februari-2015 t/m februari-2016. Terwijl ik eigenlijk van mening was dat ze hadden moeten bereken over de periode juni-2015 t/m juni-2016. Omdat ik eind juni-2016 heb ziek gemeld.

    Waarom wordt WAZO uitkering niet meegenomen voor de berekening van de WIA uitkering, of is dit een fout in de berekening?? Als het goed is, wil ik graag weten in welke artikel van de wetgeving dit staat.

    Willen jullie aub mij hiermee helpen, alvast bedankt.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Jamila0911,

    Je vraagt je af waarom wij bij de berekening van je WIA-uitkering de WAZO-uitkering niet hebben meegenomen.

    Ik laat voor je uitzoeken hoe wij de hoogte van je WIA-uitkering berekenen, als je een WAZO-uitkering hebt gehad, voordat je ziek werd. Zodra wij het antwoord hebben, dan komen we er hier op terug :).

    Met vriendelijke groet,

    Nelleke
    UWV Webcareteam
     
  3. Jamila0911

    Jamila0911 Nieuw lid

    27 nov 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Nelleke,

    Weten jullie inmiddels al meer hierover?

    Nogmaals bedankt.

    Mvg,

    Jamila0911
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemorgen Jamila0911,

    We zijn het nog voor je aan het uitzoeken. Zodra we antwoord hebben laten we het weten.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcareteam
     
  5. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    #5 UWV, 5 dec 2018
    Laatst bewerkt: 5 dec 2018
    Hallo Jamila0911,

    Ondertussen hebben we het voor je uitgezocht, echter is er toch meer inzage in je persoonlijke dossier nodig om jouw vraag goed te kunnen beantwoorden.

    Ik raad je daarom aan om hierover contact op te nemen met onze telefonische klantenservice via 088-8989294. Mijn collega heeft de inzage in je persoonlijke dossier en kan aan de hand daarvan jou het beste verder helpen.

    Onze excuses dat wij je met deze vraag hier niet verder kunnen helpen!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam

    Edit: Nog even algemene informatie over het bepalen van het Maatmanloon:

    "voor het bepalen van het maatmanloon wordt de gewerkte periode in het refertejaar aangehouden. Het gaat dus alleen om de perioden waarin gewerkt is. De grondslag hiervoor is gelegen in artikel 7 lid 3 sub b van het Schattingsbesluit"
     

Deel Deze Pagina